Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #1 Skrevet 25. oktober 2014 Og har dere noe spesielle ritualer. Jeg føler jeg har så mye små nupper. Kan klemme på de og få ut talg. Men jeg vet at jeg synder veldig med at jeg ikke drikker mye rent vann. Merker dere endringer på huden ved ulike situasjoner/tidspunkt og inntak av mat og drikke? Anonymous poster hash: 86b9e...dce
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #2 Skrevet 25. oktober 2014 Tror ikke det har så mye å si, er vel mest gener??? Jeg lever ikke spess sunt, drikker pepsi max. Er ikke flink å rense og bruker kun a-krem fra apoteket. Aldri hatt kviser eller urenhud. Mamma, pappa og bror er helt like. Eneste jeg merker er at jeg blir litt ekstra tørr om vinteren, så da må jeg smøre meg både om morgenen og om kvelden. Anonymous poster hash: b4216...72e
Gjest lillehi Skrevet 25. oktober 2014 #3 Skrevet 25. oktober 2014 Har ganske glatt og fin hud. Drikker mye vann og te, men vet ikke om det er noen sammenheng😃
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #4 Skrevet 25. oktober 2014 Det er kanskje mest gener? Men hvordan få bort disse nuppene? Jeg har prøvd å skrubbe over en periode men blir ikke bedre. Hi Anonymous poster hash: 86b9e...dce
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #5 Skrevet 25. oktober 2014 Veldig bra hud. Drikker alt for mye lightbrus (1-2 l om dagen), en del vann, litt appelsinjuice og litt te, lite melk eller alkohol. Anonymous poster hash: 9a157...dd2
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #6 Skrevet 25. oktober 2014 Drikker også masse Pepsi Max, og har bra hud. Men jeg drikker også masse vann, og trener 5-7 dager i uka. Anonymous poster hash: 5eda2...ea3
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #7 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg trener ingenting, drikker masse Pepsi Max, renser ikke huden for sminke om kvelden og huden ser veldig bra ut. Jeg er oldie goldie på 40 år. Ingen tvil om at genene spiller inn. Anonymous poster hash: 668d8...f2e
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #8 Skrevet 25. oktober 2014 Drikker stort sett vann, noe te, og kaaaanskje litt juice fra tid til annen. Har litt gusten hud, mye urenheter. Mye verre nå som jeg er gravid, men jeg har generelt uren hud. Mye porer, hudordmer på nese/nesefolder og hake... Noe kviser fra tid til annen (særlig i forbindelse med mensen), og noe talgkjertler (bittesmå, og den siste tiden har de kommet rundt øynene, så de er umulige å klemme). Bruker en litt grov klut i dusjen, som jeg gnir over ansikt og skuldre etter å ha "dampet litt" i dusjen ;-) Altså tar jeg skrubbingen til slutt. Det ble mye bedre etter det, men de første dagene jeg begynte med det, ble det myyyye verre... Var som om alt kom opp, som om jeg gravde det frem... Men så ga det seg, og det ble mye bedre etterpå. Uansett godt å få bort døde hudceller om det ikke skulle hjelpe på uren hud :-) Anonymous poster hash: 49f7b...a7d
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #9 Skrevet 25. oktober 2014 Tror det har veldig mye med genetikk og hudtyper å gjøre... Jeg drikker litt Pepsi max, og en del vann, det er stort sett de to drikkene det går i. Mannen drikker det samme som meg, men litt kaffe også. Jeg har tynn, pen og litt tørr hud. Små porer, aldri hatt noen kviser. Ser mye yngre ut enn det jeg er, men har veldig lys hud som ikke blir brun. Men har noen tynne linjer under øynene. Jeg bruker ikke ansiktrens eller noen kremer på kroppen, tar krem i ansiktet noen dager i uka men merker ingen forskjell om jeg gjør det eller ikke. Jeg har kanskje én kvise i året, men veldig liten og knapt synlig, var samme i tenårene. Til gjengjeld kan jeg få litt tørr og flassete hud i panna og ved øyenbrynene om vinteren, som blir borte når jeg skrubber og har på en fet fuktighetskrem. Mannen min har veldig annerledes hud enn meg, mer fet og "pløsete". Mer typisk norsk hud som blir veldig brun i sola/om sommeren, store porer. Litt uren hud og får noen få kviser her og der. Ofte en eller to røde kviser i nakken, og på overarmene/ryggen. Han og jeg har et prikklikt kosthold. Anonymous poster hash: 58be1...540
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #10 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg trener ingenting, drikker masse Pepsi Max, renser ikke huden for sminke om kvelden og huden ser veldig bra ut. Jeg er oldie goldie på 40 år. Ingen tvil om at genene spiller inn.Anonymous poster hash: 668d8...f2e Signerer denne Anonymous poster hash: 58be1...540
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #11 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg har bra hud- 35 år- kosthold og drikkevaner har variert opp gjennom årene, men jeg har aldri merket forskjell på huden. Renser aldri huden på kvelden for sminke men renser om morgenen i dusjen. Jeg bruker "normalt mye" sminke - dvs både pudder og rouge, men det er ikke tetting av porer med sparkel. Jeg tror rett og slett at det ligger i genene. Men du kan jo ta deg en tur til en hudsalong, og få litt tips:) Anonymous poster hash: 64d5a...4f7
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #12 Skrevet 25. oktober 2014 Sjekk comeclean.no Etter at jeg kuttet ut biotherm og estetique har jeg knapt hatt en kvise eller vært "sår". Hatt dermatitis (fant ut lenge etterpå) rundt nesa i alle år, men så fort huden min fikk puste og fikk ekte mat så har den vært som barnerumpe. Bruker produkter fra Acure organics og physicians formula organic (kjøper på iherb, billig!), bruker ren kokosolje som fukt. Drikker juice til frokost, vann og te resten av dagen. Kaffe innimellom. Spiser ren mat, men blir en del lørdagsgodt de gangene huden er 'irritert' nå er helt klart i sammenheng med utskeielser i kostholdet eller under veldig stressende perioder. Anonymous poster hash: ea5f9...f76
klishe89 Skrevet 26. oktober 2014 #13 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg bruker ikke hudprodukter, drikker for detmeste vann og vasker ansiktet med vann ca en gang per dag. Huden er stort sett veldig fin, men gjennom prøverørsforsøk og rett før mensen er den grusom.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #14 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg fikk nydelig hud da jeg sluttet å røyke for 7 år siden. Har hatt det siden. Drikker mye vann, og har gode gener. Anonymous poster hash: 338ba...19a
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #15 Skrevet 26. oktober 2014 Gjør alt riktig, drikker mye vann, trener, røyke ikke og drikker ikke alkohol, spiser ren og sunn mat, tar kosttilskudd og bruker skreddersydd hudpleieprogram. Prøvd alt av hudpleie produkter, både med og uten resept. Gått på 18 ukers obagi program, som hjalp veldig der og da, men som må vedlikeholdes. Sikkert brukt flere hundre tusen på produkter og behandlinger. Likevel fikk jeg ikke fin hud før jeg begynte på p-pillen diane, foreskrevet av hudlege. Anonymous poster hash: 03693...d78
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #16 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg har atopisk eksem, og nå som kulda har startet, ser huden helt grusom ut. Får selvfølgelig all eksem i ansiktet. Men jeg har lite kviser. Nå som huden min er så uttørket og hoven av eksem, ser man mer rynkete og sliten ut. Da huden min er eksemfri, så ser jeg yngre ut enn jeg er. Jeg tar collagen, multivitamin, omega 3, d vitamin, spirulina og tart Cherry. Drikker mye vann, te og en kaffe om dagen. Men siste måneden har jeg spist mye godteri. Så det må jeg virkelig slutte med. Tar de kostilskuddene mest for helsens skyld, da jeg er syk mesteparten av vinteren. Anonymous poster hash: df293...b4b
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #17 Skrevet 26. oktober 2014 Ujevn, kviser, store porer. Drikker ikke så mye vann, men er veldig flink å rense huden og smøre den. Anonymous poster hash: 1372d...2f9
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #18 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg drikker nesten bare vann, kanskje 1-2 glass rødvin en dag i uken og et og annet sjeldent glass med appelsinjuice. Jeg drikker verken kaffe, te, brus, saft el. Huden min ser ut som en tenåringshud, full av hudromer og små kviser. Jeg er stadig under behandling, men er i følge hudlegen usedvanlig har angrepet av acne. Hva jeg spiser og drikker har overhode ikke noe å si, og legen min mener at det bare er en myte at mat/drikke påvirker huden i noen særlig stor grad. Anonymous poster hash: c37d7...e50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå