Gå til innhold

Noen her som er alene med 4 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ut som det går mot samlivsbrudd her. Får barn nr 4 i januar. Har full jobb med såpass lønn at jeg må betale toppskatt, eget hus (kjøpte huset før samboer flyttet inn), bil og alt på stell. Har imidlertid ingen nettverk, verken familie eller venner.

Noen mer erfaringer som kan fortelle at det ikke er så skummelt som det høres ut som? Og at jeg ikke kommer til å forbli alene resten av livet?

Anonymous poster hash: 1f083...1ed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke alene, men mannen min reiser mye i jobb så jeg er mye alene om det praktiske i hverdagen med mine fire barn.

Du er jo bare nødt til å bygge deg et nettverk. Det jeg har gjort er å vær veldig på tilbydersiden, jeg tilbyr meg alltid å ta med en ekstra unge eller to i bilen når jeg skal kjøre til treninger, fotballkamper, barneselskaper e.l. Det gjør at når kabalen ikke går opp for meg er det ikke noe problem å spørre andre om hjelp, for jeg har tatt med deres barn såpass mange ganger at de med glede tar med mitt barn når de skal kjøre.

Det største problemet når man er alene er nemlig logistikken, når en skal på fotballkamp i nabobyen, en skal på turning, en skal i barneselskap og en er sliten og bare vil sitte i sofaen og se en film da klarer du ikke alt alene. Du er helt avhengig av samkjøringsavtaler med de andre foreldrene.

Alene resten av livet blir du nok ikke, men du må kanskje belage deg på å være alene en stund. Det er ikke hvem som helst av menn som begir seg inn i et seriøst forhold med en alenemor som har fire små barn altså... Det er jo veldig viktig for barna dine også at du ikke bare tar den første og beste, så å finne en mann kan ta tid. Men umulig er det ikke. Min mamma og pappa er skilt, og vi er fire søsken. Begge to er gift på nytt, men mamma fikk ikke ny samboer før de to eldste barna hadde flyttet hjemmefra og det begynte bli litt størrelse på de som som bodde hjemme.

Anonymous poster hash: 4b938...aa3
Skrevet

Hva med praktikant/au-pair for å gjøre hverdagen litt lettere? Viktig at du ikke sliter deg ut også. Få tak i ei ung jente som kan ta noen faste barnevaktoppdrag.

Hvor mye kommer far til å bidra?

Anonymous poster hash: a6698...525

Skrevet

Hva med praktikant/au-pair for å gjøre hverdagen litt lettere? Viktig at du ikke sliter deg ut også. Få tak i ei ung jente som kan ta noen faste barnevaktoppdrag.

Hvor mye kommer far til å bidra?

Far til de tre eldste døde før nr 3 var født, far til den yngste kommer nok til å stille opp med vanlig helgesamvær etter hvert. Familie til far nr 1 vil ikke ha noe med verken meg eller barna å gjøre.

Skrevet

Uff....

Vet ikke hvor gamle barna er, men 4 barn kan jo fort slite ut to voksne også.

Om du har økonomi til det ville jeg gått for au-pair. Hvis ikke ei ungjente som kunne kommet fast et par dager i uka og ellers ved behov.

Kan det være mulig med avlastningshjem for de tre eldste? Siden du er helt alene med dem. Viktig at du får ladet batteriene for å kunne fungere som en god mor. Ønsker deg masse lykke til

Skrevet

Hææææ, når mannen din døde så ville ikke familien hans ha noe med dere å gjøre? Er det værste jeg har hørt på lenge. Huff, du er sterk som står i det:)

Hvor gamle er barna da? er d sånn at de eldste kan være alene? Da hjelper d jo mye, sånn at du ikke trenger å pakke 4 barn i bien for å kjøre en på trening.

Elers ville jeg som noen over skriver, skaffet meg en passe pike. 

Anonymous poster hash: f37fc...9b5
Skrevet

Uff....

Vet ikke hvor gamle barna er, men 4 barn kan jo fort slite ut to voksne også.

Om du har økonomi til det ville jeg gått for au-pair. Hvis ikke ei ungjente som kunne kommet fast et par dager i uka og ellers ved behov.

Kan det være mulig med avlastningshjem for de tre eldste? Siden du er helt alene med dem. Viktig at du får ladet batteriene for å kunne fungere som en god mor. Ønsker deg masse lykke til

Søkte avlastningshjem til de 3 eldste da jeg var alene med dem etter at far døde, fikk ikke en gang avlastning under fødselen til nr 3, så måtte virkelig kjempe for logistikken der, og komme hjem 1 dag tidligere enn jeg ønsket. Jeg var "for ressurssterk" ifølge barnevernet - drikker ikke, røyker ikke, har god jobb, ingen rulleblad, har alltid fulgt barna opp på idrett, musikk, venneaktiviteter osv. Fikk avslag på søknad der. Au-pair var forresten en god ide :)

Skrevet

Hææææ, når mannen din døde så ville ikke familien hans ha noe med dere å gjøre? Er det værste jeg har hørt på lenge. Huff, du er sterk som står i det:)

Hvor gamle er barna da? er d sånn at de eldste kan være alene? Da hjelper d jo mye, sånn at du ikke trenger å pakke 4 barn i bien for å kjøre en på trening.

Eksen levde dobbeltliv med en annen dame de siste to årene. Ekssvigers visste om dama, og tok hennes side etter at eksen døde, prøvde å presse meg slik at jeg avstod mitt pliktdelsarv som ektefelle til den "ekte" kjærligheten til eksen som de kalte det. Siden hun "fortjente" det mer enn meg. Etter at jeg nektet så kuttet de kontakten. Både ekssvigers, eksmannens to søstre og to søskenbarn som vi hadde mye kontakt med.

Skrevet

Eksen levde dobbeltliv med en annen dame de siste to årene. Ekssvigers visste om dama, og tok hennes side etter at eksen døde, prøvde å presse meg slik at jeg avstod mitt pliktdelsarv som ektefelle til den "ekte" kjærligheten til eksen som de kalte det. Siden hun "fortjente" det mer enn meg. Etter at jeg nektet så kuttet de kontakten. Både ekssvigers, eksmannens to søstre og to søskenbarn som vi hadde mye kontakt med.

De to eldste er forresten 13 og 9, og kan være hjemme alene over lengre tid. Veldig selvstendige og flinke gutter. Så har jeg ei jente på 7 og ei i magen. De gleder seg til minste kommer til verden, og vil nok være til god hjelp hvis jeg sliter meg ut på kolikk osv.

Skrevet

Har ingen erfaring selv men ville nok undersøkt mulighetene for en au pair om du har økonomi til det.

Anonymous poster hash: d301a...c53

Skrevet

Herregud, finnes mye syke mennesker der ut altså. All ære til deg:)

Skrevet

Å herre gud som jeg føler med deg! Du virker som en tøff og sterk kvinne! Hvor i landet bor du? Jeg bor i Hedmark. Tenkte sånn nettverks messig;-)

Anonymous poster hash: c83f0...fdc

Skrevet

Hvis du har råd til det ville jeg absolutt gått for en au pair eller fast barnevakt.

Er ikke en lett situasjon du har kommet i. Prøvd å skaff seg et nettverk der du bor. Naboer, foreldre til barna, meld deg inn i en klubb/forening e.l.

Masse lykke til. Dette klarer du :)

Anonymous poster hash: 82b37...31f

Skrevet

Hvis du har råd til det ville jeg absolutt gått for en au pair eller fast barnevakt.

Er ikke en lett situasjon du har kommet i. Prøvd å skaff seg et nettverk der du bor. Naboer, foreldre til barna, meld deg inn i en klubb/forening e.l.

Masse lykke til. Dette klarer du :)

Anonymous poster hash: 82b37...31f

Er allerede med både i Røde kors, som kontaktperson i ungenes idrettslag og sitter i FAU. Folk her orker rett og slett ikke å få flere venner. Dette er forholdsvis liten bygd der nettverk bygges på ungdomsskolen eller i gata mens man er barn. I voksen alder er det så å si umulig å få seg venner. Har veldig mange bekjente, men ingen nære venner. Til anonym over: bor dessverre alt for langt unna Hedmark, Midt-Norge her.

Skrevet

Hvor i midt norge?

Vi bor i trondheim.

Anonymous poster hash: c379c...147

Skrevet

Hva med dine to eldste? Jeg tror jeg ville vurdert å spørre om eldste gutten din vil ha trilleguttjobb - at han får litt mer ansvar for pass av de minste for kortere perioder som en "trillepike".

Og så ville jeg forhørt meg med ungene og noen naboer mtp fødsel - kan de være alene hjemme, men at naboer ser til de på morgen etter middag og kveld, samt at ungene finner hver sine venner de overnatter hos de neste dagene til du kommer hjem fra sykehuset.

Anonymous poster hash: 30fc9...273

Skrevet

Og så hadde jeg skaffet vaskehjelp som både vasker hus og vasket/ bretter tøy, så har du det på stell.

Anonymous poster hash: 30fc9...273

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...