Bustetroll Skrevet 25. oktober 2014 #1 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg er sånn som kan sitte å undres over hvordan i alle dager det er mulig at jeg kan sitte hjemme i stua å snakke med en person som sitter på andre siden av kloden. For det er jo ganske utrolig hva menneskene har fått til.Bare de siste tiårene (og årene) har jo teknologien utviklet seg enormt.Så.. Hvordan tror dere ting ser ut om 50 år? - Hvilke nye dingser har blitt funnet opp (Har de fleste roboter i hjemmet som tar husvasken?) ?- Hvordan ser mobilen ut? Heter den noe annet, er den større eller mindre enn i dag?- Hvordan ser trafikken ut? Hvordan ser bilene ut? Hvordan er det med bompenger og avgifter?- Hvilke jobber tror dere vil gå tapt? Hørte f.eks fra min bror at ca 40%(tror jeg) av postens arbeidere ville stå uten jobb innen KORT tid.- Hvordan er politikken? Foreldrepermisjon f.eks. Har den blitt kortere eller lengre? - Hvordan er moten?- Hva spiser vi?Dere trenger ikke svare på akkurat disse spørsmålene, men gøy å høre hvordan dere tror verden ser ut om 50 år. Hovedsaklig Norge da
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #2 Skrevet 25. oktober 2014 Da ville jeg vært 92 år... Anonymous poster hash: cbb03...73b
Bustetroll Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2014 (endret) Da ville jeg vært 92 år... Anonymous poster hash: cbb03...73b Jaja... Takk for at du dyttet tråden da Så håper jeg du er en rask og frisk 92'åring i 2064, som sitter og irriterer deg over at ting ikke ikke kunne være som før i tiden Endret 25. oktober 2014 av Bustetroll
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #4 Skrevet 25. oktober 2014 Da ville jeg vært 92 år... Anonymous poster hash: cbb03...73b Jaja... Takk for at du dyttet tråden da Så håper jeg du er en rask og frisk 92'åring i 2064, som sitter og irriterer deg over at ting ikke ikke kunne være som før i tiden Håper jeg er rask og frisk 92 åring. Men tror ikke jeg blir så gammel.. Anonymous poster hash: cbb03...73b
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #5 Skrevet 25. oktober 2014 Åh, den tanken har slått meg ofte gitt! Hvordan er verden når jeg er 70 år? Jeg er født i 1990 og tenk at internett ikke fantes hos alle da jeg ble født, ikke datamaskiner, ikke andre kanaler enn nrk1, vi hørte enda omtrent bare på radio, ingen mobiltelefoner og hvertfall ingen iphone.. Skulle vi på besøk til noen så dro vi uten å måte avtale det på telefon først, alle hadde hustelefon (noen som har det lengre?), og vi så på vhs filmer. Min far er litt over 50 og jeg tenker bare på hvor komplett anderledes ting var da han var 20 år. Hvordan blir det da når jeg er 50? Det er jo ikke akkurat sånn at utviklingen stopper opp. Og så tenker jeg veldig på hvordan ungdomstiden til barna mine blir Jeg har ikke noe konkret jeg tror skjer egentlig, men det blir spennende å se. Forresten, jeg tror biler for det mest vil være EL-biler. Norge vil bli rikere og rikere, vi vil få det bedre og bedre, mer likestilling enn i dag, og jeg tørr ikke tenke på hvordan mobilene kommer til å være. Anonymous poster hash: f0152...1b7
Bustetroll Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter #6 Skrevet 25. oktober 2014 Da ville jeg vært 92 år... Anonymous poster hash: cbb03...73b Jaja... Takk for at du dyttet tråden da Så håper jeg du er en rask og frisk 92'åring i 2064, som sitter og irriterer deg over at ting ikke ikke kunne være som før i tiden Håper jeg er rask og frisk 92 åring. Men tror ikke jeg blir så gammel.. Anonymous poster hash: cbb03...73b Joooda. Du sitter nok i gyngestolen med Iphone X 22s med et glass whisky, mens du ser en maskin strikke klær til tippoldebarna!
Bustetroll Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter #7 Skrevet 25. oktober 2014 Åh, den tanken har slått meg ofte gitt! Hvordan er verden når jeg er 70 år? Jeg er født i 1990 og tenk at internett ikke fantes hos alle da jeg ble født, ikke datamaskiner, ikke andre kanaler enn nrk1, vi hørte enda omtrent bare på radio, ingen mobiltelefoner og hvertfall ingen iphone.. Skulle vi på besøk til noen så dro vi uten å måte avtale det på telefon først, alle hadde hustelefon (noen som har det lengre?), og vi så på vhs filmer. Min far er litt over 50 og jeg tenker bare på hvor komplett anderledes ting var da han var 20 år. Hvordan blir det da når jeg er 50? Det er jo ikke akkurat sånn at utviklingen stopper opp. Og så tenker jeg veldig på hvordan ungdomstiden til barna mine blir Jeg har ikke noe konkret jeg tror skjer egentlig, men det blir spennende å se. Forresten, jeg tror biler for det mest vil være EL-biler. Norge vil bli rikere og rikere, vi vil få det bedre og bedre, mer likestilling enn i dag, og jeg tørr ikke tenke på hvordan mobilene kommer til å være. Anonymous poster hash: f0152...1b7 Jeg liker ikke alt det nye.. Jeg hater at mennesker bruker mer tid på mobilen sin enn i den virkelige verdenen. Men samtidig, så må man jo innrette seg, og rett og slett bare følge med i tiden, for ting vil jo neppe snu.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå