Gå til innhold

er dette normalt i 7/8 års alderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min synes skolen er kjedelig, lekser er kjedelig, alt er kjedelig! Liker ingen fag ol.. han virkelig misliker skolen.. vi prøver å motivere, belønningsystem ol.. det går greit, han er flink faglig og sosialt, men han er negativ til skole hver dag! Hmm..

Anonymous poster hash: b82ab...725

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er en fase noen må få gå igjennom. Min eldste var veldig negativ en periode, jeg ble så lei at jeg ba han holde opp og heller jobbe med å finne positive ting ved å sette seg mål før hver time eks få ros, bli først ferdig med oppgavene, få ros av læreren, hjelpe en medelev, gjøre noen glad mm

Fant ut etterhvert at grunnen til at alt var så kjedelig var at han følte at han ikke ble sett annet enn når han fikk tilsnakk/kritikk. Han var for liten til å skjønne at oppførselen hans var grunnen til kritikken.

Håper dere finner en løsning.

Anonymous poster hash: 7cc22...df7

Skrevet

Hos oss krysser vi av mål for hver time h er dag.. tror kanskje problemet hos oss er motsatt.. han var veldig "spesiell" i 1 klasse, hvor han alltid ble sett.. var den flinkeste å tok ting med en gang, fikk mye ros. Nå i andre er pensumet litt vanskeligere og jeg tror det er litt tyngere for han nå når han ikke tar ting med rn gang. Han er fortsatt en av de beste i klassen, men nå er det noen som tar noe raskere enn han, dette tror jeg gjør at han synes det er kjedeligere i tilegg til at han må konsentrere seg mer. Hi

Anonymous poster hash: b82ab...725

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...