Gå til innhold

Har mitt barn mye leker?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså unaturlig mye?

 

Han er 6 år og har:

 

Mye lego (det skal jeg være enig i) ca 2 fulle lekekasser

Et perle sett og et sånn "lage smykker" sett

En lekekasse med utkledningstøy og tilbehør til det

Ca 2 lekekasser med forskjellige leker (som vi kunne kastet for han bruker de ikke)

En del pokemon og fotball kort.

 

Og bøker og brettspill i tillegg da.

 

Synes dere han har fryktelig mye leker? Noen familiemedlemmer som synes det, men jeg synes egentlig ikke det..... 



Anonymous poster hash: ab41b...e29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da skulle du sett rommet til mine to gutter på 5 og 7 😂😂

 

Anonymous poster hash: ef7d5...11d

Skrevet

Altså... Det høres jo ikke ut som det er så mye mer enn hva andre har.

Men når han har 2 lekekasser med leker han ikke bruker en gang, så er jo det et sikkert tegn på at han har for mye. Det er kanskje det de sikter til? At han ''har for mye'' fordi han ikke en gang får lekt med alle han har, eller ikke ser verdien i alle lekene han har. (ikke hans feil såklart, barn trenger bare ikke så vanvittig mange leker)



Anonymous poster hash: e343b...240
Skrevet

 

Altså... Det høres jo ikke ut som det er så mye mer enn hva andre har.

Men når han har 2 lekekasser med leker han ikke bruker en gang, så er jo det et sikkert tegn på at han har for mye. Det er kanskje det de sikter til? At han ''har for mye'' fordi han ikke en gang får lekt med alle han har, eller ikke ser verdien i alle lekene han har. (ikke hans feil såklart, barn trenger bare ikke så vanvittig mange leker)

 

Anonymous poster hash: e343b...240

 

Jo, det kan jeg skjønne. Men vi har spart dem rett og slett fordi det ikke skal se så "stusselig ut"... han leker KUN med lego og pokemon kort stort sett. Ellers er han ute. Så om vi kun skulle hatt det han lekte med kunne vi ribba rommet hans helt og stått igjen med en kortperm og legoen... synes det blir litt trist liksom :P

 

Anonymous poster hash: ab41b...e29

Skrevet

Sønnen min på 3 år har fem fulle lekekasser..



Anonymous poster hash: d2f26...c35
Skrevet

Det hørtes absolutt ikke mye ut for en norsk 6 åring.

Skrevet

Høres absolutt ikke mye ut, mine på tre og ett har myyyyyyye mer og i tillegg "alt" av uteting og lekestativ. Høres heller ut som lite spør du meg.

 

Men på den andre side er det jo ingen vits å ha ting en ikke bruker, mine bruker alt på rundgang. Setter noen kasser vekk en stund og rullerer. Men de er flinke til å variere leken da. Kanskje dere skal øve litt på det? Kjipt å bare leke med pokemonkort vel? Er han enebarn? Leker dere mye med ham? Vi voksne må lære dem å leke vetdu.

 

Anonymous poster hash: 1a258...f57

Skrevet

Nei det høres ikke slik ut.

 

Men kjenner til den at barna har for masse. At de ikke leker med alt. Og noen gaver faller bare ikke i smak og blir ikke lekt med. Det tar bare opp plass.

 

Jeg kaster ca 1 bærepose med leker hver gang jeg tar storrydding og sortering på lekerommet. Det er ødelagte leker ol. Gir bort utenom. Føler aldri at det egentlig minker fordi om :P

Skrevet

Min gutt har Mye leker. 1 Kasse lego, 1 kasse playmo, 1 kasse små biler, 1 kasse større biler, 1 kasse med figurer og dyr, 1 stor kasse med litt forskjellig, verktøy, kjøkken utstyr, osv. 1 Stor skuff med bamser. Også har han dukkevogn, dukke seng, dukker. Og 1 stor kasse med anleggsmaskiner og skilt. Pluss flere bruder leker som ikke er plass til i kassa. Den siste kassa og bruder er det han leker med, resten er mest rom fyll. 

Har og mye bøker, puslespill, brettspill, maling osv. 

 



Anonymous poster hash: ba32f...7fe
Skrevet

Høres absolutt ikke mye ut, mine på tre og ett har myyyyyyye mer og i tillegg "alt" av uteting og lekestativ. Høres heller ut som lite spør du meg.

 

Men på den andre side er det jo ingen vits å ha ting en ikke bruker, mine bruker alt på rundgang. Setter noen kasser vekk en stund og rullerer. Men de er flinke til å variere leken da. Kanskje dere skal øve litt på det? Kjipt å bare leke med pokemonkort vel? Er han enebarn? Leker dere mye med ham? Vi voksne må lære dem å leke vetdu.

 

Anonymous poster hash: 1a258...f57

Hehe... nei, han trenger ikke øve på å leke. Han leker helt utmerket selv, og leker helst ute eller med ting han finner (bygger hytter, samler på stein, pinner, finner insekter osv). Han leker stort sett hele tiden, men han er ikke glad i plastikk leker man kjøper. Unntakene er lego og nå pokemon kort fordi det er populært på skolen. 

 

Anonymous poster hash: ab41b...e29

Skrevet

Høres ikke mye ut. Min 6 åring har 4-5 store fulle kasser med lego. 4 kasser med duplo. Enorm kasse med togbaner. Ca 450 bøker. Ca 180 filmer. 5-6 kasser med andre leker.

 

Anonymous poster hash: bae43...400

Skrevet

Jeg synes det høres mye ut. Hva er poenget når han ikke leker med det en gang?

 

Anonymous poster hash: 77004...80a

Skrevet

Lite.

Min på tre har fem kasser duplo, tre kasser Lego, tre ikea kurver med diverse leker, en kasse brio tog, to kurver bamser, og boden i kjelleren full av leker han har vokst fra.

Ute har han en sandkasse full av leker, og et lekehus med kjøkken + div.

 

Anonymous poster hash: 53224...456

Skrevet

Min 3-åring har minst dobbelt så mye.



Anonymous poster hash: 1cf45...4b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...