Gå til innhold

12 uker på vei


Anbefalte innlegg

Gjest gangstersquad
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt. Hvordan kan jeg være 12 uker på vei med termin 07.06.15? Trodde jeg var 3 mnd. vei og da har termin om 6 mnd.? Sikkert dumt spørsmål, men sånn er det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir ikke det heelt fullstendig feil, er du ikke kortere på vei?

 

Anonymous poster hash: 72d42...b4e

Skrevet

Det er fordi man regner et svangerskap fra første dag i siste menstruasjon, og da er det 40 uker og et par dager, altså nærmere ti mnd. Men man sier 9 mnd (fra unnfangelsen).

 

Gratulerer :)

 

 

Anonymous poster hash: 513c6...0f4

Skrevet

Du er 8 uker og 2 dager på vei ifølge terminkalkulator.

 

Anonymous poster hash: 72d42...b4e

Skrevet

Hvordan har du regnet at du er 12 uker? Jeg er 7 +et eller annet, og har termin 12.06.14.

 

Anonymous poster hash: 09133...a1c

Skrevet

Det er fordi man regner et svangerskap fra første dag i siste menstruasjon, og da er det 40 uker og et par dager, altså nærmere ti mnd. Men man sier 9 mnd (fra unnfangelsen).

 

Gratulerer :)

 

 

Anonymous poster hash: 513c6...0f4

Sorry, jeg trodde du mente sånn "er ikke det feil med 9 mnd"-ish, men nei du er vel 8 uker på vei om du har den terminen;)

 

 

 

Anonymous poster hash: 513c6...0f4

Skrevet

Hvordan har du regnet at du er 12 uker? Jeg er 7 +et eller annet, og har termin 12.06.14.

 

Anonymous poster hash: 09133...a1c

12.06.15 skal det stå så klart :P

 

Anonymous poster hash: 09133...a1c

Gjest gangstersquad
Skrevet

Hvordan har du regnet at du er 12 uker? Jeg er 7 +et eller annet, og har termin 12.06.14.

 

Anonymous poster hash: 09133...a1c

Godt spørsmål. Tok UL for å finne ut hvor langt jeg er på vei, og da sa han 12 uker med termin 07.06.15.

Gjest gangstersquad
Skrevet

 

Det er fordi man regner et svangerskap fra første dag i siste menstruasjon, og da er det 40 uker og et par dager, altså nærmere ti mnd. Men man sier 9 mnd (fra unnfangelsen).

 

Gratulerer :)

 

 

Anonymous poster hash: 513c6...0f4

Sorry, jeg trodde du mente sånn "er ikke det feil med 9 mnd"-ish, men nei du er vel 8 uker på vei om du har den terminen;)

 

 

 

Anonymous poster hash: 513c6...0f4

Haha nei, 9 mnd. er nok riktig :P Og 8 uker høres mer riktig ut også. Var på UL og det var de som sa 13 uker og 07.06.15

Skrevet

Han har sikker sagt feil dato. Med termin 07.05.15 er du 12 uker på vei nå.

Skrevet

 

http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/

 

Får opp at du er 8 uker på vei jeg. Mulig du har bommet litt på utredningen 😊

Men.. De som tok UL av meg må ha fått det fra et sted? :P

Enten er du lengre på vei enn du tror å får ett barn i starten av mai (hvis du er 12 uker på vei) eller så har legen sagt feil antall uker til deg. Når var siste mens? Du kan uansett ikke være 12 uker på vei med den terminen 😊.

Gjest gangstersquad
Skrevet

 

 

http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/

 

Får opp at du er 8 uker på vei jeg. Mulig du har bommet litt på utredningen 😊

Men.. De som tok UL av meg må ha fått det fra et sted? :P

Enten er du lengre på vei enn du tror å får ett barn i starten av mai (hvis du er 12 uker på vei) eller så har legen sagt feil antall uker til deg. Når var siste mens? Du kan uansett ikke være 12 uker på vei med den terminen 😊.

Kan stemme ganske bra utfra siste mens, den var i juni/juli :) Snakka med samboeren i sta om det og jeg fikk bare til svar at jeg kom til å få et mye lengre svangerskap enn alle andre :P haha. Blir spennende å se hvor langt jeg egentlig er på vei på neste ul :-)

Skrevet

Det er nå helt feil, begynner på uke 11 i morgen og har termin 20. Mai....

 

Anonymous poster hash: fe02c...0d5

  • 2 uker senere...
Gjest gangstersquad
Skrevet

Oppdatering!
Jeg var hos legen i går, og jeg har termin 07.05.15. 

Fler som har opplevd at gynekologen har tatt feil med en måned? 

Skrevet

Nei, men gynekologen kan ikke ha skrevet feil?

Tenkt at mai er 6. mnd i året og ikke 5.?

Gratulerer! :)

Skrevet

Oppdatering!

Jeg var hos legen i går, og jeg har termin 07.05.15. 

 

Fler som har opplevd at gynekologen har tatt feil med en måned? 

Tviler på at han bomma med en måned, han skrev/sa sikkert bare feil måned. Han sa jo riktig antall uker på vei...

 

Anonymous poster hash: ca434...c20

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Det er nå helt feil, begynner på uke 11 i morgen og har termin 20. Mai....

 

Anonymous poster hash: fe02c...0d5

Sant. Jeg har termin 25 mai å er eksakt 12 uker på fredag som kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...