Gjest Dumi Skrevet 25. oktober 2014 #1 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg fikk ett brev i posten i dag av en onkel. De holder på å fordele arv. Litt historie:Min farfar og farmor eide en gård og en del landområder. De døde for mange år siden og eldstesønnen ( min onkel) tok over gården som odelsretten gir han krav på. Nå er min onkel blitt gammel, og han har derved bestemt å gi ut deler av landområdene og bygningene som står der. Jeg forstår at hans barn får gården og kan hende også de beste landområdene. Odelsrett og slikt. Men.. Jeg er da det yngste barnet av den yngste sønnen ( tre sønner), og i følge vedlegget han sendte med så får jeg ett lite område som er egentlig bare en myr! Vedlegget var ett kart over eiendommen med skisert om hvem som får hva. Tendensen er at guttene får mest, selv om de ikke er eldst. Barna til første onkel får mest, så får barna til onkel nummer to det beste som gjenstår, så får min bror hytta og det området hvor ting fremdeles kan gro. Så får jeg da myra. Jeg kan ikke gjøre noe med det området jeg har fått. Vanligvis er det sumpete, mange ganger i året er det oversvømmet Tusen takk, liksom!
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #2 Skrevet 25. oktober 2014 Da hadde jeg sagt pent takk, men nei takk. Anonymous poster hash: ba650...fac
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #3 Skrevet 25. oktober 2014 Du har jo ikke rett på noe etter din onkel i det hele tatt, så hva syter du for? Anonymous poster hash: 89580...ba5
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #4 Skrevet 25. oktober 2014 Vil du ikke ha takker du nei. Er din onkel pliktig å gi arv til nevøer og nieser eller er dette en gave? I så fall er det sært å bli sur, med mindre hans øvrige nevøer og nieser får i verdi vesentlig mer enn det du får. I så fall er det likevel bare å notere seg det bak øret og gå videre med livet. Er verdiene de andre får mye høyere? Anonymous poster hash: 30175...95f
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #5 Skrevet 25. oktober 2014 Ta imot og si takk. Kan hende den myra kan dreneres, kanskje den kan selges til hyttetomter senere. Eller kanskje det er DEN moltemyra, da har du jo fått gull likevel Anonymous poster hash: 157e6...5c4
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #6 Skrevet 25. oktober 2014 Regner med det kommer mange sure svar her, fordi du sånn sett ikke har rett på noe, og ingenting å klage over. Men det er faktisk kjipt å se seg selv så opplagt nedprioritert blandt andre i familien. Og spesielt hvis det bare er fordi man er jente... Anonymous poster hash: ffa9d...a81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå