Gå til innhold

Er dere flinke til å ha åpent hus for barnas venner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når ble det egentlig normalt å invitere unger hjem slik? Jeg bare lurer, altså...

 

Jeg har to gutter på 19 og 14 og vi har aldri avtalt eller invitert til noe som helst bortsett fra bursdager og halloween fester.

De tar på seg skoene sine og går til kompiser eller kompisene kommer hit. Fullt hus flere ganger i uka. Dette skjer nesten hver dag helt uten at jeg trenger å løfte en finger! Og slik har det vært siden de var store nok til å gå frem og tilbake til hverandre (6-års alder sånn ca.)

 

Da jeg var liten gjorde jeg akkurat det samme: på med sko, bort til venninna. 

 

Er dette en sånn nymotens greie? At ungene blir hjelpesløse og foreldrene prøver å overgå hverandre i å være "Den Beste Forelderen"? Akkurat slik som bursdager har blitt....

 

Eller bor dere alle så langt fra alle andre at det må organiseres ett par måneder i forveien?[/

 

 

Det er ikke en nymotens greie. Vi inviterer inn fordi sønnen vår er veldig sjenert og upopulær, feks i klassen. Han er ikke en som går til nabobarn (2 km unna) fordi han er livredd avvisning. Vi har flyttet til et nytt sted, og ting tar tid. Han fungerer bedre hjemme når han er trygg, og det er lettere for han å åpne seg og få venner. Kanskje ungen vår hjelpeløs, men da prøver vi virkelig å hjelpe han, vi inviterer på "kino", Halloween fest og pizza kvelder for å hjelpe sønnen vår til å få seg venner, og det fungerer veldig bra. Jeg skulle ønske, av hele mitt hjerte, at jeg kom hjem og det var fult hus, at sønnen min hadde mange venner som ønsket å tilbringe tid sammen han. Enn så lenge har vi fristet og lokket potensielle venner hit, men nå har han fått noen ordentlige venner som kommer uoppfordret, og det er en god følelse.

 

Fint for deg at du ikke har måtte løfte en finger for at barna skal ha huset fult av venner, men ærlig talt tenker jeg innlegget ditt var nedlatende og lite nyansert.

 

Mvh "Den Beste Foreldreren"

 

Anonymous poster hash: 918ed...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er dørene åpne.. ungene går inn og ut heile dagen. .. Kjempe koselig. .. og mine barn har det ogå slik hos andre.. en befrielse og ha det slik. . KOSLIG ER DET OG...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi inviterer ofte andre. På idol og taco, pizza og fotball, spillekveld med gryte, bakedager/kvelder,vi har hatt karneval, halloweenfest hvert år, vi har idol, norske talenter og the Voice kvelder hvor alle bidrar. Selv får jeg være Madonna og Trine Rein, og det er like morsomt for oss:)

Ellers er det en del fredagspizza med venner og deres barn, veldig hyggelig!

Så her er det husrom og hjerterom til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...