Gå til innhold

9mnd, og fremovervendt bilstol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gi meg dere synspunkter på dette.

Det er IKKE jeg som har det!

Anonymous poster hash: 205d5...80b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I-di-o-ti.

Ferdig snakka. 

Skrevet

Det første som slår meg at foreldrene må være helt tomme mellom øra.

Anonymous poster hash: 0da3b...467

Skrevet

Om man ikke er glad i barnet sitt så er det veien å gå.....

Anonymous poster hash: fbb51...147
Skrevet

Ulovlig senabort.

Anonymous poster hash: c82a1...ad1

Skrevet

Ulovlig og farlig

Er det aldersgrense i tillegg til vektgrense? Hva er den grensa i såfall?

Anonymous poster hash: b3eb2...db8

Skrevet

Ulovlig og livsfarlig!

Skrevet

Anbefaler å se videoen på trygg trafikk om å sitte forovervendt. I en ideell verden satt vi alle bakovervendt.

Skrevet

Det er ikke ulovlig nei!

Anonymous poster hash: e3d6c...715

Skrevet

Ulovlig og farlig

Joda, lovlig er det! Men det er idioti like fullt. At det fortsatt er lovlig er like idiotisk. Jeg mener vektgrensen burde heves til minst 12 kg, gjerne 15 kg.

Anonymous poster hash: a8519...876

Skrevet

Er dere klar over at enkelte tilstander på barn gjør det fysisk umulig å sitte bakovervendt ?

Dere er så dømmende.

Anonymous poster hash: 0f147...a02

Skrevet

Er dere klar over at enkelte tilstander på barn gjør det fysisk umulig å sitte bakovervendt ?

Dere er så dømmende.Anonymous poster hash: 0f147...a02

Hvilke tilstander da?

Anonymous poster hash: f6d55...64b

Skrevet

Dere er så dømmende.

Anonymous poster hash: 0f147...a02

I de veldig ytterst få tilfellene regner jeg med at man tar en da kvalifisert beslutning om hva som må veie tyngst. At barnet har en ca 90% risiko for alvorlig skade eller død i en potensiell frontkollisjon dersom bilen(e) kjører i over 70 km/t, eller den tilstanden det gjelder.

I alle normale tilfeller er det på ingen måte dømmende å uttale at det er idiotisk å plassere en 9 kg tung baby framovervendt, det er rett og slett bare en sannhet. Foreldre som snur et så lite barn er enten veldig kunnskapsløse eller komplette (og svært selvsentrerte) idioter. Dersom det da er en alvorlig tilsand som gjør at det ikke går an å plassere barnet bakovervent er det i det minste snakk om et gjennomtenkt valg.

Og nå håper jeg virkelig ikke du kommer med kvalme-argumentet. Vi har et bilsykt barn som kastet opp på de fleste kjøreturer fra han var 8-9 mnd til 2,5 år, men vi snudde jo ikke barnet likevel. Da begrenset vi heller antallet bilturer så mye som mulig. Det er da tross alt bedre med oppkast og kvalme enn et potensielt multihandicapet/dødt barn...

Skrevet

Elles er det heilt hol i hovudet å setje så små born framovervendt. Kjenner det Knut seg i meg. Kan omtrent unngå å ha sele på i det heile heller.

Anonymous poster hash: f6d55...64b

Skrevet

Hmmm, merkelig.

Jeg startet en akkurat lik tråd for ca en måned siden, og 90% av svarene gikk på at jeg kunne passe mine egne saker. At hvis barnet satt fremovervendt, så var det selvfølgelig en god grunn til det, en grunn som var viktigere enn barnets sikkerhet. Jeg fikk slengt etter meg at jeg var en masekjerring, og en som brydde seg med andres saker.

Hvorfor er det en helt annen pip i fløyta nå...?

Anonymous poster hash: 6bf3b...108

Skrevet

Tilfeldig - kanskje det er andre som svarer deg denne gangen.

Anonymous poster hash: e3d6c...715

Skrevet

Ulovlig og farlig

Joda, lovlig er det! Men det er idioti like fullt. At det fortsatt er lovlig er like idiotisk. Jeg mener vektgrensen burde heves til minst 12 kg, gjerne 15 kg.

Ulovlig fram til 15 mnd uavhengig av vekt.
Skrevet

Ulovlig og farlig

Dette gjelder kun om man har et i-size sete.

Skrevet

Ulovlig og farlig

Dette gjelder kun om man har et i-size sete.
I see..

Får vel omformulere da, farlig og burde vere ulovlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...