Gå til innhold

Antisemittisme, hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Norge er det i all hovedsak muslimer som er antisemittiske. Ikke akkurat så overraskende.

Anonymous poster hash: cec3b...e2e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jødene sitter/kontrollerer veldig mange av maktposisjonene i verden i dag. Man må derfor holde seg inne med dem. Mange tør ikke å være kritiske mot jøder da man blir anklaget for å være antisemittisk med en gang man lufter kritiske tanker. Pga jødeforfølgelsene under 2. Verdenskrig har jødene uforholdsvis mye sympati. Ingen snakker om alle millionene med sigøynere og psykisk utviklingshemmede som ble gasset i hjel i konsentrasjonsleirene...

Anonymous poster hash: 6c719...ac8

Man må holde seg inne med dem?

Ja, for det er jo allment kjent at jøder spiser småbarn også..

Gratulerer - du er et skoleeksempel på antisemittisme som er avlet i idioti.

??? Det hun sier er jo bare fakta. De kontrollerer det meste av media og så og si hele USA. Visste du ikke det?

Anonymous poster hash: 7a1d0...c91

Skrevet

Jeg kjenner ingen som hater andre religioner (les: muslimer) mer en pro-israelere. Jeg har familie og venner som er medlemmer i pro-israel-forum på feks Facebook som legger ut den mest usmakelige og lite intelligente propagandaen mot muslimer. Feks: legge ut en artikkel om steining=alle muslimer er hjerteløse djevler som burde utryddes! Og resten av gruppa følger opp med lignende utsagn og hyller vedkommende som har postet artikkelen.

Jeg blir kvalm av slik trangsynhet! Det må være mulig å skille enkeltindividers handlinger fra hele grupper. At abb gikk amok gjør ikke alle nordmenn til terrorister. Oppegående ikke-ekstremister forstår dette uten å generalisere hele folkegrupper.

Skrevet

Jeg kjenner ingen som hater andre religioner (les: muslimer) mer en pro-israelere. Jeg har familie og venner som er medlemmer i pro-israel-forum på feks Facebook som legger ut den mest usmakelige og lite intelligente propagandaen mot muslimer. Feks: legge ut en artikkel om steining=alle muslimer er hjerteløse djevler som burde utryddes! Og resten av gruppa følger opp med lignende utsagn og hyller vedkommende som har postet artikkelen.

Jeg blir kvalm av slik trangsynhet! Det må være mulig å skille enkeltindividers handlinger fra hele grupper. At abb gikk amok gjør ikke alle nordmenn til terrorister. Oppegående ikke-ekstremister forstår dette uten å generalisere hele folkegrupper.

Ikke at jeg er uenig med alt du sier (Selv om jeg er uenig i at Pro-Israelere er de verste) men man kan ikke sammenligne ABB med Islamister. 

Islamister følger faktisk Koranen, og har derfor mye mer til felles med en muslim enn hva den gjennomsnittlige nordmann har med ABB, siden vi ikke deler noe annet enn land.

Skrevet

Ikke at jeg er uenig med alt du sier (Selv om jeg er uenig i at Pro-Israelere er de verste) men man kan ikke sammenligne ABB med Islamister.

Islamister følger faktisk Koranen, og har derfor mye mer til felles med en muslim enn hva den gjennomsnittlige nordmann har med ABB, siden vi ikke deler noe annet enn land.

Jeg har til felles med abb at vi begge er nordmenn. Forskjellen på meg og abb er at jeg ønsker å være et godt medmenneske i det norske samfunnet ved å følge normer og lover så langt det lar seg gjøre. Abb er en ekstremist. Den gjengse muslim er like ulik muslimske ekstremister som jeg er ulik på abb.

Alle muslimene jeg kjenner er vennlige mennesket som er godt integrert i samfunnet og som ikke gjør en flue fortredt. De følgen den islam de kjenner og tolker som en fredselskende religionen. Det skal også sies at mine venner og familie som er pro-israelere og som spyr ut muslimhets på løpende bånd på Facebook oppleves av meg som generøse medmennesker mot de som de er glade i.

Religioner er hva de er. Det er menneskene som tolker dem. Noen blir nestekjærlige medmennesker, andre blir ekstremister. Dette skjer i alle religioner uavhengig av hverandre.

Min påstand er følgende: ekstremister, uansett hvilken religion de følger, drives ikke av kjærlighet til sin gud/religion, men av ønske om makt og økonomisk gevinst.

Skrevet

Jødene sitter/kontrollerer veldig mange av maktposisjonene i verden i dag. Man må derfor holde seg inne med dem. Mange tør ikke å være kritiske mot jøder da man blir anklaget for å være antisemittisk med en gang man lufter kritiske tanker. Pga jødeforfølgelsene under 2. Verdenskrig har jødene uforholdsvis mye sympati. Ingen snakker om alle millionene med sigøynere og psykisk utviklingshemmede som ble gasset i hjel i konsentrasjonsleirene...

Eeeh, jo! Det er mange som snakkar om desse. Det er eit tema heilt framme i fagfeltet (=historie), at jødar, sigøynarar, psykisk sjuke og psykisk utviklingshemma, saman med homofile, sosialistar/kommunistar, slavarar (for eks. polakkar) m.m. systematisk blei forfølgde. Jødane utgjorde den største enkeltgruppa som systematisk blei gassa, og det er nok difor det er desse mange tenkjer på først når ein snakkar om nazistanes forfølging av uønskte menneske.

Anonymous poster hash: 79f9a...9bf

Det er langt fra allmennkunnskap at andre en jødene ble gasset i konsentrasjonsleirene. Om du spør vanlige mennesker (som ikke er utdannet eller spesielt interesserte i historie) om hvem som satt i konsentrasjonsleirene, er der et fåtall som ville sagt noen andre grupper i tillegg til jødene. Jødene har blitt selve symbolet på onsdagen til nazistene. Hvor ofte ser man overlevende rumenere, polakker, psykisk utviklingshemmede som står fram i media som overlevende fra konsentrasjonsleirene?

Vi lærte nå om det på vidregående vi da.. At det var alt fra sosialister til psykisk utviklingshemmede som ble gasset. Alle som ikke passet inn i det forskrudde verdensbildet til Hitler, trakk det korteste strået. Husker vi diskuterte dette i grupper og at læreren viste oss mange dokumentarer. Så vil vel si at det er allmenn kunnskap. Bare at mange kanskje kun husker at det var jødene det gikk utover. ;)

Skrevet

I Norge er det i all hovedsak muslimer som er antisemittiske. Ikke akkurat så overraskende.

I Norge er det i all hovedsak nordmenn som er antiislam, ikke akkurat overraskende..

Anonymous poster hash: 81e1a...c62

Skrevet

I Norge er det i all hovedsak nordmenn som er antiislam, ikke akkurat overraskende..

Anonymous poster hash: 81e1a...c62

Siden vi er flest nordmenn så er ikke det overraskende, nei. Desto mer imponerende at muslimer topper antisemittismen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...