Gå til innhold

Hvordan tene penger nå da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg studerer og jobber på siden. Har fast annenhver helg og får en del ekstra som vikar. Problemet er nå at jeg er blitt sykemeldt ut året! Jeg får jo for helgene, men jeg er jo avhengig av de enstravaktene også!

Så er det noen som vet om noe jeg kan gjøre hjemmefra? Eller andre forslag? Blir meget takknemlig for tips!:-)

Anonymous poster hash: 20d6f...e4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal få sykepenger for det du faktisk har jobbet, ikke bare fast stilling. Bruk f.eks lønnsslipper for de siste 6 mnd for å regne ut gjennomsnittet. Det er dette du skal ha utbetalt.

Skrevet

Du får ikke lov til å tjene penger via jobb, utenom jobben, med mindre du har det avklart med nav.

Anonymous poster hash: 63469...b1b

Skrevet

Du skal få sykepenger for det du faktisk har jobbet, ikke bare fast stilling. Bruk f.eks lønnsslipper for de siste 6 mnd for å regne ut gjennomsnittet. Det er dette du skal ha utbetalt.

Er det sant? Jeg jobbet jo MYE i sommer! TUSEN takk for svar, dette skal jeg finne ut av!:D

Skrevet

Du får ikke lov til å tjene penger via jobb, utenom jobben, med mindre du har det avklart med nav.

Me om man har to jobber og blir sykemeldt fra ene jobben da?

Skrevet

Me om man har to jobber og blir sykemeldt fra ene jobben da?

Jeg har to, og jobbet kveld ene og dag andre, ofte doble skift der jeg gikk rett fra ene til andre. Når jeg ble sykmeldt fra den ene omorganiserte vi litt så det totalt sett ble litt mer jobbing i den jeg kunne utføre. Helt greit for nav, for ellers hadde jeg blitt sprø av å gå hjemme. Spørs hva slags jobb det er også..

Anonymous poster hash: c4f3a...a78

Skrevet

Du kan bli sykemeldt fra bare det ene arbeidsforholdet.

Anonymous poster hash: 6dbc9...efa

Skrevet

De estimerer inntekten fra de siste 3 mnd:)

Anonymous poster hash: 53620...72b

Skrevet

De estimerer inntekten fra de siste 3 mnd:)

Anonymous poster hash: 53620...72b

NAV er pliktige til å regne det som er mest fordelaktig for deg, om det er gjennomsnitt av siste tre mnd, seks mnd eller et år, eller forsåvidt siste fire uker. Kommer an på hvordan man argumenterer. Jeg hadde fått ny jobb, og ble (kjipt nok) sykemeldt etter 5 uker. Hadde 30% fast stilling + jobbet masse ekstra - fikk da regnet ut sykepenger etter de siste 4 ukers inntjening, og hadde dermed like godt betalt hele sykepengeperioden som perioden jeg jobbet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...