Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #1 Skrevet 25. oktober 2014 Høsten 2011 fikk et par i bygda barn, gutter, 3 måneder før oss. De visste kjønn og annonserte navnet til gutten på Facebook flere mnd før fødselen. Vi visste ikke kjønn og slet med å finne navn. Da vi spurte om navnehjelp på Face, fikk vi forslag om det navnet sønnen deres het. De som foreslo var familie fra en helt annen kant av landet. Moren til gutten misforsto og trodde det var et reellt alternativ til våres gutt og skrev langt innlegg der hun innstendig ba oss velge et annet navn. Det var ikke engang mitt favorittnavn. Gutten vår fikk til slutt et helt annet navn i samme sjanger. Nå i høst fikk vi begge jenter med en mnd mellomrom. Vi annonserte navnet på face bl.a og innen få minutter kom det melding fra moren "OBS! Dette navnet skulle vi bruke på vår jente.. Osv osv". Jeg har ikke ant noe om det. Ikke har vi hatt noe særlig tett kontakt og ikke har andre nevnt det. Så blir jenten deres født, det går fire dager og de annonserer at hun får akkurat det samme navnet som vår jente, til tross for at moren hadde sagt de skulle bruke et annet navn, oppkalling i familien. Jeg må innrømme at jeg ikke hadde brydd meg noe særlig hvis det ikke var for kommentarer på bygda. I går på arrangement på skolen fikk jeg direkte spørsmål fra ei mor om hvorfor vi tok navnet fra dette andre paret?? Så det som er deres fantasiløshet, blir nå plutselig VÅR fantasiløshet? For det hjalp tydeligvis ikke at vi ikke ante noe om deres valg. Jeg følte meg også utestengt på arrangementet i går, to ca like gamle babyer og det var hun som mottok gratulasjoner... Anonymous poster hash: 2c15c...8d8
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #3 Skrevet 25. oktober 2014 Dette skjønte jeg ikke helt. Valgte dere samme navn som dem eller valgte de samme navn som dere? Anonymous poster hash: ee918...6d8
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #4 Skrevet 25. oktober 2014 Hvilket barn bøe født først? Anonymous poster hash: 25dd5...51d
PrinsesseHengepupp Skrevet 25. oktober 2014 #5 Skrevet 25. oktober 2014 Hev deg over det. Som du sier, dere har ikke hatt så mye med hverandre å gjøre. Selv bodde jeg i en liten bygd en periode hvor det ett år ble født 7 barn (i hele kommunen), tre av dem het det samme, noe ala Kamilla, Camilla og Camilla. Var litt snakk de første mnd, men nå er det bare en morsom historie. Og jentene er gode venner som går i samme klasse.
Chl85 Skrevet 25. oktober 2014 #6 Skrevet 25. oktober 2014 "Jeez louis" snakk om å lage storm i vannglass... Ikke dere altså, men denne bygda høres jo veldig merkelig ut. Navn er faktisk allmennseie i mine øyne. Det er mange som har like navn. Det er bare min 3 åring som blir sjokka over å møte en annen med samme navn som henne, he he Hvis det er et stort problem tror jeg at jeg hadde skrevet en satirisk annonse i lokalavis med tittelen; Navn til salgs! Lite brukt He he Hev deg over det. Tåpelig med voksne mennesker som lager intriger over slikt.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #7 Skrevet 25. oktober 2014 Ærlig talt, det er ingen som eier et navn. Dere har like mye rett til å kalle jenta deres det navnet som det andre paret :-) Det at de får deg til å føle deg utestengt er ikke bra. Forklarte du din versjon av historien da den andre moren spurte hvorfor dere hadde tatt det navnet? Anonymous poster hash: f841a...713
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå