Gå til innhold

Å hjelpes.... :( Trodde ikke det var så ille...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha slitt mye økonomisk med å snu og vende på hver krone, bestemte jeg meg for å lage budsjett for et helt år. Jeg har fulgt planleggingshjelperen jeg fant her inne: http://www.dinepenger.no/spare/slik-setter-du-opp-budsjett-for-familien/21356909

Her er det noen poster som automatisk fylles i ettersom hvor mange man er i familien, så fyller man selv inn egne data som lønn, lån, faste utgifter etc. I følge denne malen går vi i minus med i gjennomsnitt 7 700kr pr mnd, det blir -92 400kr i året!!!! Vi har veldig liten gjeld, men også liten inntekt siden en av oss går på skolen. Jeg ser jo nå hvorfor det er så slitsomt å få det til å gå rundt hver mnd, men jeg klarer faktisk ikke forstå hvordan vi har klart det!!!!!!??

Anonymous poster hash: bb852...02d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo fjerne de ferdigutfyllte postene som ikke stemmer for dere.  Dere kan uansett ikke bruke mere enn det dere har. 

Anonymous poster hash: 601de...462
Skrevet

Du må jo fjerne de ferdigutfyllte postene som ikke stemmer for dere.  Dere kan uansett ikke bruke mere enn det dere har. 

Anonymous poster hash: 601de...462

Men jeg vet jo ikke hvor mye vi bruker i mat, klær og fritid og sånn i mnd, siden vi ikke har laget regnskap, tenkte de postene kunne stå som veiledning. :s Både inntekt og utgifter varierer hver mnd, så derfor blir ikke budsjettet helt rikrig heller. Har tatt utganspunkt i min faste lønn og samboers faste studielån, og det er på 26900kr/mnd totalt. Neste på listen blir å lage regnskap for hver mnd, så får vi se hva som egentlig er de store utgiftspostene. For det er noe som ikke stemmer!

Skrevet

Kan du ikke bare kjøre ut kontoutskriftene for siste året fra nettbanken da. går du gjennom dem ser du jo hvor mye som er brukt i matbutikk, klesbutikk, uttak i minibank, forskjellige regninger osv.

Det er sånn de viser forbruket siste halvåret/året til deltagerne i Lususfellen.

Anonymous poster hash: c7268...098
Skrevet

Kan du ikke bare kjøre ut kontoutskriftene for siste året fra nettbanken da. går du gjennom dem ser du jo hvor mye som er brukt i matbutikk, klesbutikk, uttak i minibank, forskjellige regninger osv.

Det er sånn de viser forbruket siste halvåret/året til deltagerne i Lususfellen.

Anonymous poster hash: c7268...098

Hehe :P Ja, der ser man hvor smart jeg er... Takk for tipset! :)

Skrevet

Dersom du har DNB kan du benytte budsjettet der, da hentes en del opplysninger rett fra konto, men det gjelder jo kun for den ene parten da, så man må summere. 

Skrevet

Dersom du har DNB kan du benytte budsjettet der, da hentes en del opplysninger rett fra konto, men det gjelder jo kun for den ene parten da, så man må summere. 

Er Sparebank1 kunde. Har ikke orket å bytte bank, det er så mye som må ordnes da.... Ellers hørtes det helt supert ut å ha den muligheten!

Skrevet

Er Sparebank1 kunde. Har ikke orket å bytte bank, det er så mye som må ordnes da.... Ellers hørtes det helt supert ut å ha den muligheten!

Sjekk innpå nettbanken like vel du, det kan jo tenkes at de også har en liknende ordning? 

Skrevet

Sjekk innpå nettbanken like vel du, det kan jo tenkes at de også har en liknende ordning? 

Takk for tipset! :)

Skrevet

Hehe :P I følge SIFO tallene så skal vi bruke nesten 20 000kr i mnd på variable utgifter... Da skal vi liksom sitte igjen med 6 900kr til husleie, strøm, lån, forsikringer og andre faste utgifter. Og husleien alene er på 7 200kr. Sier seg selv at det ikke går. :P Disse veiledende tallene funker ikke for oss! Nei, her må det et skikkelig regnskap til!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...