Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #1 Skrevet 24. oktober 2014 Ser at dette ullhysteriet er et norsk fenomen. I Sverige, som har samme klima som oss, er det lite ullbruk. Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: ea73d...62a
Stripete genser Skrevet 24. oktober 2014 #2 Skrevet 24. oktober 2014 Du har svaret på det selv; norsk fenomen...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #4 Skrevet 24. oktober 2014 Jeg eeeelsker ull💕💘💕💞💕💘💕 Anonymous poster hash: 21141...a11
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #5 Skrevet 24. oktober 2014 Jeg er så lei av ull... Næmmen, stakkar! Blir du tvunget til å kjøpe og bruke ull? Anonymous poster hash: c954a...fdf
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #6 Skrevet 24. oktober 2014 Sønn min tåler ikke ull, og vet dere hva? Han lever i beste velgående!! Nå er dere vel i sjokk hele gjengen? Her i Norge er det nesten en dødsdom å ikke bruke ull. Barnehagen fikk sjokk og måpet når jeg sa at han ikke tåler ull, jeg ventet bare på at de skulle si at da fikk han ikke være der. De skjønte ikke hvordan han skulle klare å være ute uten ull. Vel man klarer seg fint uten ull. Bruker ikke ull selv, er ikke allergisk, trenger ikke ull. Mannen bruker det heller ikke. Anonymous poster hash: 332ea...67c
Mandala Skrevet 24. oktober 2014 #7 Skrevet 24. oktober 2014 Jeg er så lei av ull... Samma her Ull meg her og ull meg der.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #8 Skrevet 24. oktober 2014 Jeg hater å ha på ull. Ungene begynner nå å bli så store at de har preferanser for ulike klær og kan fortelle at ull kløøøør. Selv den nydeligste prinsesseprinseullen til en halv million kroner plagget klør. Det er rett og slett ikke til å komme unna. Det kløøøøør. Anonymous poster hash: 60b3f...b99
Elsker livet Skrevet 24. oktober 2014 #9 Skrevet 24. oktober 2014 Jeg hater å ha på ull. Ungene begynner nå å bli så store at de har preferanser for ulike klær og kan fortelle at ull kløøøør. Selv den nydeligste prinsesseprinseullen til en halv million kroner plagget klør. Det er rett og slett ikke til å komme unna. Det kløøøøør. Anonymous poster hash: 60b3f...b99 Jeg er enig. Ull klør, og nå har barna oppdaget det også. Mannen og barnehagen syns ull er gull, for meg er det mer tull. I alle fall som innerste lag. For de som syns det klør fungerer det helt fint med andre alternativer. Fordelen med ull er at det ikke blir kaldt når det har blitt vått, ellers ser jeg ingen flere argumenter for ull. Det er dyrt, det blir fort slitt, det kan ikke vaskes hardt, det er vanskelig å få bort flekkerr, for mange klør det og det regulerer ikke temperaturen syns jeg. Jeg får enten ståpels og frysninger, eller blir rødmussen og for varm.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #10 Skrevet 24. oktober 2014 Har vel ikke nok sauer I Sverige til å lage ull-hysteri🐑🐑 Vi nordmenn får eksportere er par stk som donasjon til et godt formål. blir jo ikke barn av de som vokser opp uten ull på kroppen😲 Anonymous poster hash: b2250...7d9
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. oktober 2014 #11 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg synes også ull klør mot huden! Lillebror har atopisk eksem og har brukt devold active kids. Jeg har voksenutgaven og det klør ikke. Det er et slags superundertøy inderst. Det er bare fantastisk! Og jeg sverger til Trysil sokker ol. da Eldste synes også at det klør med ull. Mannen liker godt ull.
Leirha Skrevet 25. oktober 2014 #12 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg er så sykt lei ullhysteriet.En skulle nesten tro at en ikke er god mor om en ikke kler på barnet sitt ull fra innerst til ytterst.Ikke bare om vinteren heller... Min barn tåler ingen form for ull mot huden (nei IKKE merino, alpakka osv heller), men tviler på at de har vært særlig kalde.De i barnehagen har ofte møtt meg med skepsis når jeg forteller at nei, han tåler ikke ull mot huden.Dette har de bevist med å faktisk ta på ham en ullbody nylig, og ja, da måtte lillegutt være hjemme med store sår på huden.
Sint naken biltyv Skrevet 25. oktober 2014 #13 Skrevet 25. oktober 2014 Både barna og jeg elsker ull!😊 Smaken er som baken, den er delt😁
soleia Skrevet 25. oktober 2014 #14 Skrevet 25. oktober 2014 Eg trur Janus med fleire er på saka. Eg likar ull fordi det ikkje vert kaldt når det vert vått, men det at ull regulerer temperaturen så ein ikkje vert for varm er ei sanning med modifikasjonar, eg vert iallefall veldig varm av ulltøy. Det aller meste av ull vi brukar til klede no vert forresten importert frå down under, mykje norsk ull vert vevd til tepper i skottland fordi den er grovare enn merinoulla. Far min som vaks opp på 40 - 50 talet fortel at det var eit mareritt kvar haust når dei måtte byrje med dei strikka ullunderkleda att. Det klødde forferdeleg dei første dagane, men så vart dei vant med det. Så ullundertøy er ikkje ein ny tradisjon her i landet.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #15 Skrevet 25. oktober 2014 Ull er slt for varmt, den korte tiden vi brukte ull på sønnen vår som ikke tåler ull, så svettet han. Og ja det klør! Og jeg svetter av ull. Anonymous poster hash: 332ea...67c
Blondzilla Skrevet 25. oktober 2014 #16 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg er så lei av ull...Næmmen, stakkar! Blir du tvunget til å kjøpe og bruke ull? Anonymous poster hash: c954a...fdf Nei din hurpe, men det er så fryktelig mye gnål om den ulla hele tiden. Det er en slags merkelig form for snobberi. Dersom du ikke kler barna i ull fra topp til tå, også helst midt på sommeren, så kommer de til å stryke med. Jeg bor på Grunerløkka og er møkk lei mas om ull, tøybleier, bambus, hirse, bæresjal, parabener og amming til barnet begynner på skolen.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #17 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg elsker ull og barnet mitt elsker ull. Har en mor i Bhg der jeg jobber som mener at ull er tull, men vet dere hva, hun fryser, fryser veldig. Alle lagene med bomull som hun tror holder barnet varmt. Hun er iskald, mens alle barna som bruker ull er gode og varme. Trenger bare tynne lag med ull og barnet holder seg varmt. Og nei hun har ikke ullalergi Anonymous poster hash: b3e3b...8ff
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #18 Skrevet 25. oktober 2014 Bodde ett par år i nord-Sverige og der brukte nesten alle ull nesten året rundt. Her jeg bor nå kan det bli minus 40 grader på vinteren. Tror ikke vi hadde klart oss uten vedfyring og ull. Anonymous poster hash: b3191...67f
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #19 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg tåler ikke ull selv. Her gikk det i bomull hele oppveksten. Bodde et sted det kunne bli 40 minus. Min datter har brukt lite ull. Mest ull utenpå, men ikke innerst. Hun er tenåring nå, og det var ikke så mange som brukte ull da. Hun gikk i natur barnehage, hvor de var mye ute. Var alltid varm og god. Her ble det da brukt bomull innerst og ull nest ytterst. Anonymous poster hash: afe9e...4ae
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #20 Skrevet 25. oktober 2014 Sør-Sverige har ikke skjønt poenget, Nord-Sverige har så absolutt skjønt poenget. Ull er gull! Ja, mye bedre enn gull, forresten. Jeg er vokst opp i en tid da vi virkelig kan snakke om at ull klødde. Jeg har til gode å finne ullplagg i dag som klør. Ungene her elsker ull og er helt "avhengige" av ull i vinterhalvåret. Til og med mannen min som også husker at ull klødde, og da snakker vi klødde med stor K!, har blitt 100 % frelst. Før brukte han superundertøy under treningstøyet på skiturer. Nå vil han ikke ha noe annet enn ull. Han syns det puster og varmer på en helt annen måte. I vinterhalvåret bruker dessuten både jeg og gubben gjerne tynn ull-trøyer, t-skjorte av ull el.l. som innerste plagg også på jobb. Herlig. For å være ærlig, så synes jeg faktisk synd på dem som ikke greier å bruke ull. Dere vet ikke hva dere går glipp av. Anonymous poster hash: 18416...897
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #21 Skrevet 25. oktober 2014 Da jeg var barn tålte jeg ikke ull. Nå ELSKER jeg det både til meg selv og sønnen. Men jeg driter vel i hva alle andre kler seg og sine i (?) Anonymous poster hash: f6152...892
☆☆☆ Skrevet 25. oktober 2014 #22 Skrevet 25. oktober 2014 Eg har ei av kvar sort. Ull er virkelig fantastisk på eldste og tilsvarandw ubrukelig på minsta. Bryr meg lite om kva andre kler sine barn i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå