Gjest Dumi Skrevet 24. oktober 2014 #1 Skrevet 24. oktober 2014 Jeg har vokst opp med å være i en avlastningsfamilie hver tredje helg fra jeg var 10 til jeg var 17. Dette var en familie i nabolaget. Mi mor var eneforsørger, mistet sin mann plutselig, og ble syk både fysisk og psykisk. Avtalen ble gjordt via barnevernet. Jeg må tilstå at jeg ikke visste om denne avtalen før jeg ble 20+. Det var bare en meget fin familie jeg bodde hos noen helger i måneden. De var anderledes enn hva jeg opplevde hjemme. Må si at mamma virkelig gjorde sitt beste for meg. Avlastningsfamilien min hadde ingen barn boende hjemme, de hadde flyttet ut. Jeg fikk eget rom, og jeg var med på å velge tapet og sengetøy. Ja, det meste. De brukte mye av sin tid på meg. De snakket med meg, de støttet meg. De tok meg med på kino, på teater, og om så så lite som å være der med meg på lekeplassen. Jeg følte alltid at jeg kunne snakke med dem. De tok seg tid for meg; de leste for meg før jeg sovnet, ja, helt til jeg var 17! Jeg har bare gode minne av de helgene med dem! Og jeg vet at på grunn av de helgene, hvor hun kunne slappe av og samle krefter, kunne mi mor være den beste mammaen i verden de andre dagene
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #2 Skrevet 24. oktober 2014 Fantastisk innlegg Anonymous poster hash: 3d77e...75e
tingeling1234 Skrevet 24. oktober 2014 #3 Skrevet 24. oktober 2014 For en tøff mor du har som så at hun trengte hjelp å tok imot den;) Koselig innlegg;)
QueeenBeee Skrevet 25. oktober 2014 #4 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg og bror hadde også en avlasningsfamilie. Har mange fantastiske og flotte minner der i fra. Fisketurer, hytteturer, besøk, hobby, rolige dager med bare kos og masse masse mer. Slike ting som mamma ikke fikk tatt oss med på. Vi fikk denne flotte opplevelsen samtidig som mamma samlet krefter til å være den beste mamman hun kunne være
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #5 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg har avlastningshjem for barna mine. Jeg er alene med dem og har sjelden så mye tid jeg har lyst til å ha med alle sammen. Jeg er vokst opp med alenemor som var kjempeflink, men hun var aldri to personer uansett hvor hardt hun prøvde. Jeg har ofte tenkt at det hadde vært flott om hun fikk avlastningshjem til meg, så hun kunne brukt mer tid på seg selv. Det er så utrolig synd med all skremselspropagandaen rundt barnevernet som er en så fin serviceinstitusjon, som går over stokk og stein for å skaffe deg akkurat den hjelpen du trenger. Media burde hatt seg en rett høyre for å skape dette bildet av dem i kommersielt øyemed. Anonymous poster hash: e567d...4bf
Sint naken biltyv Skrevet 25. oktober 2014 #6 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg har avlastningshjem for barna mine. Jeg er alene med dem og har sjelden så mye tid jeg har lyst til å ha med alle sammen. Jeg er vokst opp med alenemor som var kjempeflink, men hun var aldri to personer uansett hvor hardt hun prøvde. Jeg har ofte tenkt at det hadde vært flott om hun fikk avlastningshjem til meg, så hun kunne brukt mer tid på seg selv. Det er så utrolig synd med all skremselspropagandaen rundt barnevernet som er en så fin serviceinstitusjon, som går over stokk og stein for å skaffe deg akkurat den hjelpen du trenger. Media burde hatt seg en rett høyre for å skape dette bildet av dem i kommersielt øyemed. Anonymous poster hash: e567d...4bf Så siden du har hatt en positiv opplevelse med bv så må alle andre ha hatt det også? Det finnes minst to sider av en sak vettu
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #7 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg har avlastningshjem for barna mine. Jeg er alene med dem og har sjelden så mye tid jeg har lyst til å ha med alle sammen. Jeg er vokst opp med alenemor som var kjempeflink, men hun var aldri to personer uansett hvor hardt hun prøvde. Jeg har ofte tenkt at det hadde vært flott om hun fikk avlastningshjem til meg, så hun kunne brukt mer tid på seg selv. Det er så utrolig synd med all skremselspropagandaen rundt barnevernet som er en så fin serviceinstitusjon, som går over stokk og stein for å skaffe deg akkurat den hjelpen du trenger. Media burde hatt seg en rett høyre for å skape dette bildet av dem i kommersielt øyemed. Anonymous poster hash: e567d...4bf Så siden du har hatt en positiv opplevelse med bv så må alle andre ha hatt det også? Det finnes minst to sider av en sak vettu Ikke få enda en tråd til å handle om deg. Fint hvis ingen fler svarer biltyven på innlegg i denne tråden. Anonymous poster hash: 3a89d...949
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #8 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg har avlastningshjem for barna mine. Jeg er alene med dem og har sjelden så mye tid jeg har lyst til å ha med alle sammen. Jeg er vokst opp med alenemor som var kjempeflink, men hun var aldri to personer uansett hvor hardt hun prøvde. Jeg har ofte tenkt at det hadde vært flott om hun fikk avlastningshjem til meg, så hun kunne brukt mer tid på seg selv. Det er så utrolig synd med all skremselspropagandaen rundt barnevernet som er en så fin serviceinstitusjon, som går over stokk og stein for å skaffe deg akkurat den hjelpen du trenger. Media burde hatt seg en rett høyre for å skape dette bildet av dem i kommersielt øyemed. Anonymous poster hash: e567d...4bf Så siden du har hatt en positiv opplevelse med bv så må alle andre ha hatt det også? Det finnes minst to sider av en sak vettu Jeg mener ikke at barnevernet aldri gjør noe kritikkverdig, og det er rett at det tas opp når det skjer. Men at f eks nyhetsemdia gjerne vrir og vender på saker for å sette barnevernet i et negativt lys fordi det selger, er hevet over enhver tvil. Du husker kanskje saken med toåringen med mongolske flekker: http://www.nrk.no/sorlandet/barnevernet-hentet-toaring-1.7637405 I denne saken gjorde alle ledd i systemet akkurat det de skulle, og beviste at systemet fungerer. Barnet ble undersøkt og tilbakeført til foreldrene sine. Likevel klarer hele Norges nyhetsmedia å vri dette rundt til en forferdelig sak fra barnevernets side. Overskriftene solgte svært godt, for så godt som alle har hørt om saken. Det er ikke alt du ser i norsk nyhetsbilde som handler om journalistikk i det hele tatt, svært mye av det som publiseres handler om kommerse formål, og barnevernet er noe av det som selger best. Dette får indirekte konsekvenser for barn med høyst reelle problemer som aldri får den hjelpen de trenger fordi voksne er redde for å ta kontakt.. Anonymous poster hash: e567d...4bf
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #9 Skrevet 25. oktober 2014 Jeg har avlastningshjem for barna mine. Jeg er alene med dem og har sjelden så mye tid jeg har lyst til å ha med alle sammen. Jeg er vokst opp med alenemor som var kjempeflink, men hun var aldri to personer uansett hvor hardt hun prøvde. Jeg har ofte tenkt at det hadde vært flott om hun fikk avlastningshjem til meg, så hun kunne brukt mer tid på seg selv. Det er så utrolig synd med all skremselspropagandaen rundt barnevernet som er en så fin serviceinstitusjon, som går over stokk og stein for å skaffe deg akkurat den hjelpen du trenger. Media burde hatt seg en rett høyre for å skape dette bildet av dem i kommersielt øyemed. Anonymous poster hash: e567d...4bf Så siden du har hatt en positiv opplevelse med bv så må alle andre ha hatt det også? Det finnes minst to sider av en sak vettu Zzzz, here we go again! Innlegget handler om avlastning, ikke deg og dine personlige problemer. Blir matt.... Anonymous poster hash: aa13a...640
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2014 #10 Skrevet 25. oktober 2014 Flott historie! Til orientering: Barnevernet får fler henvendelser fra foreldre enn fra andre. Foreldre som innser at de trenger litt hjelp for å gi barna en god barndom. Et godt barnevern har mange fine verktøy å bruke. Hadde jeg vært frisk, hadde nok vi også blitt besøkshjem. Jeg har vært det før (før jeg ble syk og før jeg fikk barn). Anonymous poster hash: 579b7...6be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå