Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #1 Skrevet 24. oktober 2014 Vi har en kjellerstue som for tiden fungerer som et lekerom. Vi har fremdeles alt av leker som de har hatt siden de var små. Fisherprice hus og bondegård, mengder med duplo, brio togbane, bruderleker, dukker, bamser osv. Det eneste som egentlig blir lekt med av jentene mine på 6 og 9, er barbie, little petshop og lego friends (som de har i hauer og lass av). Men ofte når vi har besøk, blir aaaaaaaaalt dratt ut, og jeg begynner å bli ganske lei av både å rydde det, og oppbevare det. Så i dag fant jeg frem bossekker for å begynne å samle det som kan gis bort, og det som skal kastes. Men da steiler mannen min. Det er slik at vi fortsatt har venner og familie med små barn, og de elsker å komme til oss, mye pga lekene. Så han vil ta vare på nesten alt. Jeg tenkte å ta vare på bruder lekene, så vi har noe for gutter, og små jenter liker jo også å leke med barbie og little petshop. Jeg ser ikke helt poenget med å samle på masse ting for andres barn. Greit vi har stor plass, men det blir mye rot. Mannen vil vente noen år til alle rundt oss også har fått større barn. Blææææ! Hva hadde dere gjort? Det er klart at vi kan møtest på halvveien, men det er ikke akkurat han som går å rydder etter vi har hatt gjester, så jeg syns ikke han har noe han skulle sagt . Hva mener dere? Anonymous poster hash: ef078...676
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #2 Skrevet 24. oktober 2014 Jeg mener at det er begges hus,ergo må dere møtes på halvveien. Dere trenger ikke å ta vare på alle kjøretøy, ha noen og gi de andre til fretex ol. Duplo er fint, men trenger man en stor kasse?Hvem leker med bamser egentlig? Ha litt av alt,elelr sett bort noe og heller bytt ut,istedet for å ha alt tilgjengelig hele tiden, da rotes det utover og blir uoversiktelig, så uoversiktelig at barna ikke klarer å leke i det hele tatt... Anonymous poster hash: d0e3b...9af
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #3 Skrevet 24. oktober 2014 Jeg har kastet nesten alt, men har spart på en liten kasse med duplo, og en liten kasse med babyleker til evt besøk. Er jo litt gøy å ha litt leker til fremtidige barnebarn og. Har kasser med lokk som kan stables, så tar ikke allverdens plass. Anonymous poster hash: 1a7cc...7bc
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #4 Skrevet 24. oktober 2014 Jeg mener at det er begges hus,ergo må dere møtes på halvveien. Dere trenger ikke å ta vare på alle kjøretøy, ha noen og gi de andre til fretex ol. Duplo er fint, men trenger man en stor kasse?Hvem leker med bamser egentlig? Ha litt av alt,elelr sett bort noe og heller bytt ut,istedet for å ha alt tilgjengelig hele tiden, da rotes det utover og blir uoversiktelig, så uoversiktelig at barna ikke klarer å leke i det hele tatt... Anonymous poster hash: d0e3b...9af Takk for svar. Men jeg kjenner at jeg ikke gidder å ha litt av alt . Litt duplo er ikke gøy, eller litt brio togbane. Da kommer det ikke til å bli lekt med. Og litt av alt blir for meg iallefall bare rot . Men viss dere ser bort i fra at jeg og mannen er uenige her, syns dere at vi burde spare på leker for andres barn? Når dere kommer på besøk til noen med bare skolebarn, forventer dere da at det er mye leker for dem? Hadde dere ikke vært fornøyd med en kasse bruder kjøretøy, little pet shop og barbie? Hadde dere forventet mer på en måte? Jeg tror de færreste gjør det, og ser ikke poenget med å oppbevare det. Anonymous poster hash: ef078...676
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. oktober 2014 #5 Skrevet 24. oktober 2014 Briobanen, legoen og duplo kommer vi til å spare på. Og andre ting hvis ungene selv vil. Men jeg kommer ikke til å ha leker tilgjengelig så lenge ikke mine unger leker med det
**snuskeluska** Skrevet 24. oktober 2014 #6 Skrevet 24. oktober 2014 V kaser ut alle leker etterhvert som barna vokser fra det. Noe selges, noe gis bort og noe kastes. Vi er enig om å gjøre det slik. Om mannen din absolutt vil behold alle lekene synes jeg det kan være hans jobb (sammen med barna selvsagt) og rydde dem vekk etter bruk også.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #7 Skrevet 24. oktober 2014 Vi har en kasse med babyleker/småbarnsleker og en kasse med duplo. Tar den frem når det kommer småtroll på besøk. Står ellers urørt. Anonymous poster hash: 9ff04...e1d
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #8 Skrevet 24. oktober 2014 Neste gang dere har hatt besøk rydder mannen! Hvis han er fornøyd med det, så beholder dere lekene. Hvis ikke, så gir dere vekk. Jeg har gitt vekk fortløpende, men beholdt alt av duplo, lego og briotog. Det er ryddet vekk, men jeg har noen små kasser med leker til småbarn som kommer på besøk. Ungene mine synes det er gøy å finne igjen sine egne baby-leker når de er på besøk hos de som har arvet. Anonymous poster hash: 9cbf7...768
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #9 Skrevet 24. oktober 2014 Barna mine er 7 og 10 år så babyleker er for lengst sortert ut, gitt bort, tatt vare på eller rett å slett kastet. Vi hadde også samme problemet som dere da vi hadde alle lekene tilgjengelig, hver gang vi hadde besøk så var det om å gjøre å rote så mye som mulig. Jeg tok grep å sorterte alle lekene, det som var for "barnslig", ødelagt og etter type. Alt havnet i hver sin kategori og i hver sin kasse med lokk. Jeg satte igjen tre kasser eks Lego, biler og togbane resten satte jeg vekk slik at jeg hadde kontrollen på dem. Alle gjestene fikk beskjed om å være med å rydde opp etter endt lek. Da barna var leie eks togbana byttet jeg den kassen med en av de andre. Hvis mannen din insisterer på at dere skal ta vare på alt bør han også sette seg ned å skille klinten fra hveten og lage et system som kan fungere for hele familien! Anonymous poster hash: 0641e...ca0
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #10 Skrevet 24. oktober 2014 Barna mine er 7 og 10 år så babyleker er for lengst sortert ut, gitt bort, tatt vare på eller rett å slett kastet. Vi hadde også samme problemet som dere da vi hadde alle lekene tilgjengelig, hver gang vi hadde besøk så var det om å gjøre å rote så mye som mulig. Jeg tok grep å sorterte alle lekene, det som var for "barnslig", ødelagt og etter type. Alt havnet i hver sin kategori og i hver sin kasse med lokk. Jeg satte igjen tre kasser eks Lego, biler og togbane resten satte jeg vekk slik at jeg hadde kontrollen på dem. Alle gjestene fikk beskjed om å være med å rydde opp etter endt lek. Da barna var leie eks togbana byttet jeg den kassen med en av de andre. Hvis mannen din insisterer på at dere skal ta vare på alt bør han også sette seg ned å skille klinten fra hveten og lage et system som kan fungere for hele familien! Anonymous poster hash: 0641e...ca0 Glemte å si at hvis vi får babyer på besøk så finner jeg frem en kasse med leker til dem av de lekene jeg har valgt å beholde. Anonymous poster hash: 0641e...ca0
Steget Skrevet 24. oktober 2014 #11 Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Vi har ikke plass til å ha leker de har vokst fra. ville tatt vare på duploen og togbanen, og en liten eske med babyleker. ville også latt jentene ta vare på favorittdukkene sine, og tatt vare på hjemmelagede dukkeklær. det er gøy å ha når de får barn selv. Endret 24. oktober 2014 av Steget
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #12 Skrevet 24. oktober 2014 Nå anser jeg verken duplo eller Brio togbane for babyleker. Dette er leker som kan vare i evigheter og gå i arv til barnebarna deres. Dette vil jeg overhode ikke ha kastet, men kanskje dere kan oppbevare det et annet sted? Skikkelige babyleker hadde jeg kvittet meg med. Her har vi fjernet litt og litt etter at minsten bikket 3-4 år, men duplo og togbane har vi tatt vare på. Både 7-åringen og 10-åringen kan finne på å leke med det en gang i blant enda. Anonymous poster hash: d73c0...bba
Serepta Skrevet 24. oktober 2014 #13 Skrevet 24. oktober 2014 Vi har fjernet ting fortløpende. Duplo og Briolekene + et par andre ting barna var glad i er lagret i plastkasser på loftet til mine foreldre. Ut over det har vi gitt rubbel og bit til krisesenter og flyktningemottak. Babyutstyr har også fått bein å gå på så fort minste vokste ut av det. Orker ikke fylle huset med ting som ikke brukes.
Stripete genser Skrevet 24. oktober 2014 #14 Skrevet 24. oktober 2014 Hva er babykeker da? Både 7 og 11 åringen synes det er moro fortsatt å bygge svære bygninger ned duplo. Vi har 3 store kasser med duplo på loftstua
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå