Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #1 Skrevet 24. oktober 2014 Har en baby på 5 uker og har dermed permisjon fra studiene. Jeg har fullført 1.året av studiet mitt som totalt tar 3 år. Begynner 2.året høsten 2015, da er baby 11 mnd. Når er det mest "strategisk" å få barn nummer 2, både med tanke på at vi ønsker de ganske tett og at vi vil ha mest mulig økonomisk utbytte? Stemmer det at man ikke har rett på foreldrepenger når man får barn rett etter endt studie? Jeg jobber annen hver helg ved siden av studiene og det tilsvarer ca. 20 % stilling, er i permisjon fram til begynnelsen av juni og da kommer jeg til å jobbe sikkert 80 % stilling siden jeg ikke har studier før august. Noen fler her som har fått barn mens de studerte? Hvordan er det å studere når man har barn? Anonymous poster hash: 50483...ea0
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #2 Skrevet 24. oktober 2014 Jeg fikk første etter første året, ett år med perm. Så gikk jeg andre året og fikk barn nummer to. Så fullførte jeg tredje året. Jeg mener det er best å fullføre ett helt år før man får det neste barnet. Så beste tidspunkt blir fra midten av juni til ca midten av august. Da får man ett år hjemme før ny studiestart. Bare pass på at du tjener nok penger til å få foreldrepenger dersom disse reglene blir endret mtp det nye statbudsjettet. Heia de blå! Anonymous poster hash: 60116...8ac
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #3 Skrevet 24. oktober 2014 Jeg fikk første etter første året, ett år med perm. Så gikk jeg andre året og fikk barn nummer to. Så fullførte jeg tredje året. Jeg mener det er best å fullføre ett helt år før man får det neste barnet. Så beste tidspunkt blir fra midten av juni til ca midten av august. Da får man ett år hjemme før ny studiestart. Bare pass på at du tjener nok penger til å få foreldrepenger dersom disse reglene blir endret mtp det nye statbudsjettet. Heia de blå! Anonymous poster hash: 60116...8ac Enig med deg der! Jeg synes det var utrolig kjekt å være ferdig med 1.studieår da baby kom til verden. Flere i klassen min fikk baby i april/mai og rakk dermed ikke ta avsluttende eksamen for 1.året, så den må de ta til våren, misunner de ikke. Det heller mot at vi blir å få nummer to etter at jeg har fullført 2.året og da er det som du sier, best å få baby mellom juni og august. Så du ble gravid da du startet 2.året og fikk baby da 2.året var fullført? Hvordan var det å studere med ett barn og nummer to på vei? Anonymous poster hash: 50483...ea0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå