Gå til innhold

Nå er det tid for design unger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss nå lage de perfekte ungene! Slik at alle fra nå av kan ri på toppene og melke det beste av hva verden har å by på.... La oss se:

- begge foreldrene må være i jobb

- ingen av foreldrene kan røyke

- det er lov å drikke vin, men kun det og i begrensede mengder

- drikk aldri alkohol forran barna

- huset må være bra stand, tillatte farger er grå eller hvit

- ingen fotografier på veggene, kun kunst er riktig veggpryd

- alle kjører el bil

- noen kan vaske huset ditt, men du trenger ellers aldri hjelp

- du må ikke være tykkfallen

- ikke lov å motta ei krone fra staten utover det du får uten å søke

Noe jeg har glemt på kriterielista før man kan pule mtp å lage barn?

Og for å redde de stakkarene som faller utenfor bør selvfølgelig alle barn av andre type foreldre fratas de umiddelbart og fordeles på de perfekte slik at barna får et best mulig utgangspunkt. Alt til det beste for verden generelt og Norge spesielt!

Anonymous poster hash: 9e7b0...c68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge foreldrene må være i full jobb, men barnet må for all del ikke begynne i barnehagen før det er minst 2 år. Og da kun korte 6-timers dager.

Anonymous poster hash: 53e1b...40c

Skrevet

La oss nå lage de perfekte ungene! Slik at alle fra nå av kan ri på toppene og melke det beste av hva verden har å by på.... La oss se:

- begge foreldrene må være i jobb

- ingen av foreldrene kan røyke

- det er lov å drikke vin, men kun det og i begrensede mengder

- drikk aldri alkohol forran barna

- huset må være bra stand, tillatte farger er grå eller hvit

- ingen fotografier på veggene, kun kunst er riktig veggpryd

- alle kjører el bil

- noen kan vaske huset ditt, men du trenger ellers aldri hjelp

- du må ikke være tykkfallen

- ikke lov å motta ei krone fra staten utover det du får uten å søke

Noe jeg har glemt på kriterielista før man kan pule mtp å lage barn?

Og for å redde de stakkarene som faller utenfor bør selvfølgelig alle barn av andre type foreldre fratas de umiddelbart og fordeles på de perfekte slik at barna får et best mulig utgangspunkt. Alt til det beste for verden generelt og Norge spesielt!

Du har beskrevet familien vår. Har ikke vaskehjelp, og var hjemme til de var 18 mnd, men ellers er det oss i et nøtteskall. All mat er hjemmelaget og økologisk i så stor grad det lar seg gjøre. Hjemmebakte brød annenhver dag. Barna bakovervendt til fire år, og sikkert mye annet. Så politisk korrekte er vi her i huset at det er helt komisk. Hele familien trener og tar godt vare på helsen.

Anonymous poster hash: 0d4fd...d87

Skrevet

Det aller meste på lista di (bortsett fra et par tullepunkter) er jo faktisk veldig, veldig vanlig da...

Anonymous poster hash: 2cdfe...1ba

Skrevet

Du glemte et punkt: at foreldrene behersker rettskriving. Men dette hadde selvfølgelig utelukket deg fra den kretsen personer som burde ha hatt barn.

Anonymous poster hash: b11eb...2fd
Skrevet

Du beskriver oss. Ta med noen punkter om kosthold og trening, ulltøy, godt samliv for foreldrene, fritidsaktiviteter og sosial omgang med venner og ferier, samt korte dager i barnehage og god økonomi. Det er aldeles ikke design unger, vi gjør det beste vi kan for vår familie og det passer og utmerket.

Anonymous poster hash: 8fbdd...427

Skrevet

Du beskriver oss. Ta med noen punkter om kosthold og trening, ulltøy, godt samliv for foreldrene, fritidsaktiviteter og sosial omgang med venner og ferier, samt korte dager i barnehage og god økonomi. Det er aldeles ikke design unger, vi gjør det beste vi kan for vår familie og det passer og utmerket.

Så da mener du at vi som ufrivillig blir aleneforeldre, har allergi mot ull eller problemer med å skaffe seg venner på grunn av flytting til nytt sted ikke gjør sitt beste og det de kan? Interessant...

Anonymous poster hash: b11eb...2fd

Skrevet

Jeg er så glad for at de som svarer tar meg seriøst... Herregud å godt det må være!

Hi

Skrevet

Nei, det sa jeg ikke. De gjør nok det beste de kan. Jeg sa at vi gjør det beste vi kan, i vår situasjon. Skulle mannen dødd, og jeg mistet jobben, ville jeg fortsatt gjort det beste jeg kunne i den situasjonen. Snakker bare for meg selv jeg :)

Skrevet

Jeg bare skjønner ikke at man prøver å være morsom når du ramser opp ting som er veldig vanlig for veldig mange å gjøre? Skjønner ikke helt humoren? Det meste på listen din er ikke for å designe unger, er vel helt normale ting.

Skrevet

Husk, man må ha 2 barn, ellers teller ikke innsatsen og barnet lider av omsorgssvikt...

Jeg stryker forøvrig på 5 av punktene i det første innlegget ditt, i tillegg til et stort antall vanlige DIB "krav" til god foreldreskap. Og vi har et enebarn.

Anonymous poster hash: c20fc...127

Skrevet

Jeg ville forøvrig ikke kalt det for design unge, men heller for "barn som livsprosjekt og familiens midtpunkt".

Anonymous poster hash: c20fc...127

Skrevet

Jeg bare skjønner ikke at man prøver å være morsom når du ramser opp ting som er veldig vanlig for veldig mange å gjøre? Skjønner ikke helt humoren? Det meste på listen din er ikke for å designe unger, er vel helt normale ting.

enig, designunger er de som går  i Burberry og  babychanel, har vogner som koster 50 000 kr, har et rom som er designet av en interiørdesigner, kjører rundt i feite Lexuser, bor i villaer/1000kvm hus, som spiser KUN sunt og rett, som ikke får skitne seg til, som har egen nanny og som ser foreldrene sine sånn cirka 20 minutter hver dag, DET er designunger i mine øyne.

De fleste punktene på lista di ser jeg på som ganske vanlige ting...

(og ja,jeg ser at du prøver å være morsom...)

Anonymous poster hash: 680db...fe0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...