Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #1 Skrevet 24. oktober 2014 De siste dagene har de ikke vært ute i barnehagen, det har regnet i perioder av dagen. Kan ikke helt skjønne at de ikke kan gå ut i en halvtime-time. Frykter at det blir samme greia i dag, tredje dag inne. Barna på avdelingen er 2,5-4,5 år. Hvordan er det i deres bhg? Anonymous poster hash: 01b53...722
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #2 Skrevet 24. oktober 2014 Ute i all slags vær Anonymous poster hash: 1eda4...721
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #3 Skrevet 24. oktober 2014 Her har de vært ute, men de som ikke går enda har kun vært ute en 15 minutters tid. Da har de gitt beskjed om at de vil inn Her har det blåst masse, regnet bortover og vært kaldt. Anonymous poster hash: 3b8ce...846
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #4 Skrevet 24. oktober 2014 Kan legge til at det er ca 10grader og lite vind her. HI Anonymous poster hash: 01b53...722
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #5 Skrevet 24. oktober 2014 de store har vært ute hver dag.. (2,5-5-åringene). 1 og 2-åringene har hatt noen inndager innemellom - men er stort sett ute hver dag! Anonymous poster hash: e9d98...d2e
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #6 Skrevet 24. oktober 2014 Ute i alt salgs vær her. Men om vinteren er de ute en gang om dagen å bare maks en time, pga påkleding tar så lang tid ifølge de ansatte. Dette syns jeg er for dårlig! Men var verre i barnehagen jeg jobbet i! Jobbet på egen gruppe for 2 åringer å de var kun ute en halvtime på en hel dag om vinteren! Det var ikke spesielt kaldt eller stygt vær,men de også unnskyldte det med at påkledning og avkledning tar så lang tid. Anonymous poster hash: 20286...20c
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #7 Skrevet 24. oktober 2014 De er uten minst 1 time hver dag, uansett vær. Bor på Nordvestlandet så vær har vi mye av. På småbarns var de ikke ute hver dag hvis det var altfor ruskete vær Anonymous poster hash: bb074...706
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #8 Skrevet 24. oktober 2014 Bor nordpå og barna er ute her i nesten all slags vær. Anonymous poster hash: 6c6ef...c8c
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #9 Skrevet 24. oktober 2014 Bergen, og ute uansett vær, men de minste får komme inn etter kortere tid. Tror kanskje de aller minste (de som ikke kan gå) blir inne når det er som verst. Anonymous poster hash: fefac...df2
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #10 Skrevet 24. oktober 2014 Dessverre ganske likt. Om å gjøre å være mest mulig inne og sitte stille. Anonymous poster hash: 14a86...38f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #11 Skrevet 24. oktober 2014 I barnehagen her er de ute to ganger om dagen, men når det er pissregn som det jo har vært siste dagene er de ute bare en gang. Ungene blir gjerne våte til skinnet uansett hva de har på deg for i barnehagen her har de vannrenner, sølepytter, takrenner, små bekker osv så ungene sitter i regnvann, dusjer i regnvann, lager demninger i regnvann og har det fantastisk gøy ute i regnvær men har da vann nedover nakken, nedi støvlene på innsiden av armene på regnjakka osv når de kommer inn og må gjerne skifte alle klærne. Derfor blir det med en tur ut på sånne dager. I går regnet det absolutt hele dagen, men de var nå ute på tur i skogen med ryggsekk og niste. Spiste lunsjen sin under et eller annet skjul og hadde en frisk og fin tur ute. Barna på avdelingen er fra 2,5 til 5 år gamle (og førskolelæreren er en friluftslivglad mann). Anonymous poster hash: 32d33...899
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 24. oktober 2014 #12 Skrevet 24. oktober 2014 I vår er de ute hver dag. Enten på formiddag eller ettermiddag. Om det ikke er grusomt surt og kaldt er de ofte ute både før og etter.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #13 Skrevet 24. oktober 2014 Det er friluftsbarnehage så de er alltid en del ute. I går var de på skogstur med regnklær. Anonymous poster hash: 11948...a3f
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #14 Skrevet 24. oktober 2014 I vår barnehage er de ute hver dag uansett vær. Men blir de verste dagene kun før lunsj, og ikke to turer ut slik de pleier. Blir nok også vesentlig kortere turer ute, da barna jo blir våte all den tid at de elsker å sitte i sølepytter. Eller, det var noen dager i fjor de var inne hele dagen, men da var det haglstorm, og jeg tror alle som hadde mulighet holdt seg inne. Anonymous poster hash: 0c43f...1f3
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #15 Skrevet 24. oktober 2014 De minste er ute hver dag, men bare en gang og ned i 30 minutter til en time om det er skikklig ruskevær av typen sterk vind med regn og 0 grader eller om det er kaldere enn -10 grader på dagen. Er det kaldere enn -10 og vind holder de seg inne, men det er som regel sjeldbere enn 3 ganger i året. Fra de kommer over på stor avdeling er de nesten bestandig ute to ganger eller de tar med seg maten ut og er ute det meste av dagen. Eneste gangen de ikke er ute er de dagene de har juleverksted. Da har de det så travelt med prosjektene sine at de ikke rekker å gå ut, men det er 2 dager i året så det gjør ikke noe. Anonymous poster hash: 06c22...a44
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #16 Skrevet 24. oktober 2014 Når jeg leser slike tråder merker jeg at jeg er super takknemlig for den fantastiske utebhg sønnen min går i. ALLE større bhg barn burde ha krav på å få være ute størsteparten av en barnehagedag. Har tre eldre barn som gikk på vanlig avd - var mye ute - så ingen kritikk - ser bare hvor flott uteavd er nå! Anonymous poster hash: 5b02a...205
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #18 Skrevet 24. oktober 2014 Ute størsteparten av dagen. Hver dag. Så lenge det ikke er ekstremvær, type full storm etc. Har hendt et par ganger, og har da vært inne pga sikkerhet. Anonymous poster hash: ce6fd...baa
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #19 Skrevet 24. oktober 2014 På avdelingen til datteren min er det kun ett-åringer. De er ute på formiddagen og etter fruktmåltid kl 14 og utover til henting. Det var en dag denne uken da de hadde vært inne pga storm, store barn hadde vært ute. Anonymous poster hash: d0f56...9bf
Elza Skrevet 24. oktober 2014 #20 Skrevet 24. oktober 2014 Her er det ute og leker og går faste turer tre dager i uka uansett vær. Er derfor de er påpasselige på at vi foreldre har med ordentlig regntøy, dresser og varmt tøy og nok skift!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #21 Skrevet 24. oktober 2014 Når jeg leser slike tråder merker jeg at jeg er super takknemlig for den fantastiske utebhg sønnen min går i. ALLE større bhg barn burde ha krav på å få være ute størsteparten av en barnehagedag. Har tre eldre barn som gikk på vanlig avd - var mye ute - så ingen kritikk - ser bare hvor flott uteavd er nå! Anonymous poster hash: 5b02a...205 Hvorfor i alle dager skal alle større unger være ute store deler av dagen hver dag uansett vær... Gjør dere det samme hver dag i helgene? Jeg vil at mine unger skal være ute, at de skal være på tur, være i gymsalen, perle, tegne, kle seg ut, leke med dukker, biler, bygge klosser, bli lest for, synge, ha samlingsstund, kunstprosjekter, lære danser.. Det er mer i verden enn turgåing.. Skjønner ikke hvorfor alle må være ute nesten hele dagen for at folk skal være fornøyde.... Anonymous poster hash: 284ec...025
Nettie+jentungen Skrevet 24. oktober 2014 #22 Skrevet 24. oktober 2014 Dere som har barn i friluftsbhg- har dere flere sett med regntøy? I min bhg er vi ute minst en time, men som regel minst 1,5 t. Problemet vårt er at barna blir gjennomvåte! Vannet kommer inn mellom sko og bukse, bukse og jakke, jakke og hals. Er så leit når barna klager over at de er kalde og våte hver dag.. Da blir det til at vi må inn før vi egentlig vil..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå