Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #1 Skrevet 24. oktober 2014 Hadde diskusjon med samboer i natt (begge to trøtte som strømper og irriterte, så ikke noe ideelt forhandlingsgrunnlag). Jeg jobber 100% og han går for tiden hjemme. Jeg mener at de dagene jeg jobber burde han ta nattevåk på toåringen, slik at jeg klarer å fungere i jobben uten å slite meg helt ut. Er så sliten enkelte dager at jeg bare har lyst til å grine. Har to større barn som går på fotball og håndball og som må følges opp, så kan ikke bare legge meg når jeg kommer hjem fra jobb. Gjør også det meste av husarbeidet innendørs. Han mener vi burde bytte annenhver natt, eller at jeg tar 3 netter i strek og så tar han 3 netter osv. Toåringen våkner gjennomsnittlig 2-3 ganger per natt. Hva mener dere? Anonymous poster hash: c6a9e...9a5
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #3 Skrevet 24. oktober 2014 Han går hjemme fordi? Arbeidsledig, vanskelig å finne relevant jobb for ham her vi bor. Flytte kan vi ikke, siden jeg sitter i en lederstilling og vi har hus og hytte som vi eier i kommunen. Boligmarkedet er dårlig slik at vi kommer til å gå kraftig i minus hvis vi selger. Barna er også knyttet til sine venner og omgivelser her, og bør ikke løsrives herfra. Begge våre familier bor også her i nærheten. HI Anonymous poster hash: c6a9e...9a5
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #4 Skrevet 24. oktober 2014 Selvfølgelig skal mannen ta nattevåk!!!!! men hvorfor ikke prøve å få toaringen til å slutte med natterangling (les:mannen skal gjennomføre dette) Les dere opp på barn og søvn, kontakt sovekarin eller lignende, og ta grep, så slipper dere hele denne problemstillingen? Men her er det ingen tvil hvem som har rett : DU, HI Anonymous poster hash: 89d2c...319
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #5 Skrevet 24. oktober 2014 Selvfølgelig han!! Herregud for en fjott! Regner med om han hadde vært i jobb og du bare gikk hjemme at det var en selvfølge at du tok alle netter. Anonymous poster hash: f87c6...14a
gale damen Skrevet 24. oktober 2014 #6 Skrevet 24. oktober 2014 Jeg forstår ikke hvorfor det blir et tema. Selvsagt skal han ta natta hvis han går hjemme. Han burde også ta det aller meste av husarbeid.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #7 Skrevet 24. oktober 2014 Selvfølgelig han!! Herregud for en fjott! Regner med om han hadde vært i jobb og du bare gikk hjemme at det var en selvfølge at du tok alle netter. Anonymous poster hash: f87c6...14a Enig. Tok dere tre og tre netter da du var i permisjon også? Han mener altså seriøst at du skal ta nattevåk når du skal på jobb mens han er hjemme med mulighet til å hvile på dagen? Regner med toåringen går i bhg også... Anonymous poster hash: 05bab...d04
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #8 Skrevet 24. oktober 2014 Selvfølgelig han!! Herregud for en fjott! Regner med om han hadde vært i jobb og du bare gikk hjemme at det var en selvfølge at du tok alle netter. Anonymous poster hash: f87c6...14a Enig. Tok dere tre og tre netter da du var i permisjon også? Han mener altså seriøst at du skal ta nattevåk når du skal på jobb mens han er hjemme med mulighet til å hvile på dagen? Regner med toåringen går i bhg også... Anonymous poster hash: 05bab...d04 Ja, alle barna er ute av huset på dagen - barnehage og skole, mens jeg er på jobb. Da jeg var i permisjon var vi velsignet med en baby som kun våknet for amming 1 eller 2 ganger i løpet av en natt, og det tok selvfølgelig jeg. Anonymous poster hash: c6a9e...9a5
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #9 Skrevet 24. oktober 2014 Selvfølgelig skal mannen ta nattevåk!!!!! men hvorfor ikke prøve å få toaringen til å slutte med natterangling (les:mannen skal gjennomføre dette) Les dere opp på barn og søvn, kontakt sovekarin eller lignende, og ta grep, så slipper dere hele denne problemstillingen? Men her er det ingen tvil hvem som har rett : DU, HI Anonymous poster hash: 89d2c...319 Hjelper ikke å lese når barnet har en eller annen form for nattskrekk dessverre Han har vært utredet for dette, men de fant ikke noe galt. Han sovner ganske fort igjen etter oppvåkning, mens vi voksne selvfølgelig trenger tid til å sovne igjen. Anonymous poster hash: c6a9e...9a5
HvittHus Skrevet 24. oktober 2014 #10 Skrevet 24. oktober 2014 Lurer på hvordan mannen argumenterer for seg selv, for å få forslaget hans til å høres rettferdig ut? Selvfølgelig skal han ta barnet om natten når du skal på jobb. At han i det hele tatt mener noe annet er såpass spesielt at jeg hadde begynt å lure alvorlig på mannen og hans tankesett.
valkyrien Skrevet 24. oktober 2014 #11 Skrevet 24. oktober 2014 Interessant dette, i de tilfellene dama går hjemme og mannen vil at hun skal ta det meste av sånt så er det hårreisende Jeg mener den som går hjemme skal ta hoveddelen av sånt ja.
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 24. oktober 2014 #12 Skrevet 24. oktober 2014 Du har selvfølgelig rett
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #13 Skrevet 24. oktober 2014 Han er hjemmeveredne for øyeblikket, har tar det meste av husarbeid og nattevåk. Da er hjemmet jobben hans om dagen. Anonymous poster hash: 96a43...a64
Elsker livet Skrevet 24. oktober 2014 #14 Skrevet 24. oktober 2014 Så lenge han har huset for seg selv om dagen har han sannsynligvis muligheter for å ta igjen den tapte søvnen, så da er det soleklart hvem som skal stå opp om natta. Men uansett er det godt for alle å få en hel natt med søvn innimellom, så jeg syns du burde ta i alle fall en av nettene i ukedagene. Evt. kan dere dele litt på natta noen ganger, men bli enige på forhånd slik at man da kan legge seg tidligere om man må opp for tidlig på morgenkvisten.
ms.Pond Skrevet 24. oktober 2014 #15 Skrevet 24. oktober 2014 Om han ikke kan jobbe ute og tjene penger der, så får han jobbe hjemme og tjene inn det han bruker av dine penger, for å si det grovt. Han kan ikke forvente å gå hjemme og dingle hele dagen, og at du så skal komme hjem fra jobb, få barn på aktiviteter, gjøre husarbeid, og så avslutte med nattevåk for toåringen. Ser han virkelig ikke skjevfordelingen her? Han burde ta fullt ansvar for husarbeid mens dere er borte, vaske klær, skifte sengetøy, støvsuge og vaske samtlige rom i huset. Det er ikke mye forlangt i løpet av en uke for en som går hjemme alene 8 timer om dagen og ikke bidrar med en krone økonomisk. I tillegg bør han selvsagt ta nattevåk med toåringen. Han har all verdens mulighet til å ta seg en lur på dagtid og hente inn den søvnen han mister på natta. DET er en rettferdig fordeling.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #16 Skrevet 24. oktober 2014 Er mannen sur fordi han vil flytte og du vil bli? Jeg tenker at som arbeidsledig bør han først og fremst prioritere å få seg ny jobb, altså søknader og eventuelt utdanning. Deretter bør han i så stor grad som mulig ta seg av barn, husarbeid, med andre ord sørge for å avlaste deg. Han kan hvile på dagtid, det kan ikke du. Han kan virkelig ikke forvente at du skal jobbe 40 timer pluss i uken og likevel ta minst halvparten av nattevåk. Anonymous poster hash: e6b89...f54
Steget Skrevet 24. oktober 2014 #17 Skrevet 24. oktober 2014 han bør ta nettene i uka og så deler dere på helgene.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #18 Skrevet 24. oktober 2014 Er mannen sur fordi han vil flytte og du vil bli? Jeg tenker at som arbeidsledig bør han først og fremst prioritere å få seg ny jobb, altså søknader og eventuelt utdanning. Deretter bør han i så stor grad som mulig ta seg av barn, husarbeid, med andre ord sørge for å avlaste deg. Han kan hvile på dagtid, det kan ikke du. Han kan virkelig ikke forvente at du skal jobbe 40 timer pluss i uken og likevel ta minst halvparten av nattevåk. Anonymous poster hash: e6b89...f54 Han vil ikke flytte, siden hans familie bor i nabokommunen. Da jeg skrev at vi ikke kan flytte, var det ment som forklaring på hvorfor han har gått så lenge uten arbeid. Jeg forventer heller ikke, slik HvittHus skriver, at han gjør alt husarbeidet inne, men at han i hvert fall tar 50%. Slik som det er nå, faller 90% av innendørs husarbeid på meg. HI Anonymous poster hash: c6a9e...9a5
Daquiry Skrevet 24. oktober 2014 #19 Skrevet 24. oktober 2014 Han bør ta hus og nattevåk, en selvfølge mener jeg!
LeTwinsA Skrevet 24. oktober 2014 #20 Skrevet 24. oktober 2014 Skutt gullfuggelen mannen din :) Kvinne med lederstilling så han kan gå hjemme å daffe, slipper husarbeid og nattevåk! hehe Trenger en alvorlig reality chech han
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #21 Skrevet 24. oktober 2014 Det er for meg selvsagt at den som er hjemme, uten noen som helst plikter på dagtid, bør ta den største byrden på nettene og i huset. Nattevåk hver natt er blytungt, så du bør ta noen netter også, men desidert størsteparten på han. Kanskje du tar en eller to netter i helgene og sover lenger på dagen? Han bør gjerne også ta sånn arbeid som alltid blir utsatt, som å spikre opp de siste listene osv. Selvfølgelig bør hans fokus være dreid mot jobbsøking, men med et par timer til dagen med husarbeid får man jo ekstremt mye gjort om man holder et godt tempo. :-) Anonymous poster hash: a6fd7...12e
the amazing spidermamma Skrevet 24. oktober 2014 #22 Skrevet 24. oktober 2014 Helt klart han. Hvis han har 'fri' hver dag er det skikkelig dårlig gjort å overlate alt til deg.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #23 Skrevet 24. oktober 2014 Mannen burde absolutt ta nattevåk. Anonymous poster hash: 4be10...3bd
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #24 Skrevet 24. oktober 2014 Enkelt og greit: 100% hjemme = alt husarbeid, pluss nattevåk de dagene partneren jobber og annenhver dag de dagene motparten har fri. 100% jobb = hjelpe til med husarbeid partneren ikke har rukket (men jeg kan ikke se at noen IKKE skal kunne rekke noe i løpet av en hel dag, når de har hver dag ledig), og ingen nattevåk med mindre hn har fri. Her hjemme har vi hatt lignende situasjon, bare omvendt. Jeg var hjemme, han jobbet. Jeg tok meg av alt husarbeid, ordnet ungene på morgenen (samboer begynte tidligere på jobb, og hadde ikke rukket å ta dem), og tok meg av nattevåk (jepp, HVER natt, uavhengig av om samboeren skulle på jobb eller ikke. Kan ikke si jeg likte at jeg måtte gjøre det hver eneste natt, men det får så være). Jeg ser ikke at en mann ikke skal kunne gjøre det samme. Og jeg er lat, bare så det er sagt. Men når jeg leser her, ser jeg at jeg kanskje ikke er så lat likevel.. Anonymous poster hash: 81c63...602
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå