Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #1 Skrevet 23. oktober 2014 Hvor går grensen for å melde fra til barnevernet? Jeg er bekymret for ett barn som vi fungerer som avlastningshjem for. Foreldrene til barnet er generelt lite til stede og ofte er det ikke en gang mulig å få tak i dem. Barnet kommer da til oss. Dette gjelder ett barn på åtte år. Har snakket med foreldrene om det men de stiller seg uforstående til dette. De legger skylden på barnet. De stiller aldri opp på noe og er generelt fraværende. Ofte er de ikke hjemme, og barnet har heller ikke nøkler til huset. Jeg følger henne ofte hjem da hun ikke tør å gå hjem alene i frykt for at det ikke skal være noen der. Anonymous poster hash: d8f5a...a74
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #2 Skrevet 24. oktober 2014 Er jo bare å ringe å høre med barnevernet og forklare situasjonen for dem, så vet nok de hva som går an å gjøres. Du har jo prøvd å snakke med foreldrene, som jeg mener er ett krav før man melder, og det ledet ingen plass. Jenta burde iallefall ha nøkkel til sitt eget hjem, om det er slik at de er på jobb lenger enn hva hun er på skolen. Anonymous poster hash: fe01c...1f3
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #3 Skrevet 24. oktober 2014 Dere skal gi beskjed til barnevernet. Det er merkelig at dere ikke fikk informasjon om hva dere skal gjøre dersom slike ting oppstår. Da vi gikk gjennom prosessen fikk vi beskjed om at de forventet at vi ga beskjed dersom det oppsto problemer med kommunikasjon eller avtaler med foreldre og dersom ting ikke var optimalt i hjemmet utover det vi allerede var klar over. Anonymous poster hash: 6ecd5...e5c
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #4 Skrevet 24. oktober 2014 Hvor går grensen for å melde fra til barnevernet? Jeg er bekymret for ett barn som vi fungerer som avlastningshjem for. Foreldrene til barnet er generelt lite til stede og ofte er det ikke en gang mulig å få tak i dem. Barnet kommer da til oss. Dette gjelder ett barn på åtte år. Har snakket med foreldrene om det men de stiller seg uforstående til dette. De legger skylden på barnet. De stiller aldri opp på noe og er generelt fraværende. Ofte er de ikke hjemme, og barnet har heller ikke nøkler til huset. Jeg følger henne ofte hjem da hun ikke tør å gå hjem alene i frykt for at det ikke skal være noen der. Anonymous poster hash: d8f5a...a74 Du er bekymret, da melder du. Det heter bekymringsmelding for en grunn. Så er det opp til bv å finne ut av hva som egentlig foregår. Anonymous poster hash: bc033...163
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #5 Skrevet 24. oktober 2014 Dere skal gi beskjed til barnevernet. Det er merkelig at dere ikke fikk informasjon om hva dere skal gjøre dersom slike ting oppstår. Da vi gikk gjennom prosessen fikk vi beskjed om at de forventet at vi ga beskjed dersom det oppsto problemer med kommunikasjon eller avtaler med foreldre og dersom ting ikke var optimalt i hjemmet utover det vi allerede var klar over. Anonymous poster hash: 6ecd5...e5c Vi fungerer som avlastningshjem. Det er bare en privat avtale pga mye sen kveld og nattjobbing hos foreldrene. Det er ikke gjennom barnevernet e.l. Så vi var ikke gjennom noen prossess.. Men takk for svar HI Anonymous poster hash: d8f5a...a74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå