Gå til innhold

Verdens beste kooose rødvin........??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har smakt noen rødviner men ingen sånn supergode. Liker best sånn vitvin, riesling.

Har null peil på vin, men det SER så godt ut å nyte ett glass rødvin.

Så, den beste rødvinen til å kooose seg med er : ???

Anonymous poster hash: 970bf...24f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er en artikkel på klikk nå med gode viner til under 200 kr.

Jeg liker best søte og lite utfordrende viner, så pleier å se på de "hjulene" på hyllemerkene og velge de som scorer høyt på fruktighet og lavt på garvesyre, eller hva det heter - skikkelig feinschmecker, med andre ord ;)

Endret av Gustav Klitt
Skrevet

Også blir det tre ganger så godt med litt mørk sjokolade ved siden av!

Skrevet

Kan anbefale en portugisisk vin som heter Portada, den synes jeg er veldig god. Synes også Torres - Gran Coronas er veldig god og lettdrikkelig om man ikke har all verdens peiling på vin. Begge koster under hundrelappen :) Vi har akkurat begynt å prøve oss frem på litt nye viner (har som regel alltid kjøpt de to overnevnte) og funnet noen utrolig gode merker når vi har vært på handleturer i Danmark - men disse er det en del mer smak i og kanskje ikke like lettdrikkelig dersom man ikke er veldig glad i rødvin. :)

Skrevet

El coppero er min favoritt. Den er så lett å drikke :-) ellers er portuga og doppio passo også favoritter.

Skrevet

Falling Feather.

Smaker rød saft. Faaarlig god :)

Anonymous poster hash: 5ed3d...b90
Skrevet

Falling Feather OG El Coppero er veldig god :)

Anonymous poster hash: 5ed3d...b90
Skrevet

Falling feather....må testes....takk for tips.....

Skrevet

Pinnevin ;)

Anonymous poster hash: 5b1d7...8ca

Skrevet

Pinnevin ;)Anonymous poster hash: 5b1d7...8ca

Javellja...pinnevin...?

Skrevet

For meg er kosevin aller helst italiensk. Gjerne tomassi ripasso feks.

Den gang jeg var nybegynner på rødvin likte jeg godt litt "søtere" rødviner. Som feks rosemount. Men be om hjelp på polet, de er veldig flinke!

Skrevet

Javellja...pinnevin...?

Italiensk. Den har en pinne rundt tuten på flasken. Tror den egentlig heter Cantina Rossi.

Anonymous poster hash: 5b1d7...8ca

Skrevet

Javellja...pinnevin...?

Tipper på at det er den italienske vinen Cantina Zaccagnini , det henger en trepinne på flaskehalsen.

Skrevet

For å si det sånn "pinnevinen" er helt ok, doppio passio m familie helt ok dersom du ikke vil ha hodepine dagen derpå. Men smaker du kvalietsvin går du aldri tilbake til slike hodepineviner. Mitt tips på kosevin er å velge druer som gir fylde uten å bli for tung, lite tanniner (stramhet) og viner med mye ettersmak. Personlig går jeg for Zinfandel og Ripassoviner når jeg skal ha en typisk kosevin. Skal du ha en value for money vin og ikke har lyst på å drikke upersonlig hodepinevin, gå for feks Durius Temperanillo til 99kr flasken.

Anonymous poster hash: ee565...22e

Skrevet

Blossom Hill. Veldig lett kosevin, søt og lett og lett drikkbar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...