Gå til innhold

kontroll etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjøres på 6 ukers kontroll etter fødsel hos lege? Tar det lang tid?

Anonymous poster hash: 074ec...b46
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på det i dag.

Bare skjekket underlivet/stingene.

snakket om prevensjon osv

Anonymous poster hash: 53c4f...62f

Skrevet

Gu for å sjekke at alt er som det skal. Dersom det er på tide med en livmorhalsprøve gjør de gjerne det samtidig (spør Evt) så slipper du å krabbe opp i gu stolen 3 mnd senere igjen bare for den.

Anonymous poster hash: ba6a3...c8c

Skrevet

Ikke alle gjør gu, hvis fødsel gikk greit/ man føler seg ok.

Skrevet

Jeg tok noen blodprøver for å se at jernnivå o.l. var ok etter fødselen (jeg mistet mye blod) og snakket om prevensjon, hvordan ting gikk med søvn, amming osv. 

GU tar de bare om du føler det er nødvendig, det er ingen retningslinjer på at de skal gjøre det om du føler alt er ok (det var i gamle dager de tok gu på alle sammen).

Celleprøve var det for meg for tidlig å ta 6 uker etter fødsel siden jeg spottet og lakk litt renselse enda, da blir prøven forurenset. Jeg tar uansett ikke celleprøve hos fastlegen, det betaler jeg en gynekolog for å gjøre.

Anonymous poster hash: 46ce3...a30
Skrevet

Jeg tok noen blodprøver for å se at jernnivå o.l. var ok etter fødselen (jeg mistet mye blod) og snakket om prevensjon, hvordan ting gikk med søvn, amming osv. 

GU tar de bare om du føler det er nødvendig, det er ingen retningslinjer på at de skal gjøre det om du føler alt er ok (det var i gamle dager de tok gu på alle sammen).

Celleprøve var det for meg for tidlig å ta 6 uker etter fødsel siden jeg spottet og lakk litt renselse enda, da blir prøven forurenset. Jeg tar uansett ikke celleprøve hos fastlegen, det betaler jeg en gynekolog for å gjøre.

Anonymous poster hash: 46ce3...a30

Hva er grunnen til at du velger å ikke ta celleprøve hos fastlegen?

Anonymous poster hash: 074ec...b46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...