Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #1 Skrevet 23. oktober 2014 Vi er alltid hjemme og vi inviterer mannens familie og min familie annenhvert år. Ungene får julestrømpe og en julefilm når de står opp. Så ser vi film og koser oss i pysjen. Etterpå spiser vi god frokost/lunsj før vi går oss en tur ut. Aker dersom det er snø. Deretter drar vi hjem og sette på pinnekjøttet før gjesten kommer. Så spiser vi middag. Til dessert har vi multer med krem. Etterpå åpner vi gaver, èn og èn. Så har vi kaker og kaffe. Elsker jul! Anonymous poster hash: 1cbcd...f5e
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #2 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg har ingen å feire med og drar til utlandet og feirer på stranda. Anonymous poster hash: aa030...2da
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #3 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg overnatter alltid hos mamma eller søsteren min fra lillejulaften til julaften. Tror jeg hadde blitt litt deprimert av å våkne opp her hjemme bare med sønnen min på selveste julaften. Høres sikkert litt dumt ut ettersom jeg er voksen,men elsker å våkne opp på julaften med familien rundt meg Jeg pleier å se tre nøtter til askepott og reisen til julestjernen,mens småen er kun intressert i Donald Duck av det som går på julaften.Han er nettopp fyllt tre år. Vi koser oss begge to med snop fra julestrømpen Ettersom jeg er ganske kresen så blir det bare vanlig frokost på meg,mens de andre spiser enn litt finere frokost enn til vanlig. Før var det en tradisjon å alltid gå innom bestemoren min på vei til juleselskapet,men nå som hun er død så går vi alltid en tur på graven i stedet. Vi spiser middag i fem tiden å åpner gjerne gaver halv sju. Anonymous poster hash: 674be...b5a
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #4 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg og sønnen min har lat morgen med julestrømpe, pysj, Askepott, god frokost, tegnefilm osv. Mine foreldre bor i samme gate så vi drar til dem og spiser middag. Når vi drar kommer litt an på. Etter middag og dessert drar vi alle til oss for gaveåpning- både mine foreldre og mine søstre:-)) Vi åpner en og en gave og er ikke ferdige før sent på kvelden. Elsker jul:-)) Anonymous poster hash: be2d1...d2d
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #5 Skrevet 23. oktober 2014 Overhodet ikke.Julaften er bare en helt vanlig dag.Pakker ofte inn siste resten av julegaver på kvelden da. Men på første juledag, det er da det er jul for meg. Julestrømper før frokost, laaang, god frokost, pakkeåpning etter frokost, masse tid til å bare være sammen, se en julefilm, julemiddag. Elsker det! :-) Anonymous poster hash: 32ab2...3ed
PrinsesseHengepupp Skrevet 23. oktober 2014 #6 Skrevet 23. oktober 2014 Åhh, vi har så masse tradisjoner, så jeg tar kortversjonen Normalt sett har jeg ikke sovet særlig mye, alltids noe som må gjøres i siste liten. Så er det tv og julestrømpe frem til finstasen kommer på (hovedsaklig for de andre, jeg surrer rundt på kjøkkenet og klargjør mat, men det er superviktig at de rette lydene strømmer fra tv'n mens jeg surrer), så til kirken og hjem til Sølvguttene og ribbemiddag med kun levende lys. Resten av dagen er rolig, vi åpner pakker og spiser kaker, slapper av og koser oss i hverandres selskap. Har ingen faste opplegg for hvem som er her, har hatt familie og venner her, men vi feirer alltid hjemme med åpent hus. Åhh som jeg gleder meg!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #7 Skrevet 23. oktober 2014 Hit kommer julenissen om natta, så på julaften våkner ungene og finner julestrømpe på rommet sitt og alle gavene under juletreet De freser selvfølgelig rett ned i stuen for å se om han har vært her med gavene før de kommer entusiastisk opp på rommet våres og hiver seg opp i dobbeltsenga med strømpene for å utforske hva som er i dem. Så blir det litt TV og etterhvert frokost. Vi feirer alltid hjemme og de som vil er velkommen, fra begge sider av familien. Jeg styrer naturlig nok en del på kjøkkenet julaften, vi pleier være alt fra 14 til 20 stykker rundt bordet med stort og smått. Ribbe, poteter, medisterkaker, medisterpølser, rødkål, surkål, rosenkål, gulrøtter, blomkål, brokkoli, også selvfølgelig sausen, sausen er viktig. Det lager seg ikke selv og det tar tid alt sammen. Ungene leker, ser TV og hjelper til, det skal dekkes bord, pyntes og gjøres istand. Så kommer det besteforeldre, tanter og onkler, det blir fullt hus og og masse kos og hygge. Middagen spises og bordene ryddes. Etter middagene tar vi gavene, det tar litt tid når vi er så mange, men det er jo en del av dagen da. Når gavene er åpnet er gjerne ungene fullt opptatt med det de har fått og vi finner frem kaffe, dessert og kaker. Her spiser vi riskrem med rød saus. Anonymous poster hash: 99379...6a0
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #8 Skrevet 23. oktober 2014 Så lenge jeg kan huske, har vi søsken stått opp i 7 tiden til nyryddet, stylet julehus. Stort fruktfat på bordet, juletre og en liten gave under treet. Denne inneholdt film(er), donaldkryssord og selvsagt se og hør. (Ble kjøpt den ene gangen i året pga tvguiden). Vi trakk for alle gardinene, slik at det var mørkt, men hadde masse lys inne i form av dekorasjoner og levende lys. God frokost, og sløving frem til vi måtte stelle oss. Middag kl 17:00. Pinnekjøtt, selvsagt! Gaveåpning etterpå. Åpnet en og en. Nå som jeg er voksen, overnatter lillesøster hos oss. Vi gjør det vi kan for å gjenskape magien fra mor og fars hus Etterpå feires julen annenhvert år hos manns familie og min. Vi feirer helt likt enten det er her eller der. Elsker (!) jul, og teller kraftig ned alt Anonymous poster hash: cce5c...c04
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #9 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg har ingen å feire med og drar til utlandet og feirer på stranda. Anonymous poster hash: aa030...2da Hadde jeg hatt penger hadde jeg gjort det samme, av samme grunn. Håper du får en fin og varm jul Anonymous poster hash: 9976d...87e
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #10 Skrevet 23. oktober 2014 Åååh jeg gleder meg sånn til jul i år!!! da har vi fått babyen vår, og vi bor i et nytt stort hus, og vi skal kose oss skikkelig! Det blir vel en tur på grava, også får vi se hvordan det går med babyen osv. Men, om jeg er opplagt osv, så hadde det vært fint å invitere familie hit Neste år så blir vi å feire i hellas med familien til kjæresten. Det blir spennende, der feirer de på første juledag og ikke på julaften. Anonymous poster hash: bb578...ace
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #11 Skrevet 24. oktober 2014 Herlighet, nå begynner jeg virkelig å glede meg til jul!! Gleder meg til å pynte det nye huset vårt med masse pynt og lys til advent Skal feire jul hjemme hos svigers for første gang. De har litt andre tradisjoner enn jeg er oppvokst med, men tror det blir superhyggelig! <3 Anonymous poster hash: add9f...0f9
Bustetroll Skrevet 24. oktober 2014 #12 Skrevet 24. oktober 2014 Ser en film eller tv-serie, drikke cola zero og spiser riskaker
Mamma_til_2 Skrevet 24. oktober 2014 #13 Skrevet 24. oktober 2014 Siden nissen kommer på kvelden/ natten og pynter treet, putter gaver under og henger strømper frem til barna så er det stor glede i hjemmet på julemorgenen, strømpene treet og gavene blir utforsket, Disney på tv kose mose morgenen, Så er det brunjs og askepott, så går vi ut en tur om været tillater det, så begynner jeg med pinnekjøttet og tilbehøret, vi dekker bordet og koser oss med mat og kaker, gaveåpning ca kl 7 sent i seng men gud så koselig det er, kjenner jeg gleder meg.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #14 Skrevet 24. oktober 2014 Feirer med datteren min. Kvelden før julaften pynter vi huset og setter vi ut grøt til nissen. Julaften morgen er grøtskåla tom og som takk har han lagt igjen en strømpe med gotteri på trappa. Tegnefilmer, gotteri, pysjamas og frokost. Så er det ut en tur. Aking i bakkene eller noe annet gøy. Lager lammesteik til julemiddag. Vi pynter oss, spiser middag og dessert sånn i 5/6 tiden. Etterpå er det gaveåpning Avslutter dagen som den begynte: Tegnefilm, gotteri og pysjamas. Skikkelig koselig dag! Gleder meg masse til jul ! Anonymous poster hash: 897ce...a8a
Nullstress;) Skrevet 24. oktober 2014 #15 Skrevet 24. oktober 2014 (endret) Vi våkner av glade og spente barn som jubler over strømpen nissen har kommet med (datten vår på 5 tror enda, men sønnen på 11 tror ikke. Men han later som ) Vi ligger i sengen litt mens de åpner gaven som ligger i strømpen. Mannen og jeg får også strømpe av nissen Så går vi ned med dynene på slep, setter oss i sofaen og ser på tegnefilm. På vei ned sjekker vi alltid om nissen har spist pepperkakene og drukket melken. Frokosten blir servert kl 10, med masse deilig julefrokost Vi ser på tre nøtter til askepott, reisen til julestjernen, mikkes jul og jul med donald. Kl 15.30 begynner vi å stelle oss (sitter i pysjen helt frem til det) og kl 16.30 drar vi til svigers. Maten spiser vi når sølvguttene synger julen inn og etter maten tar det ikke lang tid før det er på tide å åpne julegaver. Tar sin tid. Nissen kommer alltid med gaver til alle sammen i sekken sin, store som små. Pakkene blir åpnent en etter en Utpå kvelden, når gavene er åpnet og barna hat fått roet seg litt og lagt seg, sitter vi voksne oppe å bare slapper av. Da er finstasen byttet ut med pysj igjen, og vi bare koser oss i sofaen med litt småprat og kanskje en fin julefilm litt utpå natten Å JEG GLEDER MEG TIL JUL !!!! :) Endret 24. oktober 2014 av 2trollunger;)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2014 #16 Skrevet 24. oktober 2014 Vi har få faste tradisjoner. Selvsagt er det kalender, juletre, nisse og pakker, men forøvrig er vi flere "storfamilien" (som egentlig er ganske liten) som bytter på å ha jula hos seg. Det betyr litt forskjellige tradisjoner mht mat osv. I år skal vi til et "ribbehjem" Anonymous poster hash: 46583...643
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå