Gå til innhold

Noen som har barn som blir fort psykisk slitne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt med asperger syndrom, som også sliter med angst. Han fungerer relativt godt, men strever faglig. Venner har han aldri lyst å leke med på fritiden. Han er så å si aldri ordentlig syk. Innimellom får han derimot dager da han tilsynelatende er syk uten andre symptomer enn slitenhet og at han ikke spiser. Jeg tror det skjer fordi han blir så sliten i kroppen at han føler seg syk uten å være det fysisk. Omtrent som meg, nå som jeg er 50% sykemeldt pga psyken. Jeg gir da sønnen 1-5 dager fri. Sjeldent at fem dager trengs, men ofte 1-2-3. Noen andre som har erfaring med dette? 

Anonymous poster hash: 0368c...e1f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen vår blir fort sliten av sanseinntrykk og av å ha mange folk rundt seg. Derfor har han sjeldent lyst til å se andre barn utenom skolen (må presisere at han er på skolen 08.00-16.30, så sosial kontakt får han plenty av ila dagen), og bruker mye tid med å sitte i ro og leke rollespill der han bearbeider det han opplever. Vi trodde en stund han kunne ha en diagnose innenfor autisme spekteret, men barnepsykolog mener han ikke har det. Han er bare litt sær sammenlignet med andre barn.

Vi respekterer behovet hans for egen tid i den grad det lar seg gjøre. Jeg slet med det samme som barn og vet at løsningen ikke er å tvinge han til å være sosial. Blir han for sliten i hodet, blir han fort fysisk syk også.

Anonymous poster hash: a1121...c02

Skrevet

Kanskje begge over her er høysensitive barn?

Anonymous poster hash: bb13a...513
Skrevet

Kanskje begge over her er høysensitive barn? Anonymous poster hash: bb13a...513

Vår er det, og har også høy IQ.

Anonymous poster hash: a1121...c02

Skrevet

Har en prematur som blir overstimulert ja. Når vi merker at han er sliten må vi ha han ute av barnehagen en - to dager. Dersom vi ikke gjør dette ryker han på en - to uker med feber og slapphet. Begynner på skolen neste år, og han kommer aldri til å klare både skole og SFO. Lurer på hva vi skal finne på da vi jobber fullt begge to.

Anonymous poster hash: 26455...cda

Skrevet

JA, vi har det slik her også. Barn som har ags med kortisonmangel og salttap. Det er tøft. Vanskelig å leve opp til A4 rammen, blir noe fravær fra skolen ja. Fagene går greit, men fysiske utfordringer er hardt. Måtte ha legeerklæring til slutt, for å få noe mer tilrettelegging.

Anonymous poster hash: 0b15d...bbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...