Gå til innhold

Barnehagebilder ... Uæææ :-O

Anbefalte innlegg

Skrevet

De var ikke bra. Nurket ser skrekkslagen (!) ut på portrettbildet - disse gidder ikke jeg kjøpe. Jeg tar jo bedre bilder av ham med telefonen min. De har brukt et firma som heter "Foto for alle".

Noen som har vært borti disse??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope.

Dessverre har mange barnehage fotografer liten tid og bare kjører på selv om barnet er redd. Ikke er de fotografer heller.

Anonymous poster hash: 00680...e01

Skrevet

Ungen ser livredd ut og på gruppebildet ser alle, inkludert personalet, lett retarderte ut, i tillegg er bildet tatt slik at det ser ut som de har en jernstang gjennom hodet. Fotografen har nemlig prestert å plassere dem rett foran et gjerde.

Skrevet

Vår bhg har alltid brukt dem, og stort sett hver år har bildene vært forferdelig. Ser ut som om de er tatt ut av 80-tallet med fryktelig bakgrunn. Har kun bestilt gruppebilde, fordi ungene synes det er så stas.

Men i år (siste året til eldste) var bildene kjempe fine av begge to. I tillegg var det er fint søskenbilde. Så gi ikke opp håpet, kanskje det kommer et fint bilde med årene :)

Skrevet

Det er dessverre det som er ulempen med mange barnehagefotografer. De er ikke fotografer og tilbyr bilder til en billig penge og barnehagen går på. Resultatet er at foreldre sitter igjen med ubrukelige bilder. Jeg er fotograf. Det er fire års utdannelse. Når jeg tar bilder i barnehage bruker jeg flere dager og opptil halvtime på barn som er utrygge. Det tjener verken meg eller foreldre å bruke liten tid og sitte igjen med bilder ingen vil kjøpe.

Skrevet

Det er dessverre det som er ulempen med mange barnehagefotografer. De er ikke fotografer og tilbyr bilder til en billig penge og barnehagen går på. Resultatet er at foreldre sitter igjen med ubrukelige bilder. Jeg er fotograf. Det er fire års utdannelse. Når jeg tar bilder i barnehage bruker jeg flere dager og opptil halvtime på barn som er utrygge. Det tjener verken meg eller foreldre å bruke liten tid og sitte igjen med bilder ingen vil kjøpe.

De barnehagefotografene vi har brukt i "mine" barnehager har vært superflinke.

Et år fikk jeg til og med tatt nye "head shots" til CV'n min. De ble sååå fine.

Fotografen brukte, som du sier, flere dager.

Hadde tenkt å bestille bildet i julegave til besteforeldrene - og det er uaktuelt nå :(

Skrevet

Ble ikke akkurat overrasket over at det var du som hadde postet dette innlegget :P MammantilNurket <3

Anonymous poster hash: c9506...06e
Skrevet

Sikkert noe ala Fovea? Bare drittbilder fra dem også.

Anonymous poster hash: e7cd1...154

Skrevet

Ble ikke akkurat overrasket over at det var du som hadde postet dette innlegget :P MammantilNurket <3

Anonymous poster hash: c9506...06e

Jeg er ikke vanskelig, altså. Han ser vettskremt ut :o

Lurer på om det er Hufsa eller Freddie Krueger som står bak kameraet.

Skrevet

Sikkert noe ala Fovea? Bare drittbilder fra dem også.

Anonymous poster hash: e7cd1...154

Her har de tatt veldig fine bilder, men det er vel en landsdekkende kjede med et utall forskjellige ansatte så alle fotografene er sikkert ikke like flinke?

Her bruker de Fovea både i barnehagen og på skolen og bildene er stort sett veldig bra.

Anonymous poster hash: f5f2f...b26

Skrevet

Barnehagen her har også brukt Foto for alle.... Kjempe dårlige bilder.... :( Han ser ut som han er på vei til å gråte, og på gruppebildet er det bare de ansatte som smiler, og gutten vår ser livredd ut... Dette er første barnehagebildet hans, og det var vel kun derfor vi kjøpte, både enkeltbilde og gruppebilde.

Skrevet

Ungen ser livredd ut og på gruppebildet ser alle, inkludert personalet, lett retarderte ut, i tillegg er bildet tatt slik at det ser ut som de har en jernstang gjennom hodet. Fotografen har nemlig prestert å plassere dem rett foran et gjerde.

Haha, dette hørtes jo meget underholdende ut! Det er jo ikke rart de ser litt mindre oppgående ut hvis de har en jernstang gjennom hodet;)

Her var heller ikke barnehagebildene noen suksess i år. Frøkna hadde tunga hengende laaangt ut av munnen på samtlige bilder. I kombinasjon med et svært alvorlig uttrykk var det riktig lekkert. Fotografen var vennlig å sende oss bildene både i svart/ hvitt og farger uten at det hjalp stort.

Anonymous poster hash: bc0e9...77c

Skrevet

Vi har hatt samme erfaring mange ganger. Av 15 mulige, er kanskje fire fine. Har sluttet å kjøpe bilder vi ikke liker, det trenger vi jo ikke. De fleste tar jo fine bilder selv.

Skrevet

Nå er jeg kanskje litt rar, da jeg ikke ser på "barnehagebilder" som en sinnsyk fotoshoot som gir meg "de fantastiske" bildene jeg kan gi bort i julegave, men heller som noen hyggelige bilder som avbilder mine barn på et bestemt tidspunkt i deres liv. Nå har jeg kun opplevd 1 gang å få barnehagebilder (i fjor), men jeg husker tilbake på de bildene min mor hadde hengende i trappa av meg i 1,2,3,4,5,6,7,8,9 klasse, og ja, de så ikke så fantastiske ut, men gud hvor gøy det var å se på dem opp i gjennom åra! Og tenke tilbake på hvordan jeg hadde det da og så videre. Jeg savnet bilder fra barnehagen, da de ikke tok barnehagebilder på den tida, det hadde vært gøy å se både meg selv, og hvordan mine fremtidige klassekamerater så ut på det tidspunktet. 

Vi handler ikke inn en hel haug med portrettbilder av barna, men en digital utgave av hver (så vi kan printe det selv om vi ønsker) og så gruppe-bilde synes jeg er hyggelig :)

Anonymous poster hash: 4a164...2e9
Skrevet

Hos oss er det vi foreldre som bestemmer fotograf. Ble tatt opp av FAU på foreldremøte etter fjorårets bilder.

I år valgte vi foreldrene i barnehagen og bruke lokal fotograf (driver fotostudio) i stedet for typiske (skole/bhg fotograf ala Foto For Alle o.l.

Er så fornøyd med bildene. Gruppebildet var kjempeflott, hun hadde "fått med seg" alle barna. Ingen som ble borte, så en annen vei o.l. Enkeltbildene ble tatt ute. Ble så fornøyd.

Ikke var det dyrt heller. Vi fikk en pakke med 1 stort 20x25. 2 stk 14x18 og 2 stk 10x12 + gruppebilde.

Dette betalt vi 450,-. Vi kunne i tillegg sende tiibake det vi ikke ønsket. Eller etterbestille.

Slapp da å få ei pakke med alt fra 20 passfotoer og en haug med andre bilder. Dette er det fort gjort man glemmer å sende inn. Og må da betale for mange bilder man ikke trenger.

Har også sett bilde av de andre barn i mitt barns gruppe og syntes alle bildene ble fine.

Men har som andre her sett mye dårlige bilder fra typiske skolefotografer.

Husker et gruppebilde hvor barna ble stilt opp ved ett hjørne på ved enn vegg.

Dvs halvparten av barna hadde deler av enn vegg bak seg, resterende sto utenfor veggen.

I tillegg hang det et ødelagt rør fra takrenna ved hjørnet, så det så ut som om det ene barnet hadde et rør tredd inn i hodet :-P

Anonymous poster hash: f8654...738

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...