Gå til innhold

Julegavekrise!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stesønn 11 år ønsker seg ingenting til jul.

Hva kan jeg kjøpe?

Ikke Lego.

Hjelp!

Anonymous poster hash: 9a5f4...9fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Music angel høytaler? Noe tv-spill? Eller brettspill, risk feks er veldig gøy :-)

Actionkamera til å ha på hodet når han sykler, skater etc? En opplevelse?

Hjelper jo litt hvis du skriver noe om han. Noe om interessene.

Endret av Mandala
Skrevet

Han har fortsatt 2 måneder på å finne ut hva han ønsker seg.

Skrevet

Skater litt, og spiller litt tv spill. Ellers lite interesser. Har spart alle bursdagpenger han noen gang har fått, for han finner ikke noe å kjøpe, så han ønsker seg virkelig ingenting...

Jeg har ca 40 gaver å handle, og han sin er alltid den jeg gruer meg mest til!

Skrevet

Klær, sportsutstyr, bøker, kontorstol, skikurs

Han har nå uansett god tid til å skrive ønskeliste enda.

Anonymous poster hash: 053a7...034

Skrevet

Kanskje faren kan kjøpe gaven fra dere til han? Og noen av de andre.

Hvorfor er det bare du som må handle julegavene?

Anonymous poster hash: cc336...cf2
Skrevet

Seriøst?

Anonymous poster hash: 761df...0c2

Skrevet

Skater litt, og spiller litt tv spill. Ellers lite interesser. Har spart alle bursdagpenger han noen gang har fått, for han finner ikke noe å kjøpe, så han ønsker seg virkelig ingenting...

Jeg har ca 40 gaver å handle, og han sin er alltid den jeg gruer meg mest til!

Hva med å kjøpe nytt skateutstyr? Eller et gavekort i en spillbutikk?

Anonymous poster hash: a14bd...168

Skrevet

Hva med og kjøpe gavekort på apper.hvis han liker og spille

Skrevet

Faren er elendig på shopping. Han kjøper bare praktiske ting, mens jeg synes julen skal være overdådig og fullt av unyttige gøye ting ☺️

Og tusen takk for tips alle sammen 👍

Skrevet

Jeg har to gutter på 11 og 13, de skriver ønskeliste og der står bl.a

-ny telefon

-gopro kamera

-fjernstyrt bil (helst bensindrevet som går fort)

-ny alpinhjelm

-nye skøyter

-skihansker som er "ailien", altså sånne med et hull til tommel og bare to til så de får to fingre i hver.

-flaske med navnet på (camelkak fra barerips-no)

-en kul lue eller caps, gjerne et tøft merke som DC e.l.

-deostick og parfyme, helst noe finere enn matbutikkmerkene

-gavekort på appstore/itunes

-gavekort på kino

-gavekort på kjøpesenteret

-kule plakater til å ha på rommet

Anonymous poster hash: 8a272...4cc
Skrevet

F.eks GoPro kamera med enten stativ, sele eller hjelmfeste (fint for en skater).

Anonymous poster hash: 42c39...4ab
Skrevet

Hvorfor er det bare du som må handle julegavene?Anonymous poster hash: cc336...cf2

Faren er elendig på shopping. Han kjøper bare praktiske ting, mens jeg synes julen skal være overdådig og fullt av unyttige gøye ting ☺

Og tusen takk for tips alle sammen Anonymous poster hash: 9a5f4...9fa

Jeg er veldig enig med mannen din. Julegaver bør være praktiske! Vi lever i et vanvittig overflodssamfunn, og trenger ikke å bruke julen til å forsterke dette enda mer. Unyttige ting er, ja rett og slett unyttige, og idiotisk å bruke penger på.

Anonymous poster hash: 69467...cd9

Skrevet

Hvorfor er det bare du som må handle julegavene?Anonymous poster hash: cc336...cf2

Faren er elendig på shopping. Han kjøper bare praktiske ting, mens jeg synes julen skal være overdådig og fullt av unyttige gøye ting ☺

Og tusen takk for tips alle sammen Anonymous poster hash: 9a5f4...9fa

Jeg er veldig enig med mannen din. Julegaver bør være praktiske! Vi lever i et vanvittig overflodssamfunn, og trenger ikke å bruke julen til å forsterke dette enda mer. Unyttige ting er, ja rett og slett unyttige, og idiotisk å bruke penger på.

Anonymous poster hash: 69467...cd9

Njaaaa, tror ikke jeg er helt enig med deg..

Ungene får ikke allverdens resten av året. Tror ikke de blir bortskjemte på en dag i året. Tenkt så kjedelig romjula hadde vært om alt de fikk var klær, møbler ol.

Nei romjula er tiden for å nyte masse nye leker og julegoderi🎁🎁🎁

Skrevet

Hva med et gavekort på kino?? Da har han milighet til å dra på kino kår det kommer noen kule filmer han vil se. Kan jo være penger til flere filmer der ;)

Eller andre opplevelser :)

Skrevet

Hva med et gavekort på kino?? Da har han milighet til å dra på kino kår det kommer noen kule filmer han vil se. Kan jo være penger til flere filmer der ;)

Eller andre opplevelser :)

Enig i denne. Gavekort til kino, badeland eller noe annet gøy dere har på hjemstedet deres.

Anonymous poster hash: 7c0e9...507

Skrevet

Støtter den med gavekort til kino. Evt, hva slags telefon har han? Kunne det vært noe med gavekort til iTunes eller noe sånt?

Står han på ski? Sesongkort i skibakken kanskje? Noe vintersportsutstyr?

Anonymous poster hash: 22d05...a21
Skrevet

Hva kan jeg kjøpe?

Ikke Lego.

Hjelp!

De fleste barn i dag har alt de ønsker seg og mer til. I en del tilfeller rekker de ikke en gang å ønske seg noe før de får det.

Kan hende dette gjelder din stesønn?

Hva med å gi ham gleden over å gi? Hva med å gi en geit eller ku på hans vegne til en familie i den 3.verden? :)

Skrevet

Hva kan jeg kjøpe?

Ikke Lego.

Hjelp!

Hva med å gi ham gleden over å gi? Hva med å gi en geit eller ku på hans vegne til en familie i den 3.verden? :)

Ja, det er sikkert en gave en ung gutt setter pris på....eller forstår.....

Nei, da støtter jeg heller opp om å gi gavekort på kino, er alltid mye aktivitet på kinoen i romjula ;)

Man kan fint sponse med en geit i tillegg til å gi barnet en gave han selv får bruk for. Det er jo først når man blir voksen at man setter pris på slike donasjoner.

Skrevet

Hva kan jeg kjøpe?

Ikke Lego.

Hjelp!

Nei, da støtter jeg heller opp om å gi gavekort på kino, er alltid mye aktivitet på kinoen i romjula ;)

Man kan fint sponse med en geit i tillegg til å gi barnet en gave han selv får bruk for. Det er jo først når man blir voksen at man setter pris på slike donasjoner.

Eller aldri. Den dagen jeg får geit er det forholdet over.

Skrevet

Hva kan jeg kjøpe?

Ikke Lego.

Hjelp!

Eller aldri. Den dagen jeg får geit er det forholdet over.

Enig.. Hadde ikke heller satt pris på ei geit. Verken veldedig eller på ordentlig 😂

Skrevet

Seriøst?

Kva var gale med dette spørsmålet? Hjå oss deler vi på julegåveinnkjøp, og mannen kjem ofte med gåveidéar, spesiellt til gutane/mennene. Han treffer ofte betre enn eg, og har fleire gonger foreslått gåve til far min.

Eg likar ein god miks av nyttige og unyttige gåver. Ungane kan bli glade for nyttige gåver og. Nevøen min sette nye underbukser på ynskjelista eit år, men det trur eg han fekk før jul då mora såg det. Litt nytt å pusle på med i romjula er og kjekt!

Skrevet

Seriøst?

Kva var gale med dette spørsmålet? Hjå oss deler vi på julegåveinnkjøp, og mannen kjem ofte med gåveidéar, spesiellt til gutane/mennene. Han treffer ofte betre enn eg, og har fleire gonger foreslått gåve til far min.

Eg likar ein god miks av nyttige og unyttige gåver. Ungane kan bli glade for nyttige gåver og. Nevøen min sette nye underbukser på ynskjelista eit år, men det trur eg han fekk før jul då mora såg det. Litt nytt å pusle på med i romjula er og kjekt!

Jeg syntes også dette var et godt råd. Menn må bidra mer.

Til HI, hva med å gå inn på gadget shop. Der finnes mye unyttig og morsomt.

Anonymous poster hash: 5e4a6...ee1

Skrevet

Guttetur/helgetur med faren til fotballkamp/konsert/fornøyelsespark/turisthytte eller noe annet han interesserer seg for. Trenger ikke være til utlandet, og trenger ikke være så dyrt. Tid med foreldrene alene er noe mange setter pris på :)

Anonymous poster hash: 37482...e3c
Skrevet

Hva kan jeg kjøpe?

Ikke Lego.

Hjelp!

De fleste barn i dag har alt de ønsker seg og mer til. I en del tilfeller rekker de ikke en gang å ønske seg noe før de får det.

Kan hende dette gjelder din stesønn?

Stakkars unge! Høres ut som han har lite nok interesser fra før av også skal han få ei jævla geit som går og gresser i afrika?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...