Gå til innhold

Ville dere gjort dette, ang. mobbing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet her et par ganger tidligere denne uken ang. at barnet mitt blir mobbet av eldre barn på skolen.

I går var vi til konferansetime og tok dette opp. Læreren ble overrasket men skulle sjekke ut med lederen på trinnet hva dem kunne gjøre.

I dag når barnet kommer hjem fra skolen ringer han og forteller at de hadde vært på han på vei hjem fra skolen i dag.

For de som kanskje ikke har fått med seg de tidligere innleggene jeg har hatt ang. dette så blir han mobbet for din han er lavere (127 cm høy og 4.klassing) enn de alle fleste andre, i tillegg er han ikke så veldig tøff av seg så kan tenke meg de drittungene har det morsomt på hans bekostning. Barnet har fått vondt i maven pga. dette og har det ikke noe bra.

Akkurat nå sitter jeg og lurer på om jeg skal ta egenmelding i neste uke og sørge for å være i området når han går hjem og følge litt med på hva som skjer. Evt. få tatt en bilde av disse guttene og avlevert skolen, evt. snakke til dem selv (noe som neppe er lurt da jeg kan få lyst til å legge dem over knæra og regelrett rise dem til blods). Tenker jeg tar med bikkja i tilfelle de er så store at de kan finne på å gi seg på meg også. Vet jo søren ikke hva de kan finne på.

Men så er det jobben også da. Jeg har ikke mer ferie å ta av heller. Det er mye og gjøre, men samtidig så er det barnet mitt det er snakk om. Nytter ikke å snakke med sjefen for han har null forståelse for noen ting som helst.

Hva ville dere gjort i mitt sted?

Anonymous poster hash: 80213...7f9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg går utifra det du skriver her, så hadde jeg ikke nølt med å ta ut egenmelding.

Barnets helse er viktiger enn å evt få en smekk på fingrene om sjefen skulle funnet ut at du løy om sykdom.

Anonymous poster hash: 38f7f...5ff
Skrevet

Ville gjort som du sier, tatt ut egenmelding. Håper det ordner seg for dere!

Anonymous poster hash: cc1e5...80d

Skrevet

Egenmelding er jo uaktuelt. Du er ikke syk. Skulk er tyveri fra arbeidsgiver og helt uakseptabelt.

Forsøk heller å snakke med sjefen og be om permisjon uten lønn eller forskjøvet arbeidstid.

Ellers synes jeg du skulle ringe direkte til lærer og eventuelt rektor og gitt beskjed med en gang om tid og sted. Send gjerne en mail også slik at du er sikkerpå at du kan bevise at du har varslet.

Anonymous poster hash: 873ee...f8b
Skrevet

Her vil jeg si at barnet kommer først! Ta ut egenmelding. Det er et helsespørsmål, selv om det ikke er din helse det går på. 

Og så ville jeg tatt med videokamera og filmet, med lyd. Dette kan du vise til læreren, som kan vise det til foreldrene til de det gjelder. Det skal godt gjøres å kunne ro seg unna når du ser barnet ditt i en direkte mobbesituasjon. Kanskje det er det de trenger for å få opp øynene for barna sine (mange nekter å innse at de har barn som er mobbere og finner stadig på unnskyldninger for at det er de andre sin feil) og iverksette tiltak.

Anonymous poster hash: add77...bc2
Skrevet

Vel, barnet er vel neppe tjent med at du mister jobben, så å ta egenmelding er ingen god ide. Finn på noe annet.

Anonymous poster hash: 3a71d...3ec

Skrevet

Egenmelding er jo uaktuelt. Du er ikke syk. Skulk er tyveri fra arbeidsgiver og helt uakseptabelt.

Forsøk heller å snakke med sjefen og be om permisjon uten lønn eller forskjøvet arbeidstid.

Ellers synes jeg du skulle ringe direkte til lærer og eventuelt rektor og gitt beskjed med en gang om tid og sted. Send gjerne en mail også slik at du er sikkerpå at du kan bevise at du har varslet.

Hun skriver jo rimelig tydelig at det ikke går an å snakke med sjefen :huh:

Jeg synes du skal ta en egenmelding HI. La barnet gå foran jobben din.

Anonymous poster hash: c8aee...903

Skrevet

ja, selvfølgelig setter man barnet først. Men å lyve på seg sykdom å ta ut egenmelding kan du selvfølgelig ikke gjøre.

Du kan be arbeidsgiver om permisjon uten lønn av velferdsmessige grunner!

Anonymous poster hash: 7cf56...9ef
Skrevet

Hun skriver jo rimelig tydelig at det ikke går an å snakke med sjefen :huh:

Jeg synes du skal ta en egenmelding HI. La barnet gå foran jobben din.

Anonymous poster hash: c8aee...903

Det hjelper ikke hva man "synes"

Egenmelding er skulk og faktisk oppsigelsesgrunn.

At HI sier at det ikke går an å snakke med sjefen er ikke nok. Først må hun jo søke om permisjon hvor hun oppgir en god begrunnelse. Dersom sjefen da avslår permisjonen uten videre, så kan man jo spørre seg om sjefen er lite real........ 

Anonymous poster hash: 7cf56...9ef

Skrevet

Bruke sykt barn dag? Dette er jo noe du skal gjøre for å følge opp barnets helse.

Anonymous poster hash: 69c91...757
Skrevet

Syns du skal blåse i de skinnhellige kjerringene som tydeligvis lever livet etter punkt og prikke. Ta ut egenmelding og ta de drittungene for deg! Jeg hadde laget et helvete på skolen også helt til problemet var løst.

Anonymous poster hash: aba27...ace
Skrevet

Første du må gjøre, er å ringe skolen, og høre hva de skal gjøre med dette. Det er jo deres ansvar. Og faktisk burde noen fra skolen følge han hjem.

Anonymous poster hash: 4c829...f3c
Skrevet

Søke velferdspermisjon?

Ta et par timer fri når han går hjem fra skolen og ta det igjen senere/flekstid?

Noen naboer/foreldre du kjenner som kan hjelpe deg ex noen som pleier å hente barna på skolen?

Anonymous poster hash: b2909...29e

Skrevet

Hadde også vært borte fra jobb for å passe på barnet mitt, ha oppsyn og finne ut hva som skjer.

Anonymous poster hash: e4f38...c0d

Skrevet

Tror det er lurt for deg hvis du roer deg ned og prøver å tenke rasjonelt. Ta kontakt med rektor hvis kontaktlærer var nølende, begge om et møte der dere først kartlegger situasjonen og bestemmer tiltak. Kanskje kan sønnen din plukke ut guttene ved hjelp av klassebilder. Som regel leser ikke sinne og lite gjennomtenkt handlinger problemer. Ta kontakt med en gang, dette er ikke greit, men ta det riktig vei, er mitt råd.

Skrevet

Jeg hadde tatt ut egenmelding. Ev. sykt barn-dag. Om du noen gang skulle fått refs eller (hvis man skal trekke det til det ekstreme) bli sagt opp, for å gjøre det ville sjefen din vært på syltynn is. Du gjør ikke noe galt i å følge opp barnet ditt. Hvis alternativene er å:

1 - lyve til jobben for å følge opp ungen

2 - være ærlig, men ikke følge opp

så går man selvfølgelig for alternativ 1.

Anonymous poster hash: f0f9a...905

Skrevet

Skolen skal sørge for trygg skolevei, jeg ville ha tatt dette opp med lærer eller rektor. Mitt barn opplevde det samme. De som mobbet og ble konfrotert oppførte seg i skoletiden men tok det igjen når mitt barn gikk hjem fra skolen eller tok bussen. Jeg tok det opp med lærer, foreldrene til mobber ble kalt inn. Og det ble et godt samarbeid og slutt på mobbingen. Kan noen komme i møte med barnet ditt, venn, nabo, ?

Anonymous poster hash: fd12d...848

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...