Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #1 Skrevet 23. oktober 2014 Og dette er nok bare noe trøtte nattevakter forstår, vi er vel en egen rase Hver eneste gang jeg starter på mine 7 nattevakter etter langfri sender meg svigerinne mld tidlig på dagen når jeg sover om de kan ta seg en tur med barna. Hun vet at jeg sover dårlig etter den første natta. Burde vel sovet enda, men får det ikke til. Jeg har tre barn selv og synes det er nok når jeg er sliten etter jobb. Hennes barn tramper og brøler og det orker jeg ikke. Hvorfor ikke komme når jeg har fri? Mangel på sosiale antenner. Jeg sier nei, og hver gang blir hun pottesur! Anonymous poster hash: 64f1c...f2c
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #2 Skrevet 23. oktober 2014 Men holder hun styr på turnusen din da? Sett telefonen på lydløs så slipper du problemet. Anonymous poster hash: b30fc...fb6
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 23. oktober 2014 #3 Skrevet 23. oktober 2014 Ja, sett mobilen på lydløs. Blir hun sur, så er det jo hennes problem. Ikke ditt.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #4 Skrevet 23. oktober 2014 Hun blir vel sur for at hun ikke får ødelegge for deg da. Anonymous poster hash: 7f255...6cc
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #5 Skrevet 23. oktober 2014 Har mobilen på lydløs, men hun sender på fb slik at hun kan se når jeg har lest den eller ser at jeg er pålogget. Vi skal på noe kl 5 idag og da jeg sa det så var det bare "åh det er så typisk dere!" Anonymous poster hash: 64f1c...f2c
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #6 Skrevet 23. oktober 2014 Har mobilen på lydløs, men hun sender på fb slik at hun kan se når jeg har lest den eller ser at jeg er pålogget. Vi skal på noe kl 5 idag og da jeg sa det så var det bare "åh det er så typisk dere!" Anonymous poster hash: 64f1c...f2c Men leser du på FB mens du sover? Hvordan kan det vekke deg? Om du er pålogget likevell er vell tidspunktet greit å sende melding på? Anonymous poster hash: b30fc...fb6
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #7 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg skjønner irritasjonen over meldinger i "sovetid", men ikke hvordan du klarer å bli vekket av en facebookmelding? Hvis folk våkner av det er jeg sikkert mega irriterende, for jeg kan godt finne på å sende meldinger på face til alle døgnets tider.Regner ikke med å få svar midt på natta da, men tenker at en facebookmelding ligger der til vedkommende logger på og har tid til å svare. Jeg jobber også om natten. Min mobil er ikke på lydløs når jeg sover om dagen, for jeg vil at det skal være mulig å få tak i meg hvis det skjer noe uforutsett. Men mine venner vet at de ikke skal ringe/tekste meg på formiddagen med mindre det er noe som ikke kan vente. Og nei, de holder ikke styr på turnusen min, de bare venter til ettermiddag alle dager,slik at de er sikre på at jeg er våken. Anonymous poster hash: 1f170...bed
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #8 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg er nattevakt og jeg forstår deg godt!!! Hadde noe av det samme problemet selv med venner og familie som sendte mld eller ringte når jeg sov. Løsningen for meg ble å kjøpe en mobil til og ga nummerert kun til bhg og skole, den andre hadde jeg avslått. Jeg er også asosial under jobbeøktene, da har jeg nok med egen familie og tar ikke imot besøk. Er nok av friperioder som jeg ellers kan være sosial. Anonymous poster hash: 8ec75...00f
Øyne som ser!! Skrevet 23. oktober 2014 #9 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg sperrer bare av alle nr på tlf min utenom mannen og barnehagen sitt. Da kan jeg se om folk har ringt, sendt mld osv når jeg våkner.
Liv & Røre Skrevet 23. oktober 2014 #10 Skrevet 23. oktober 2014 Her står mobilen på lydløs. Jeg foretrekker sms og meldinger på Facebook uansett så jeg kan lese de når det passer meg! Blir folk sure er det deres problem ikke mitt. Jeg skjermer også meg selv i nattevaktsperiodene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå