Gå til innhold

Ulltøy med bomull innerst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye ulltøy til barn er dobbeltstrikket/vevd (whatever) slik at det er ull utenpå og bomull inni. Blir ikke litt av poenget med ull borte da når man ikke har den mot huden?

Anonymous poster hash: cca17...b0e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bortkastede penger, da kan du like gjerne kjøpe en billig bomullsbody og ha ull som mellomlag.

Mine barn har atopisk hud og tåler ikke ull, det ene barnet kan ikke ha ull som mellomlag heller uten å reagere kraftig under haka og på halsen, rundt håndleddene osv.

Jeg kjøper stort sett teknisk undertøy, altså superundertøy. Men det ene barnet som tåler ull som mellomlag kan også ha devold sitt ulltøy med superundertøy på innsiden. Altså dobbelt vevd med tenknisk undertøy på innsiden og ull på utsiden. Men det er dyrt, så stort sett bruker jeg heller superundertøy innerst og ullfrotte eller fleece som mellomlag.

Så lenge yttertøyet er helt vind- og vanntett, og de har undertøy som frakter svette og fuktighet vekk fra huden så holder de seg fint varme uten ull innerst.

Anonymous poster hash: f1423...192
Skrevet

Mi tåler ull, så jeg kjøper aldri det som er med innside av bomull. Da blir jo litt av poenget borte og det virker tykkere og ikke så behagelig.

Anonymous poster hash: 51f9b...e69
Skrevet

Det er noe som heter froteeull tror jeg, det kjennes ut som det er bomull inni men det er ull tvers gjennom.

Skrevet

Det er jo litt lunere og tykkere en kun bomull, og blir allikevel ikke så tykt som en bomullstopp og en ulltopp utenpå. 

Skrevet

Jeg har endelig ullundertøy med bomull på innsiden til eldste. Han ELSKER de plaggene. Så det som sikkert er bortkastet penger hos noen er det hvertfall ikke for oss! !!

Skrevet

Da blir jo hele poenget med ull borte, så nei, det bruker vi ikke. Dagens ulltøy er av så god kvalitet at det kan alle bruke, unntatt atopikere, selvsagt.

Anonymous poster hash: a0076...0a9

Skrevet

Bortkastede penger er det ikke uansett, det er jo klær.

Anonymous poster hash: 50ed8...4eb

Skrevet

Da blir jo hele poenget med ull borte, så nei, det bruker vi ikke. Dagens ulltøy er av så god kvalitet at det kan alle bruke, unntatt atopikere, selvsagt.

Jeg er ikke enig i det. Jeg er ikke atopiker eller har andre hudproblemer. Jeg bruker kun ull mot huden om det er mange minusgrader og vi skal være aktive en hel dag uten muligheten til å skifte. Egentlig så gjør jeg det ikke da heller, ender alltid opp med at jeg skifter i siste sekund. Jeg syns alt jeg har prøvd av ulltøy klør, så unngår det så godt jeg kan. Nå har noen av barna begynt å klage også, så her er det slutt på ull som innerste lag, kommer ikke til å bruke mer penger på det. Det fungerer helt flott med superundertøy og bambus også. Mannen ser ikke problemet, han kunne gått i en striesekk uten at det hadde plagd han, så noen er nok mer ømfintlige enn andre.

Skrevet

Så når min 7 åring påstår han kløv, skal jeg tvinge han?? Han elsker de med bomull på innsiden, er varm og god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...