Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #1 Skrevet 23. oktober 2014 Vi har hatt navnevalget på babyen klart ganske lenge (5 år) og nå ble det "spikret" da vi nå er gravid med sistemann med termin de nærmeste dagene. Vi har ikke gått ut med navnet, det er det bare vi som vet, men vi har hatt dette "brukt" dette navnet i 7 mnd. Hva skal til for at dere velger å endre navnet til noe helt annet? Det er mange i familie/omgangskrets som er gravide og nå er navnet dukket opp hos noen andre.... Det er ikke et familienavn og ikke et av de mest vanlige. Anonymous poster hash: 0e990...d24
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #2 Skrevet 23. oktober 2014 Altså hvis dere har bestemt dere for navnet, så skal dere jo bare gå for det. Deres baby blir jo født først 😜 Anonymous poster hash: 2c80c...e61
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #3 Skrevet 23. oktober 2014 Altså hvis dere har bestemt dere for navnet, så skal dere jo bare gå for det. Deres baby blir jo født først 😜 Anonymous poster hash: 2c80c...e61 Hadde det spilt noen rolle om den andre babyen kommer først? Anonymous poster hash: 0e990...d24
Giss Skrevet 23. oktober 2014 #4 Skrevet 23. oktober 2014 Om dere er tette med det andre foreldreparet så ta en snakk og forklar saken så de ikke får sjokk når de plutselig en dag hører navnet dere har valgt og blir sure fordi de tror dere har hermet etter dem og kuppet deres favorittnavn. Om det er i veldig tett familie slik at barna har samme besteforeldre ville jeg valgt å legge til et andrenavn slik at det blir mulig å skille de to. Ikke så greit om de har fire barnebarn og to av dem heter Leopold. Da kan det være greit at den ene heter f eks Leopold Magnus. Om dere har mer perifer kontakt med det andre foreldreparet ser jeg ikke problemet.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #5 Skrevet 23. oktober 2014 Altså hvis dere har bestemt dere for navnet, så skal dere jo bare gå for det. Deres baby blir jo født først 😜 Anonymous poster hash: 2c80c...e61 Hadde det spilt noen rolle om den andre babyen kommer først? Anonymous poster hash: 0e990...d24 Såvidt jeg forsto på innlegget ditt, så var du redd for at det framsto som om du hermet navnevalg? Du hermer jo åpenbart ikke når du tydelig har tenkt på det først, noe som vil sees når din baby blir født? Get it? Anonymous poster hash: 2c80c...e61
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #6 Skrevet 23. oktober 2014 Altså hvis dere har bestemt dere for navnet, så skal dere jo bare gå for det. Deres baby blir jo født først 😜 Anonymous poster hash: 2c80c...e61 Hadde det spilt noen rolle om den andre babyen kommer først? Anonymous poster hash: 0e990...d24 Såvidt jeg forsto på innlegget ditt, så var du redd for at det framsto som om du hermet navnevalg? Du hermer jo åpenbart ikke når du tydelig har tenkt på det først, noe som vil sees når din baby blir født? Get it? Anonymous poster hash: 2c80c...e61 Jeg forstår hva du mener, men det er ingen garanti for at min baby blir født først... Anonymous poster hash: 0e990...d24
Mummy79 Skrevet 23. oktober 2014 #7 Skrevet 23. oktober 2014 Da finner du et annet navn, viktigere å tenke friske barn og ukomplisert svngrskp og fødsel, få litt perspektiv på hva som er viktig i livet
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #8 Skrevet 23. oktober 2014 Snakk med dem Anonymous poster hash: 073fa...81d
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #9 Skrevet 23. oktober 2014 Da finner du et annet navn, viktigere å tenke friske barn og ukomplisert svngrskp og fødsel, få litt perspektiv på hva som er viktig i livet Ehh... ja vel? Er friske barn det viktigste? Ingen garanti for det, vet du. Bruk navnet dere har bestemt, og snakk heller med det andre foreldreparet. Tror dette er et av de mest arrogante svarene på lenge. Anonymous poster hash: b93ce...1fa
Mummy79 Skrevet 23. oktober 2014 #10 Skrevet 23. oktober 2014 Da finner du et annet navn, viktigere å tenke friske barn og ukomplisert svngrskp og fødsel, få litt perspektiv på hva som er viktig i livet Ehh... ja vel? Er friske barn det viktigste? Ingen garanti for det, vet du. Bruk navnet dere har bestemt, og snakk heller med det andre foreldreparet. Tror dette er et av de mest arrogante svarene på lenge. Anonymous poster hash: b93ce...1fa Du kan bare synes det er arrogant, men at slike problemstillinger skal skape bekymringer hos folk er uforståelig for meg. Det er ikke gitt at barnet er friskt, men å bekymre seg for det er en naturlig og forståelig reaksjon fordi det har store konsekvenser for barnet, navn har heldigvis ikke det.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #11 Skrevet 23. oktober 2014 Flere meninger? Anonymous poster hash: 0e990...d24
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #12 Skrevet 23. oktober 2014 Min erfaring er at dette kun er et problem før barnet kommer. Når barnet blir født gjør det ikke lenger noe at det evt blir to Ola i vennegjengen, eller i familien. Det blir bare Ola til Kari og Per og Ola til Mona og Mons, eller Ola vest og Ola øst el. Men jeg ville snakket med den andre familien på forhånd, og sagt at deres sønn skal hete Ola, at dere har tenkt på det navnet lenge før han kom. Og at det for dere er problemfritt med to Ola, at det jo bare vil bli stas for barna når de kanskje vokser opp sammen. Jeg tror jeg hadde reagert dersom jeg fødte Ola og fikk vite at min venninne fikk sin Ola dagen etter dersom hun ikke hadde snakket med meg. Anonymous poster hash: 16361...47d
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #13 Skrevet 23. oktober 2014 Hva med å snakke sammen? Må jo fortelle vedkomne som også tenker på samme navn, at dere vil bruke det samme? Hvor sært er ikke det, å annonsere den nyfødte med helt likt navn som dine venner eller familie har valgt? Alt man skal lage problemer ut av! Hadde selvfølgelig ikke endret navn, kanskje lagt til et mellomnavn, men sagt ifra. Anonymous poster hash: 9fcaa...6ba
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #14 Skrevet 23. oktober 2014 Ville helt klart snakket med dem om det. Forklart at dette er et navn som dere har planlagt i mange år, og si at dere ønsker å bruke navnet, men bare ville oppklare det, slik at de ikke tenkte at dere hermet.. Anonymous poster hash: a045a...993
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå