Gå til innhold

Vaginal fødsel etter keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har hatt det?

Legen sa at det var mitt valg om jeg ville prøve det eller ikke. 

Første gang så måtte bli satt i gang 11 dager over termin og det var en helt forferdelig fødsel som endte med akutt snitt da babyen ble veldig stresset og hjertelyden ble svakere. Babyen endte opp på nyfødtintensiven i en uke grunnet pusteproblemer. Jeg har lite lyst til å oppleve dette igjen. 

Legen min sa at hvis jeg valgte å prøve vaginal fødsel nå så ville jeg ikke bli satt igang grunnet sjansene for livmorruptur var større. Vi måtte derfor la naturen gå sin gang og kroppen min måtte sette igang fødselen selv.

Jeg er veldig nervøs for dette for jeg tenker hva om jeg gå over tiden igjen. Dersom jeg går for lenge vil jeg tro at de tar meg inn på keisersnitt, men er det da kanskje bedre å ha et planlagt keisersnitt?

Anonymous poster hash: 9ef9e...77a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte vaginalt etter KS første gang. Men da var det planlagt KS pga seteleie.

Ble igangsatt andre gang fordi det hadde begynt å lekke fostervann. Hørte aldri noe om risiko for livmorraptur, men er det større risiko når man har hatt hastesnitt, kanskje?

Skrevet

Har hatt vaginal fødsel etter hastesnitt. Kjenner flere som kan si det samme:-)

Skrevet (endret)

Hei

Jeg har hatt planlagt KS og hatt en flott opplevelse. Jeg fikk en frisk og fin baby lagt til brystet med en gang :-) 
Ja det er større sjangse for skader ved igangsetting for dere som lurte på det. Dette pga at livmoren er svakere og igangsatterier ikke er natulige og de er ofte kraftigere. Kroppen er heller ikke forberedt på fødsel.

Endret av Dajm
Skrevet

Jeg hadde planlagt ks forrige gang og igangsatt fødsel denne gang. Gikk helt fint, og ble godt passa på. Men å bli igangsatt var helt jævlig pga smertene (har hatt en vanlig fødsel uten å bli igNgsatt også, så har noe å sammenligne med )

Anonymous poster hash: 09df4...56d

Skrevet

Hadde ks første gang og ble igangsatt andre gang. Ble satt i gang pga sterke maserier over mange dager, og de ville derfor ikke utsette livmoren min for mer stress (pga ks tidligere). De var også forsiktige med styrken på riestimulerende under fødselen. Hadde en flott opplevelse som jeg ikke ville vært foruten. Hadde absolutt valgt vaginal fødsel igjen hvis jeg skulle hatt flere barn:)

Anonymous poster hash: 8be18...3f0

Skrevet

Er det noen som har hatt det? Legen sa at det var mitt valg om jeg ville prøve det eller ikke.  Første gang så måtte bli satt i gang 11 dager over termin og det var en helt forferdelig fødsel som endte med akutt snitt da babyen ble veldig stresset og hjertelyden ble svakere. Babyen endte opp på nyfødtintensiven i en uke grunnet pusteproblemer. Jeg har lite lyst til å oppleve dette igjen.  Legen min sa at hvis jeg valgte å prøve vaginal fødsel nå så ville jeg ikke bli satt igang grunnet sjansene for livmorruptur var større. Vi måtte derfor la naturen gå sin gang og kroppen min måtte sette igang fødselen selv.Jeg er veldig nervøs for dette for jeg tenker hva om jeg gå over tiden igjen. Dersom jeg går for lenge vil jeg tro at de tar meg inn på keisersnitt, men er det da kanskje bedre å ha et planlagt keisersnitt?     Anonymous poster hash: 9ef9e...77a

Hva vul du da?

Kanskje du kan få en avtale om ks rundt termindato, ikke gå over. Men hvis fødselen starter av seg selv før det så prøver du vaginalt om du ønsket det, med lav terskel for ks?

Vet hvordan det er med hastesnitt, det er ille!! Jeg turte ikke annet enn ks med nr to siden i gen kunne si hva og hvorfor det gikk galt første gang. Planlagt snitt her hel fint!

Var jeg deg ville jeg nektet å gå over hvertfall, og igangsetting er hardere for livmoren og øker sjansen for ruptur. Jeg savner å aldri ha født vaginalt, men barnets helse ble satt først.

Anonymous poster hash: 41b17...0d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...