Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #1 Skrevet 22. oktober 2014 Etter at vi fikk barn har vi hatt sex 3 ganger, sist gang for 4 uker siden. Han sier at det er naturen som gjør at han ikke har lyst nå, siden det er for tidlig å få en til. Jeg har sluttet å ta initiativ, med det resultat at det ikke blir noe. Nå jobber han natt og er bortreist frem til bursdagen min. Jeg vet at han kommer til å ville gi meg bursdagsex for å være snill. Tingen er at jeg ikke har lyst til å ha sex med en som egentlig ikke vil og som helt tydelig ikke tenner på meg mer. Ville dere avvist han med "ikke i kveld kjære". Eller forklart hva du føler. Eller prøvd å tenke "jeg får benytte meg av sjansen for jeg vet ikke når den neste muligheten dukker opp" Har jo sakt hva jeg føler før, og vil ikke ødelegge bursdagen min med å snakke om alt det kjipe. Tips? Anonymous poster hash: 22a69...240
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #2 Skrevet 22. oktober 2014 Tips fra mannen som er i nesten samme situasjon som deg: "Benytt deg av sjansen." Men tror kanskje det er litt vanskeligere for kvinner enn for menn... Tror ikke jeg hadde klart det, men heller sagt på en mest mulig positiv måte at jeg ikke ville når han ikke vil det selv, men at det er helt greit (sånn for å ikke ødelegge bursdagen din). Er han som meg så blir han bare lettet... Anonymous poster hash: 06953...cd7
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #3 Skrevet 22. oktober 2014 Hadde helt klart takket nei til medlidenhetssex. Hadde også satt meg ned å forklart han hvor såret jeg hadde værtfordi han ikke hadde orket å jobbe m saken. Stakkars deg Anonymous poster hash: 2d1d3...697
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #4 Skrevet 22. oktober 2014 hvor gammelt er barnet? om det kun er et par mnd siden du fødte synes jeg det er litt rart med sexmas. Men såklart om baby begynner å ikke være baby mer som sover på nattestid og legger seg i syvtiden, bør man vel komme i gjenge igjen? Da virker det som om problemet er mer strukturelt :S Ville uansett hatt sex jeg da, om jeg hadde hatt lyst til det og om partneren hadde vært med, og ikke reflektert så mye rundt "vil han egentlig ha sex" eller "er det av medlidenhet" osv. Sex avler sex, ofte når min mann tar initiativet har jeg ikke superlyst, men blir veldig tent etterhvert og vise versa. Det er verre når det går lang tid imellom, da blir det fort mer ork å komme igang. mitt råd=slutt å tenke, start å pule Anonymous poster hash: 1a49a...379
Linkwi Skrevet 23. oktober 2014 #5 Skrevet 23. oktober 2014 For meg høres det nesten ut som sex kun er for barneprodukjson? Siden han sier at han ikke vil fordi det er for tidlig med en til? Isåfall, hvorfor forbinder han sex kun med barneproduksjon?
Giss Skrevet 23. oktober 2014 #6 Skrevet 23. oktober 2014 Ikke ha sex uten egentlig å ville det. Du skyter deg selv i foten. Hvis sexlivet ikke funker så forsøk å få en god prat om det. Om det ikke hjelper så søk hjelp utefra. Parterapi eller lignende. Den slags kan vokse seg til et større og større problem over tid og da kan det være med på å ta knekken helt på forholdet.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #7 Skrevet 23. oktober 2014 Det går jo bra, dét, det er vel fort gjort for å ikke ødelegge resten av dagen? Kjenn på det selv, ta avgjørelsen selv, du er voksen? Anonymous poster hash: b1370...704
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #8 Skrevet 23. oktober 2014 Sex tre ganger etter at dere fikk barn sier du... Hvor gammelt er barnet? Hadde han lyst på sex da du gikk gravid med barnet? Forteller han hvorfor han ikke har lyst? Anonymous poster hash: 1cf20...daf
LittLykkelig Skrevet 23. oktober 2014 #9 Skrevet 23. oktober 2014 hvor gammelt er barnet? om det kun er et par mnd siden du fødte synes jeg det er litt rart med sexmas. Men såklart om baby begynner å ikke være baby mer som sover på nattestid og legger seg i syvtiden, bør man vel komme i gjenge igjen? Da virker det som om problemet er mer strukturelt :S Ville uansett hatt sex jeg da, om jeg hadde hatt lyst til det og om partneren hadde vært med, og ikke reflektert så mye rundt "vil han egentlig ha sex" eller "er det av medlidenhet" osv. Sex avler sex, ofte når min mann tar initiativet har jeg ikke superlyst, men blir veldig tent etterhvert og vise versa. Det er verre når det går lang tid imellom, da blir det fort mer ork å komme igang. mitt råd=slutt å tenke, start å pule Anonymous poster hash: 1a49a...379 Enig med henne! Ta på noe hot undertøy og kjør på. Som regel er det all grublingen som ødelegger sexen
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #10 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg er i mannens situasjon og ikke engang bursdagssex hadde vært aktuelt "for å være snill". Jeg orker ikke å ha sex med mannen fordi han ikke tenner meg lengre og da gir jeg ham ikke tilgang på kroppen min kun for å være grei. Hvis ikke mannen din tenner på deg lenger, så respekter det og snakk ut om det. Mannen min vet hvordan jeg føler det, men velger å være med meg selv om det betyr at sex må han skaffe seg andre steder. Jeg blåser i hvor, bare jeg slipper. Anonymous poster hash: c662c...669
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #11 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg ville selvfølgelig fortalt ham hva jeg føler! Jeg ville ha snakket godt ut om dette - hvorfor tenner han ikke, hva er det som gjør at han forbinder sex med kun babylaging, eller er det rett og slett noe annet som plager? Hvor gammelt er barnet? Det kan fort ta et års tid eller så før både mor og far får igjen sexlyst etter spedbarnstiden. Det er helt normalt. Noen utvikler seg jo også til å bli aseksuelle - uten at det er noe de velger. Men snakk med mannen din, snakk ut, begge to. Kanskje en sexolog kan hjelpe på veien? Eventuelt bare parterapi. Lykke til. Anonymous poster hash: bb572...3d4
LittLykkelig Skrevet 23. oktober 2014 #12 Skrevet 23. oktober 2014 Bruker dere ikke prevensjon? Hvis ikke så kan jeg forstå hvorfor han ikke vil..
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2014 #13 Skrevet 23. oktober 2014 Etter at vi fikk barn har vi hatt sex 3 ganger, sist gang for 4 uker siden. Han sier at det er naturen som gjør at han ikke har lyst nå, siden det er for tidlig å få en til. Jeg har sluttet å ta initiativ, med det resultat at det ikke blir noe. Nå jobber han natt og er bortreist frem til bursdagen min. Jeg vet at han kommer til å ville gi meg bursdagsex for å være snill. Tingen er at jeg ikke har lyst til å ha sex med en som egentlig ikke vil og som helt tydelig ikke tenner på meg mer. Ville dere avvist han med "ikke i kveld kjære". Eller forklart hva du føler. Eller prøvd å tenke "jeg får benytte meg av sjansen for jeg vet ikke når den neste muligheten dukker opp" Har jo sakt hva jeg føler før, og vil ikke ødelegge bursdagen min med å snakke om alt det kjipe. Tips? Anonymous poster hash: 22a69...240 Snakk med han. Det dummeste du gjør er å la dette problemet vokse dere over hodet. Det er jo egentlig ikke noen big deal å ha en liten tørkeperiode, de fleste forhold som varer en viss tid har vel det, men det blir en big deal hvis dere ikke snakker om det og det blir en anstrengt affære. Så snakk med han om det, og pass på at dere er ok med det begge to. Anonymous poster hash: 1d76c...ee8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå