Gå til innhold

PMS - vanlig å være depressiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dagene før mens er jeg så langt nede. Har store problemer med å se noe positivt i noe som helst. Blir sint for hver minste ting og blir forferdelig frustrert over meg selv... Er det flere som har det slik? Er det noe man kan gjøre for å få det litt lettere? Håper noen har noen gode råd. Dette har blitt ekstremt mye verre etter jeg fikk barn...

Anonymous poster hash: 6626d...006

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fungerer også i denne perioden veldig dårlig på jobb, og blir en belastning for de andre på arbeidsplassen min 😕😳

Ekstremt frustrerende!

Skrevet

Jepp. Det som fungerer best for meg er å ta akupunktur i perioder. Noen ganger til akupunktur, så holder jeg mange måneder. Begynner jeg å kjenne det igjen, så tar jeg noen få behandlinger igjen, så holder det flere måneder igjen. Synes det holder lenger og lenger for hver runde.

Denne måneden forstod jeg ikke at mensen var på vei og kom, fordi jeg ikke hadde minste antydning til hverken depresjon eller pms generelt :)

Det er også noen som blir bedre av pms-plager med visse tilskudd, som magnesium, B6, omega3 og D-vit. Googler du så finner du gjerne noe om det.

Anonymous poster hash: 72480...a61
Skrevet

Hvor ille er det? Jeg har det skikkelig ille. Det er ikke "bare" PMS. Jeg har blitt diagnostisert med noe som kalles PMDD. (Premenstruell dysphoric lidelse. Sjekk dette. Kanskje du kjenner deg igjen?

Skrevet

Hvor ille er det? Jeg har det skikkelig ille. Det er ikke "bare" PMS. Jeg har blitt diagnostisert med noe som kalles PMDD. (Premenstruell dysphoric lidelse. Sjekk dette. Kanskje du kjenner deg igjen?

Må vel innrømme at det var mye som passet der.... Utrolig slitsomt å være på en måte som man absolutt ikke ønsker. Har du fått noen råd om hva du kan gjøre for å slippe de verste symptomer?

Skrevet

Hei. Ingenting hjelper. Alt er bare grusomt når det står på. Er jo ikke noe å få gjort :/

Skrevet

I dagene før mens er jeg så langt nede. Har store problemer med å se noe positivt i noe som helst. Blir sint for hver minste ting og blir forferdelig frustrert over meg selv... Er det flere som har det slik? Er det noe man kan gjøre for å få det litt lettere? Håper noen har noen gode råd. Dette har blitt ekstremt mye verre etter jeg fikk barn...

Større sårbarhet, nedstemthet og irritasjon er helt vanlig ved PMS dessverre.

Trøst deg med at det bare varer en 3- 4 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...