Gå til innhold

Jeg vil ikke låne bort bilen min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får besøk av en venninne som kommer til byen i en uke i forbindelse med jobb. Hun sendte meg tekstmelding i stad og lurte på om hun kunne låne bilen min til og fra der hun skal jobbe. Jeg sa at det får vi snakke om når hun kommer.

Men sannheten er at jeg ikke vil snakke om det fordi jeg ikke vil låne den bort. Jeg kan ikke risikere å miste bonus hvis hun krasjer osv. Hva gjør jeg nå? Hva skal jeg si? Jeg vil ikke si rett ut at jeg ikke vil låne bort bilen. Jeg må finne på en unnskyldning. Hjelp!

Anonymous poster hash: 85829...9f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så sær du er. Du hadde sikkert fått låne bilen hennes.

Anonymous poster hash: 0ad22...090

Skrevet

Kan du si at forsikringen kun tillater at du kjører bilen?

Anonymous poster hash: cae60...895

Skrevet

Kommer ikke på noe annet godt forslag enn å si nei, rett og slett. Ville aldri fått meg til å spørre en venninne om å låne bilen! Kanskje du får til å kjøre henne dit hun skal?

Anonymous poster hash: 376ff...490

Skrevet

Kan du ikke kjøre henne, da, og si at du trenger den selv?

Skrevet

Så sær du er. Du hadde sikkert fått låne bilen hennes.

Anonymous poster hash: 0ad22...090

synes ikke det er sært i det hele tatt.

Hi: trenger du den ikke selv da?

Anonymous poster hash: 641c0...4e3

Skrevet

Det er kanskje sært, men jeg er helt avhengig av bilen og har ikke råd til dyrere forsikring hvis noe skjer og den må på reparasjon. Tviler sterkt på at hun betaler økt forsikringspremie i årevis framover. Nei, vil ikke.

Skrevet

Jeg har nettopp fått ny jobb der jeg ikke trenger bilen til og fra. Hun vet ikke hvor jobben er, så jeg kan jo si at jeg trenger den, men da må jeg lyve og si at jeg jobber et annet sted enn jeg faktisk gjør.

HI

Skrevet

Jeg synes det er sært å si nei når du ikke trenger bilen selv. Å hjelpe og å dele er kanskje ikke like vanlig hos alle...

Anonymous poster hash: 3faef...0fd

Skrevet

Hva skjedde med å fortelle sannheten?

Anonymous poster hash: 6748a...419
Skrevet

Jeg synes du er litt sær jeg da. Hadde selvfølgelig lånt min venninne bilen hvis jeg ikke skulle bruke den selv. Tanken på at noe skulle skje og jeg kunne få økte kostnader på feks forsikring hadde nok ikke streifet meg. 

Skrevet

Jeg har nettopp fått ny jobb der jeg ikke trenger bilen til og fra. Hun vet ikke hvor jobben er, så jeg kan jo si at jeg trenger den, men da må jeg lyve og si at jeg jobber et annet sted enn jeg faktisk gjør.

HIAnonymous poster hash: 85829...9f7

Kan du ikke si du hat noe ærend før/etter/i arb tid som gjør at du må ha bilen på jobb?

Anonymous poster hash: 376ff...490

Skrevet

HIAnonymous poster hash: 85829...9f7

Men du vil jo lyve. Du sier jo selv at du ikke vil si at du vil låne henne bilen, du vil heller finne på en unnskyldning.

Jeg synes det er langt mer realt å si nei enn å sitte og pønske ut unnskyldninger.

Skrevet

Si at du ikke vil riskikere vennskapet pga. dette, og lyv om at du tapte veldig paa noe slikt foer en gang. Hun er litt frekk som spoer, synes jeg.

Anonymous poster hash: 23d07...dca
Skrevet

Sett den hos noen andre og si den er på service eller eu-sjekk eller reparasjon?

Anonymous poster hash: 0e17c...b2e

Skrevet

Jeg hjelper mer enn gjerne mine venner, men akkurat bilen blir for problematisk for meg grunnet økte kostnader hvis noe skjer ja. Det er såvidt jeg har råd til den bilen i utgangspunktet.

Har ikke lyst å bare si nei (sannheten) fordi ja, jeg er redd for at hun ikke vil forstå og synes det er sært.

Skrevet

Jeg hjelper mer enn gjerne mine venner, men akkurat bilen blir for problematisk for meg grunnet økte kostnader hvis noe skjer ja. Det er såvidt jeg har råd til den bilen i utgangspunktet.

Har ikke lyst å bare si nei (sannheten) fordi ja, jeg er redd for at hun ikke vil forstå og synes det er sært.Anonymous poster hash: 85829...9f7

Du lyver også mer enn gjerne for vennene dine.

Skremmende mange i tråden som er for feige til å være ærlige og som heller lyver for venner.

Anonymous poster hash: 3faef...0fd

Skrevet

Hvor gamle er dere? Kan du bruke forsikringen som unnskyldning? 

Her hos oss kan ikke fører under 23 kjøre bilene våre pga forsikring.

Skrevet

Jeg forstår deg. Jeg er nok kanskje sær jeg også, men jeg orker ikke tanken på st andre skal bruke bilen min. Det er så mye forskjellig som kan skje!

Skrevet

Jeg synes du er litt sær jeg da. Hadde selvfølgelig lånt min venninne bilen hvis jeg ikke skulle bruke den selv. Tanken på at noe skulle skje og jeg kunne få økte kostnader på feks forsikring hadde nok ikke streifet meg. 

Men da har du antakelig null eller få problemer med tapt bonus og dermed økte utgifter. Jeg hadde uten tvil vært skeptisk til å låne bort bilen min også i en hel uke. Og jeg hadde syntes det var vanskelig å fortelle sannheten, at jeg ikke ville låne den bort "bare fordi jeg ikke vil", som det antakelig oppfattes som... Hvor gode venninner er dere egentlig? 

Skrevet

Hadde aldri lånt bort bilen min. Bare å si nei.

Anonymous poster hash: 0eb16...a04

Skrevet

Lånte bort bilen min, den ble kræsja. Hun som kræsjet ville ikke betale. Holdt på nå i 2 år. Neste er forliksrådet.

JEg gjør ikke det igjen!

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Bare si at du ikke liker å låne bort bilen, det er en ærlig sak det og er hun en god venninne så tåler hun sannheten vel :)

Skrevet

Hun er en venninne jeg har hatt i flere år. En god en. Men jeg vet at hun ikke kan betale dersom det skjer noe. Må finne på en god unnskyldning.

Skrevet

Hun er en venninne jeg har hatt i flere år. En god en. Men jeg vet at hun ikke kan betale dersom det skjer noe. Må finne på en god unnskyldning.

Ikke finn på en unnskyldning, si sannheten

Anonymous poster hash: 191d1...1b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...