Gå til innhold

Lege eller ikke lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 åringen har feber på 4. Døgnet. 39-40 grader. I dag har han hvitt belegg på mandlene. Har googlet litt og skjønner det er halsbetennelse.

Trenger han antibiotika eller går det likeså fort over uten?

Allmentilstanden: Slapp og sliten, drikker godt men vil ikke spise. Forståelig nok. Med Paracet er han litt oppe og vandrer litt.

Hilsen uerfaren mor som aldri har vært borti dette

Anonymous poster hash: 949e7...2eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville fått en lege til å sett på det:) vår på 3 plages ofte med halsbetennelse.. vi har fått antibiotika hver gang:) lykke til!

Anonymous poster hash: aa1f6...dd8

Skrevet

Lege. Halsbetennelse skal man ikke kimse av. Feber over 3 dager = lege

Anonymous poster hash: fea8b...870

Skrevet

Ja selvfølgelig til lege.

Hadde du oppsøkt lege med deg selv ?

Anonymous poster hash: eeb31...5a6

Skrevet

Jeg går sjelden til lege. Og nei, vond hals har jeg aldri gått til lege med.

De få gangene jeg har hatt behov for legehjelp har det vært akutt og jeg har blitt innlagt.

Ok. Da skal jeg kontakte lege i morgen tidlig. Takk damer

Skrevet

Ikke HI, men jeg hadde aldri i verden gått til lege med slike symptomer. Barna hadde jeg derimot sendt, eller i alle fall ringt legekontoret og hørt.

Anonymous poster hash: 46cbd...2a8

Skrevet

Ville fått en lege til å sett på det:) vår på 3 plages ofte med halsbetennelse.. vi har fått antibiotika hver gang:) lykke til!Anonymous poster hash: aa1f6...dd8

Du vet at antiobiotika korter sykdomsforløpet med en dag knapt, og samtidig gjør at du får dårligere effekt senere?

Det deles ut for mye antiobiotika i Norge. Spis heller honning, det er bakteriedrepende! Husk også å bytte tannbørsten.

Anonymous poster hash: f3e53...67d

Skrevet

Hadde du oppsøkt lege med deg selv ? Anonymous poster hash: eeb31...5a6

Jeg går sjelden til lege. Og nei, vond hals har jeg aldri gått til lege med.

De få gangene jeg har hatt behov for legehjelp har det vært akutt og jeg har blitt innlagt.

Ok. Da skal jeg kontakte lege i morgen tidlig. Takk damerAnonymous poster hash: 949e7...2eb

Tydelig jeg som er pysete da, jeg hadde gått til lege med så høy feber på 4 døgnet.

Skrevet

Halsbetennelse er som regel virus, men det kan også være streptokokker, som er bakterielt. Var hos lege med min datter idag, da hun har hatt 40 i feber over 3 dager. Crp på 166, så åpenbart en bakteriell infeksjon. Ofte er halsbetennelse med høy feber bakteriell, mens halsbetennelse med lavere feber er virus. Så jeg ville tatt turen til en lege.

Skrevet

Ville fått en lege til å sett på det:) vår på 3 plages ofte med halsbetennelse.. vi har fått antibiotika hver gang:) lykke til!Anonymous poster hash: aa1f6...dd8

Du vet at antiobiotika korter sykdomsforløpet med en dag knapt, og samtidig gjør at du får dårligere effekt senere?

Det deles ut for mye antiobiotika i Norge. Spis heller honning, det er bakteriedrepende! Husk også å bytte tannbørsten.

Anonymous poster hash: f3e53...67d

Antibiotika tar ikke virusinfeksjon, men den tar en bakteriell infeksjon. Og såpass høy feber ved halsbetennelse kan tyde på bakteriell infeksjon. Så vit hva du snakker om før du gir råd. Hilsen spl

Skrevet

Jeg går alltid til lege når jeg har halsbetennelse. Jeg har så vondt at jeg ikke klarer å svelge mitt eget spytt. Har hatt bakteriell halsbetennelse uten feber flere ganger også.

Skrevet

Oppdatering:

Tilbake fra legen.

Streptokokkinfeksjon var diagnosen.

Nå skal han ta weifapenin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...