Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #1 Skrevet 22. oktober 2014 Hei, Jeg har en gutt på fire måneder. Første måneden sov han konstant og sovnet hvor som helst, så hadde vi en periode med noen uker der han nesten ikke sov om natten. Blid som en sol hele dagen og også da han var våken på natten. Så stabiliserte det seg og vi trodde vi hadde begynt å komme inn i en rutine rundt tre måneder. Nå er han snart fem måneder og hele siste måneden har han igjen slitt med å sove på natta. Sovner sjelden før 22-23tiden da jeg legger meg. Og sovner stort sett bare med puppen i munnen. Våkner omtrent hver eneste time gjennom hele natten, blid og fornøyd men vil ha mat. Kan han ha en økeperiode? Han legger godt på seg og er en blid og fornøyd gutt ellers. Begynte i samråd med helsestasjon med å introdusere grøt på kvelden. Men det har ikke hjulpet noe på nattesøvnen. Hvordan lære babyen å sovne igjen uten puppen? Smokken som han har vært så glad i hele veien er ikke noe stas mer, og den vil han hvertfall ikke ha på natten. Han er tidlig ute med tenner og har fått fire tenner allerede, så det kan jo være det har noe med det å gjøre med de hyppige oppvåkningene? Men synes det er rart for virker ikke som at han har vondt eller klør på natten. Om dagen har han konstant hendene eller bitering i munnen. Når han sover dårlig på natten sover han også dårlig på dagen. Sovner da enten bare ved puppen eller på tur i vogn eller bil. Blitt flinkere til å fortsette å sove når vognen står stille nå den siste tiden, tidligere våknet han alltid umiddelbart da vognen stoppet. Men når han sover dårlig på natten tar han stort sett bare smådupper også på dagtid, som oftest maks en halvtime. Det har vært et par netter han har sovet godt og lenge og da sover han også lenge på dagtid (gjerne to og tre timer i strekk). Har prøvd å legge han tidligere siden han er tydelig trøtt i 18-19 tiden. Men han sovner og tar det som en dupp. Lys våken etter en halvtime. Noen som har noen tips? Hvordan rutiner har deres baby på samme alder? Anonymous poster hash: 31fcd...f5a
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #2 Skrevet 22. oktober 2014 Sove uten gråt gruppa på Facebook og boka anbefales Anonymous poster hash: 8f629...4db
Kokken 81 Skrevet 22. oktober 2014 #3 Skrevet 22. oktober 2014 Babyen vår på snart 5 mnd sovner kl 19.30 da er hun helt ferdig.Hun får grøt til kvelds. Jeg mater henne i elve tiden når jeg legger meg. Og hun sover da til 08. Hun er mye våken på dagen. Men sover 11-12 timers netter. Men tror ikke hun hadde sovet like mye om jeg hadde droppet flasken med mme kl 23. Det er ingen fasit på noe.. Det viktigste er at det fungerer for barn og foreldre. Lykke til ♡
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå