Gå til innhold

det nye nå.. hentepress i bhg..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler ikke at noen andre enn jeg bryr meg om når jeg henter, ikke tenker jeg over når de andre blir levert eller hentet.folk kan passe sine egne saker.

Skrevet

Jeg får litt dårlig samvittighet dersom klokken blir over 16, men ellers ikke. Normalt henter jeg mellom kl. 15 og 15.30 fordi det passer til når jeg slutter på jobb. I dag har jeg hatt hjemmekontor og skal faktisk akkurat til å gå for å hente nå ;) Jeg sammenlikner meg ikke med andre foreldre, men har jo merket at det er noen jeg ofte henter samtidig med.

Anonymous poster hash: 2f8d9...d7b
Skrevet

Nope. Bedre tid til å spørre de på avd hvordan dagen har vært :)

Anonymous poster hash: 81955...b3f
Skrevet

Jeg får litt dårlig samvittighet hvis det blir seint, ikke pga andre foreldre, men fordi jeg tenker at lillegutt er sliten. I dag skal han feks i bursdag kl 17, og da tenker jeg å stikke fra jobb nå for å få henta litt tidligere enn vanlig. Jobber rett ved. Så blir det ikke så slitsomt rett i bursdag. Tenker jo på det. 

Skrevet

Jeg opplever det ikke selv, men jeg tenker mitt om de som henter sent. I barnehagen vår er det et søskenpar på 2 og 4 år som kommer kl 07 og blir hentet 16.50. Da sitter de som regel og halvsover. Foreldrene er godt over 40 år og pendler langt begge to. Da må jeg innrømme at jeg lurer på hvorfor de fikk barn, når jobben er såå viktig og de ikke har rom for å prioritere barna litt mer.

Anonymous poster hash: b2a0b...c19

Skrevet

Jeg opplever det ikke selv, men jeg tenker mitt om de som henter sent. I barnehagen vår er det et søskenpar på 2 og 4 år som kommer kl 07 og blir hentet 16.50. Da sitter de som regel og halvsover. Foreldrene er godt over 40 år og pendler langt begge to. Da må jeg innrømme at jeg lurer på hvorfor de fikk barn, når jobben er såå viktig og de ikke har rom for å prioritere barna litt mer.

For alt du vet så er de 100% sammen ungene sine når de er hjemme, og vier alle helger og kvelder til de. Betyr ikke at de er dårlige foreldre.

Anonymous poster hash: bafe6...f24

Skrevet

Jeg har barn på SFO. Der blir alle kompisene til sønnen min hentet rundt 15.00. Dermed kjeder han seg veldig, jeg drar og henter nå. Men 2 dager i uken er jeg så lenge på skolen, at jeg kommer ikke før 16.30. Da har jo han kjedet seg lenge, så jeg kjenner på dette presset.

Skrevet

Her blir ungen levert kl 10.00 og hentet kl 16.00. Vil ikke bli hentet før det tidspunktet siden det da alle blir hentet :) Men om klokken strekker seg mot 16.30..... da kommer samvittigheten snikende innpå meg.

Skrevet

Vi er en av de foreldreparene som har tilrettelagt slik at barna får korte dager. Jeg har bevisst søkt meg inn i det offentlige med flexitid for å kunne ha fleksibilitet når barna er små, så får jeg heller jage karriere om noen år når de er større. Barna er i barnehagen i ca 7 timer pr dag, men da er jeg på jobb grytidlig og går tidlig for å hente  og mannen leverer sent og kommer hjem "sent", ca 1630. Vi prioriterer alltid å være to på alt som skjer i barnehagen etc. Hadde jeg hatt en annen type jobb hadde ikke dette fungert, men har som sagt bevisst valgt type jobb etter hvor små barna er. 

Er selv vokst opp med foreldre som jobbet hele tiden når jeg vokste opp, og selv om jeg ikke tenkte over det når jeg vokste opp ser jeg nå at det ikke er noe jeg ønsker å gjøre mot mine barn. Ikke at jeg led noen nød, men jeg ser jo nå at de gikk glipp av utrolig mye jeg aldri kunne tenkt meg å gå glipp av med mine barn. 

Og ja, jeg rister litt på hodet av folk som sier at de ikke kan få til noe annet. Har forståelse for at enkelte rent faktisk ikke har muligheten til å prioritere annerledes, men det er ganske mange som kan, men ikke vil. 

Anonymous poster hash: 00f1c...c07
Skrevet

Jeg opplever det ikke selv, men jeg tenker mitt om de som henter sent. I barnehagen vår er det et søskenpar på 2 og 4 år som kommer kl 07 og blir hentet 16.50. Da sitter de som regel og halvsover. Foreldrene er godt over 40 år og pendler langt begge to. Da må jeg innrømme at jeg lurer på hvorfor de fikk barn, når jobben er såå viktig og de ikke har rom for å prioritere barna litt mer. Anonymous poster hash: b2a0b...c19

Er det ikke 9 timersregel i bhg?

Anonymous poster hash: 02690...2f4

Skrevet

Leverer før jeg skal på jobb og henter når jeg er ferdig på jobb. Føler ikke noe press og hadde det vært press så kan jeg ikke gjøre noe med det uansett. Kan ikke slutte å jobbe heller ;)

Anonymous poster hash: 5f49d...9cf
Skrevet

Nei, egentlig ikke. Hun vil ikke hjem når jeg henter henne så hun må da trives. :) Hun bruker å være alt fra 4 timer til 9 timer.

På vinterdager får jeg litt dårlig samvittighet ettersom hun blir fortere sliten i mørketida, men hun klager ikke heldigvis :)

Anonymous poster hash: 3ab39...c68
Skrevet

Ingen dårlig samvittighet her. Leverte så sent jeg kunne (08.30 siden bhg krevde at man kom enten før 08.30 eller etter 09.00 pga frokost) og hentet like før 17.00. Gutten likte godt å bli hentet sist for da var det mindre bråk og uro. Barnehagen var like ved jobben min, og vi brukte den 20-30 minutters lange kjøreturen til å filosofere over alt mulig og høre på musikk.

Hvis jeg hadde dårlig samvittihget, var det mer ift jobben, skulle mye til for å klare å få gjort alt ila en vanlig arbeidsdag. Men det var i det minste alltid mulig å logge seg etter leggetid.

Anonymous poster hash: 10341...bcc

Skrevet

Hentepress, det er da mye man skal føle press for. Hvorfor bry seg så mye om hva andre mener?

Jeg får dårlig samvittighet hvis jeg henter sent, ovenfor barnet.

Hva andre må mene om at jeg henter sent er revnende likegyldig.

Skrevet

Leverer kl. 08.00 og henter 15.30. 7,5 timer er nok i bhg om man ikke er tvunget til å prioritere annerledes.

Anonymous poster hash: 1668b...7be
Skrevet

Lurer veldig på hvordan du vet at de alltid kommer 7 og alltid blir hentet 16.50 hvis du ikke selv er tilstede på begge tidspunktene..?

Anonymous poster hash: 1baf3...6d0

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, jeg føler ikke noe press. Men jeg får dårlig samvittighet hvis jeg henter etter 15

Skrevet

Må innrømme at jeg føler veldig på det hvis jeg kommer sent. Snuppa syns imidlertid det er helt supert, hun vil gjerne bli henta helt til sist så hun får den ansatte for seg selv en liten stund:)

Skrevet

Jeg føler ikke noe press, men jeg liker ikke at lillemann er i barnehagen til stengetid. Har jeg mulighet, henter jeg tidlig, fordi jeg vil.

Skrevet

Det nye nå? Kronikken er fra 2010, mener jeg å huske.

Skrevet

Føler ikke noe press, vi leverer nesten alltid sist, og har hittil ikke hentet etter klokken 16. Men jeg får dårlig samvittighet ovenfor barnet hvis klokka nærmer seg 16.

Skrevet

Lurer veldig på hvordan du vet at de alltid kommer 7 og alltid blir hentet 16.50 hvis du ikke selv er tilstede på begge tidspunktene..?

Anonymous poster hash: 1baf3...6d0

Ja, det var et godt spørsmål. Vi er nærmeste nabo til barnehagen og ser dem fra vinduet. 😊

Skrevet

Føler ikke press, går hjemme et ekstra år med minstemann så kan hente de andre når jeg vil. De er max 7t i bhg, stort sett 6. Når det ikke er permisjon så har vi allikavel fått det til så de ikke er lenger en ca 7t- mer en det blir for lenge, de blir jo utslitt, at barna skal ha lenger dager en oss henger ikke på grep. Gir de fri innimellom også.

Anonymous poster hash: 4bdae...6cc

Skrevet

Jeg jobber i Bhg er ofte de samme barna som er igjen sent hverdag og ofte ikke pga foreldrens jobb.

Ungene sitter og halvsover eller bare sutrer når de henter.ikke rart etter x antall timer i Bhg.

Mange tenker vel at de kan levere kl 10 så kan de hente i siste minutt før vi stenger for da har ikke ungene vært der så lenge..

Men ungene merker at de alltid er igjen og noen spør ofte om mamma og pappa har glemt de.det er fælt synes jeg..

Med våre egne barn har vi lagt til rette sånn at en levere og jobber sent og den andre begynner tidlig og kan derfor hente i rett tid.

Orker ikke at de få timene vi har sammen på ettermiddagen skal være sutring av helt utslitte barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...