Gå til innhold

Barn/planlegging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 5 uker og stortrives i den nye tilværelsen, både graviditeten, fødselen og barseltiden har gått utmerket :)

Jeg har fullført 1.året av studiet mitt som totalt tar 3 år. Begynner 2.året av studiet høsten 2015 siden jeg nå har svangerskapspermisjon, så da er jeg ferdig med studiene våren 2017.

Er allerede begynt å tenke på når jeg/vi ønsker å få barn nummer to. Vil ha de ganske tett, ca 2-3 år aldersforskjell, men samtidig har jeg lyst å gjøre meg ferdig med studiene. Hvis jeg blir gravid mens jeg går 3.året, blir det 3 år mellom barna og da kan vi planlegge det sånn at jeg rekker å fullføre studiene.

Hva er best å gjøre? Vet jeg ikke trenger å bestemme meg enda, men vil gjerne høre andre sine innspill også. Noen som har erfarning med å studere når man har barn?

Anonymous poster hash: 178f6...5c6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men pass på å ikke gå i «fella» og få barn rett etter studiene, før du har opparbeidet deg rett til foreldrepenger. I så fall får du verken støtte frlånekassen eller NAV (utover engangsstønad).

Anonymous poster hash: 0aff8...a67

Skrevet

Oi, er det virkelig mulig? Hvorfor er sånn i så tilfelle? Hva er engangsstønad?

Skrevet

Du må jobbe for å få foreldrepenger, men man kan jobbe og i tillegg gå skole. For mange småbarnsforeldre er det kanskje ikke så lett å gjøre begge deler, da man vil ha tid med barnet... Hvis du planlegger å få barnet når du er ferdig før jobb bør du skaffe en ekstrajobb 😊 Eller melde deg på nytt studium fra høsten etter du er ferdig 😊

Anonymous poster hash: 0a5bc...9b1

Skrevet

Glemte å si at jeg har deltidsjobb ved siden av studiet, men det tilsvarer bare annenhver helg (lørdag + søndag), så det blir ca 20 %.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...