Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #1 Skrevet 22. oktober 2014 Barna skal ha med seg en matrett fra landet sitt (vi er fra Norge og Sverige) på fredag, og jeg er helt tom for ideèr. Ifjor laget jeg svenske kjøttboller og det var en hit det, men utrolig mye arbeid... Noen som har gode idèer? Synes det var mange som hadde med kaker etc ifjor, og jeg vil gjerne ha med noe mat men jeg vil helst ikke være nødt til å ta meg fri heller for å få det til:) Så gjerne noe lettvint:) Barna er 3-6 år. Mannen foreslo å kjøpe Gildes "Svenske kjøttboller", men det synes jeg blir helt feil og "juks". Anonymous poster hash: 5475e...d1c
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #2 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg ville kjøpt Gildes Svenske kjøttboller (de er på tilbud hos Obs! denne uken) og tredd de på små spyd, kanskje sammen med noen cherrytomater. Korte spyd med 3 kjøttboller og 2 cherrytomater på hvert spyd hadde blitt enn kjempesuksess for mine barn. Det er garantert ikke en eneste unge som reagerer på at de ikke er hjemmelaget altså Anonymous poster hash: 1bbbd...32e
jentemamma Skrevet 22. oktober 2014 #3 Skrevet 22. oktober 2014 Det var en god idè! Ville du servert det varmt eller kaldt? Enig med at ungene neppe smaker forskjell:) Verre ned "husmorkomplekset" haha:) Jeg ville kjøpt Gildes Svenske kjøttboller (de er på tilbud hos Obs! denne uken) og tredd de på små spyd, kanskje sammen med noen cherrytomater. Korte spyd med 3 kjøttboller og 2 cherrytomater på hvert spyd hadde blitt enn kjempesuksess for mine barn. Det er garantert ikke en eneste unge som reagerer på at de ikke er hjemmelaget altså Anonymous poster hash: 1bbbd...32e
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #4 Skrevet 22. oktober 2014 Ellers er vel fletteloff ganske norsk? En god fletteloff med sesamfrø på er vel fint å ha med til en kurvfest? Anonymous poster hash: 1bbbd...32e
Monica Skrevet 22. oktober 2014 #5 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg er selv svensk og norsk, første jeg tenkte på var svenske kjøttboller. Og syntes ideen om å tre de på grillspyd med Cherry tomat, hørtes veldig bra ut.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #6 Skrevet 22. oktober 2014 Det var en god idè! Ville du servert det varmt eller kaldt? Enig med at ungene neppe smaker forskjell:) Verre ned "husmorkomplekset" haha:) Jeg ville kjøpt Gildes Svenske kjøttboller (de er på tilbud hos Obs! denne uken) og tredd de på små spyd, kanskje sammen med noen cherrytomater. Korte spyd med 3 kjøttboller og 2 cherrytomater på hvert spyd hadde blitt enn kjempesuksess for mine barn. Det er garantert ikke en eneste unge som reagerer på at de ikke er hjemmelaget altså Anonymous poster hash: 1bbbd...32e Mine barn er ikke noe glad i varme tomater, så jeg måtte enten ha varmet kjøttbollene og tredd de på spyd sammen med romtempererte tomater eller servert alt kaldt.... Vet sannelig ikke hva jeg hadde valgt å gjøre. Om jeg ikke kom rett fra jobb, men var hjemme før maten skulle leveres i barnehagen hadde jeg nok varmet kjøttbollene i langpanna i ovnen og tredd de varme på spydene rett før vi skulle gå og fraktet dem i en ildfast form (jeg har en sånn avlang form med lokk på). Om maten måtte gjøres istand på forhånd fordi jeg kom rett fra jobb til barnehagen hadde det naturlig nok blitt kalde kjøttboller. Anonymous poster hash: 1bbbd...32e
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #7 Skrevet 22. oktober 2014 jeg skal ha med et stort fat med pizzasnurrer Anonymous poster hash: 221fc...8f0
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #8 Skrevet 22. oktober 2014 Noen som har et tips om en fransk rett? Tenkte å lage quiche, men usikker Anonymous poster hash: d63b3...638
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå