Gå til innhold

Er det vanlig å ikke ha buffer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjokkert noen ganger over folk som ikke har spart opp til noe form for buffer om uforesette ting skjer?

Om man ikke har mulighet til å spare er det jo greit.

Men da burde man hvertfall spare når man kan ikkr planlegge bryllup, ferier osv.

 

Syntes det er ganske uansvarlig med barn i hus

 

Anonymous poster hash: 48111...a62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke buffer.

 

Har litt over 1 mill. på sparekonto så jeg tror vi skal klare oss fint. Leit at du mener jeg er uansvarlig.



Anonymous poster hash: 49bf6...82b
Skrevet

 

Har ikke buffer.

 

Har litt over 1 mill. på sparekonto så jeg tror vi skal klare oss fint. Leit at du mener jeg er uansvarlig.

 

Anonymous poster hash: 49bf6...82b

 

Hvis du har 1 mill på sparekonto så har du jo en stor buffer.

 

Anonymous poster hash: 884e9...cf1

Skrevet

 

Har ikke buffer.

 

Har litt over 1 mill. på sparekonto så jeg tror vi skal klare oss fint. Leit at du mener jeg er uansvarlig.

 

Anonymous poster hash: 49bf6...82b

 

Penger du har på sparekonto er jo buffer da.... Eller hvordan definerer du buffer?

 

Alle som har penger stående på enten en personkonto, en sparekonto, en regningskonto, liggende i madrasse eller på et syltetøyglass, har jo en buffer. De har jo penger til å dekke opp en uforutsett regning, om bilen ryker, du knekker en tann, du må ha reparatør på vaskemaskinen e.l.

 

Anonymous poster hash: 9cb73...8dc

Skrevet

Penger i bakhånd er jo buffer da ^^

 

Anonymous poster hash: 48111...a62

Skrevet

 

 

Har ikke buffer.

 

Har litt over 1 mill. på sparekonto så jeg tror vi skal klare oss fint. Leit at du mener jeg er uansvarlig.

 

Anonymous poster hash: 49bf6...82b

 

Penger du har på sparekonto er jo buffer da.... Eller hvordan definerer du buffer?

 

Alle som har penger stående på enten en personkonto, en sparekonto, en regningskonto, liggende i madrasse eller på et syltetøyglass, har jo en buffer. De har jo penger til å dekke opp en uforutsett regning, om bilen ryker, du knekker en tann, du må ha reparatør på vaskemaskinen e.l.

 

Anonymous poster hash: 9cb73...8dc

 

 

Det tar jeg rett fra lønna. Har ingen konto til slike ting. Sparekontoen brukes ikke til småting som bil, vaskemaskin og tannlege.

 

Anonymous poster hash: 49bf6...82b

Skrevet

 

 

 

Har ikke buffer.

 

Har litt over 1 mill. på sparekonto så jeg tror vi skal klare oss fint. Leit at du mener jeg er uansvarlig.

 

Anonymous poster hash: 49bf6...82b

 

Penger du har på sparekonto er jo buffer da.... Eller hvordan definerer du buffer?

 

Alle som har penger stående på enten en personkonto, en sparekonto, en regningskonto, liggende i madrasse eller på et syltetøyglass, har jo en buffer. De har jo penger til å dekke opp en uforutsett regning, om bilen ryker, du knekker en tann, du må ha reparatør på vaskemaskinen e.l.

 

Anonymous poster hash: 9cb73...8dc

 

 

Det tar jeg rett fra lønna. Har ingen konto til slike ting. Sparekontoen brukes ikke til småting som bil, vaskemaskin og tannlege.

 

Anonymous poster hash: 49bf6...82b

 

Buffer vil si å ha penger til overs som kan brukes dersom det er krise. Det har du. Om dere skulle miste jobben ville dere for eksempel kunne oppretholde levestandarden en god stund ved å bruke sparepenger. At du ikke behøver å bruke bufferkontoen ofte er en helt annen sak.

 

Anonymous poster hash: 884e9...cf1

Skrevet

 

 

 

Har ikke buffer.

 

Har litt over 1 mill. på sparekonto så jeg tror vi skal klare oss fint. Leit at du mener jeg er uansvarlig.

 

Anonymous poster hash: 49bf6...82b

 

Penger du har på sparekonto er jo buffer da.... Eller hvordan definerer du buffer?

 

Alle som har penger stående på enten en personkonto, en sparekonto, en regningskonto, liggende i madrasse eller på et syltetøyglass, har jo en buffer. De har jo penger til å dekke opp en uforutsett regning, om bilen ryker, du knekker en tann, du må ha reparatør på vaskemaskinen e.l.

 

Anonymous poster hash: 9cb73...8dc

 

 

Det tar jeg rett fra lønna. Har ingen konto til slike ting. Sparekontoen brukes ikke til småting som bil, vaskemaskin og tannlege.

 

Anonymous poster hash: 49bf6...82b

 

Det vil jo si at du har et såpass romslig budsjett at du ikke har behov for noen bufferkonto på samme måte som de som tjener bare noen tiere mer enn de faktisk har i faste utgifter hver måned og som går i minus om de må oppsøke legevakten en lørdagskveld.

 

Bufferkonto er jo viktigst for de som har dårligst råd.

 

Vi ligger sånn midt på treet og selv om vi klarte å dekke opp både at mannen hadde innbrudd i bilen og måtte ut med en ganske høy egenandel på knust rute og stjålet verktøy, min bil kostet 7000 kroner å få gjennom eu-kontrollen, jeg fikk en tannlegeutgift på nesten 3000 kr pga en ødelagt jeksel og noen andre småting (som alle skjedde i oktober/november), så måtte vi overføre noen penger fra bufferkontoen for å få råd til julegaver i fjor. 

 

Anonymous poster hash: 9cb73...8dc

Skrevet

Vår buffer er et fleksibelt boliglån. Brukes kun dersom det er krise. Om det skjer noe med bilen e.l kan vi også bruke kredittkort som vi da betaler ned i løpet av et par mnd.

Skrevet

Jeg har 0. Snart ferdig student. 5 året mitt nå... Gleder meg til å kunne spare!!!

Skrevet

Jeg har ingen buffer , jeg har ikke en krone til overs i slutten av Mnd. Heller en del i minus.

Mistet jobben ,

Og lever nå på minste av det minste :/

 

Anonymous poster hash: 04635...c4c

Skrevet

 

 

 

 

 

Har ikke buffer.

 

Har litt over 1 mill. på sparekonto så jeg tror vi skal klare oss fint. Leit at du mener jeg er uansvarlig.

 

Anonymous poster hash: 49bf6...82b

 

Penger du har på sparekonto er jo buffer da.... Eller hvordan definerer du buffer?

 

Alle som har penger stående på enten en personkonto, en sparekonto, en regningskonto, liggende i madrasse eller på et syltetøyglass, har jo en buffer. De har jo penger til å dekke opp en uforutsett regning, om bilen ryker, du knekker en tann, du må ha reparatør på vaskemaskinen e.l.

 

Anonymous poster hash: 9cb73...8dc

Det tar jeg rett fra lønna. Har ingen konto til slike ting. Sparekontoen brukes ikke til småting som bil, vaskemaskin og tannlege.

 

Anonymous poster hash: 49bf6...82b

 

Gjør du deg vanskelig med vilje, eller er du virkelig så dum som du utgir deg for å være nå?

 

Anonymous poster hash: 6ed69...a91

Skrevet

 

 

 

 

Har ikke buffer.

 

Har litt over 1 mill. på sparekonto så jeg tror vi skal klare oss fint. Leit at du mener jeg er uansvarlig.

 

Anonymous poster hash: 49bf6...82b

Penger du har på sparekonto er jo buffer da.... Eller hvordan definerer du buffer?

 

Alle som har penger stående på enten en personkonto, en sparekonto, en regningskonto, liggende i madrasse eller på et syltetøyglass, har jo en buffer. De har jo penger til å dekke opp en uforutsett regning, om bilen ryker, du knekker en tann, du må ha reparatør på vaskemaskinen e.l.

 

Anonymous poster hash: 9cb73...8dc

Det tar jeg rett fra lønna. Har ingen konto til slike ting. Sparekontoen brukes ikke til småting som bil, vaskemaskin og tannlege.

 

Anonymous poster hash: 49bf6...82b

 

Gjør du deg vanskelig med vilje, eller er du virkelig så dum som du utgir deg for å være nå?

 

Anonymous poster hash: 6ed69...a91

 

 

Skjønner heller ikke hvorfor noen på død og liv må påpeke at de har over gjennomsnitt god økonomi. Fint at ...82b tjener så mye og har så få utgifter at lønna dekker alt og hun fremdeles har salt til maten, men for de fleste er det ikke slik.

 

Jeg er forresten enig at de som har mest behov for buffer som regel mangler buffer.

Skrevet (endret)

Av mine tre venner jeg kjenner økonomien til, så har ingen av dem buffer. To av dem fordi de rett og slett har et hinsides stort forbruk utfra inntekter! Både jeg og kjæresten har hver vår buffer. Eller sparekonto da, som en argumenterte med at hun har.

Endret av Mandala
Skrevet

Vi har ikke buffer. Jeg er student på femte året, og økonomien går akkurat rundt. Gleder meg til å begynne å jobbe fullt, slik at vi også kan spare. Heldigvis har vi fleksibelt boliglån, så skulle det bli krise får vi alltids ordnet noe.

 

 

Anonymous poster hash: 60774...5de

Skrevet

Vi har ikke buffer. Har 3 barn og mannen har gått arbeidsledig i over et halvt år før han fikk pengene. I mellomtiden levde vi på min lønn, utgiftene forsvinner ikke akkurat selv om en av to lønninger forsvinner. Nå har han begynt å få arbeidsledighetstrygd for 3 måneder siden, og vi har akkurat kommer ajour med regninger. Så nei, ingen buffer her, dessverre.



Anonymous poster hash: 25054...51f
Skrevet

Har fått begynt å spare på bufferkonto i år faktisk. Har ikke hatt økonomi til det før. Jeg satte inn skattepenger og en del av feriepengene, blir vel det samme til neste år. Har ikke noe å sette inn fra måned til måned.

Men det er godt å vite at jeg har litt i bakhånd, selv om det ikke er mer enn et par månedslønner foreløpig.

 

Anonymous poster hash: 92b0c...904

Skrevet

Vi hadde en liten buffer, men så brukte mannen min mer enn vi hadde samt noen uforutsette regninger så var vi u null. Har nå brukt tre måneder for å komme ovenpå igjen og har endelig muligheten til å spare litt igjen så har mannen mistet jobben (dvs blitt tatt av turnus og blitt ringevikar) så nå vet vi ingenting om noe fremover.

 

Anonymous poster hash: 42a20...5cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...