Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #1 Skrevet 22. oktober 2014 Boykott norske nettbutikker dersom grensa ikke heves! Dette er enda et sted de nå vurderer å ta fra forbrukerne og gi til de som har mest. Nettbutikkene får heller operere med konkuransedyktige priser da og ikke flå forbrukerne! Meld dere inn i Boikott norske nettbutikker om dere er enige! https://www.facebook.com/groups/311602235710067/ Anonymous poster hash: fd1a0...51b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #2 Skrevet 22. oktober 2014 I andre land, som Sverige, har de ikke grense. Altså moms fra første krone. Anonymous poster hash: 8b327...950
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #3 Skrevet 22. oktober 2014 Dette fremsto som en veldig useriøs side, ikke et eneste godt argument for hvorfor tollgrensen bør heves... Det er flere ting å ta hensyn til, f.eks at merverdiavgiftsystemet er et av landets store inntektskilder, og at detaljhandelen i Norge trues, at nisjebutikkene her i Norge neppe vil overleve osv osv. Skal man ha en seriøs "underskriftskampanje" for å få hevet grensa må du komme med noen gode argumenter for hvorfor det er bra for oss, ikke bare for privatøkonomien men også i et større perspektiv. Dessuten har vel den blå regjeringen nå bestemt at grensen skal økes til 500 kroner så hvorfor opprette en facebookside som klager på et den er 200 kr? Anonymous poster hash: e320f...2f6
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #4 Skrevet 22. oktober 2014 Absolutt ikke! Støtter norske bedrifter! Anonymous poster hash: c9a21...a17
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #5 Skrevet 22. oktober 2014 Absolutt ikke! Støtter norske bedrifter! Anonymous poster hash: c9a21...a17 Hva med varer som ikke blir produsert i Norge? Man MÅ nesten bestille dem fra utlandet. Da skader man ikke norsk næringsliv ved å handle på nett eller importere fysisk. Anonymous poster hash: c362d...980
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #6 Skrevet 22. oktober 2014 Skjønner ikke helt logikken din heller, du vil boikotte norske nettbutikker fordi tollgrensen er for lav når du handler fra utlandet? Du skal straffe norske nettbutikker fordi du må betale toll når du handler fra utlandet? Hva mener du at du skal oppnå med det da? Anonymous poster hash: e320f...2f6
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #7 Skrevet 22. oktober 2014 Den ergrer meg også. Hele grensen burde fjernes slik at det ble mva og toll fra første krone. Det ville gitt likere konkuranse mellom norske og utenlandske butikker og større inntekter til staten som kunne brukes på nødvendige tiltak. Anonymous poster hash: 1cf8f...584
Isola&Lille+julegave Skrevet 22. oktober 2014 #8 Skrevet 22. oktober 2014 Skjønner du syns det er surt å ikke kunne handle mer tollfritt. I et perspektiv som rekker til min egen nesetipp, syns jeg det er surt også. Men konsekvensene av et slikt frislipp på maxgrensa har store konsekvenser for norsk næringsliv, bedrifter og arbeidsplasser. Prisene er satt utifra hva det koster å produsere (råvarer, lønnsutgifter, husleie, strøm osv osv. "Det er jo bare å ha konkurransedyktige priser" er et argument som faller på sin egen urimelighet i et land med kanskje verdens beste lønninger. Er du kanskje villig til å gå ned i lønn for å bevare arbeidsplassen din, slik at bedriften overlever denne økte konkurransen? Jeg tror svaret er nei! I det store og det hele er norsk næringsliv mye viktigere enn at jeg må betale 300kr ekstra for de joggeskoene.... Som det skjønner, får du ikke noen støtte herifra!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #9 Skrevet 22. oktober 2014 Straffe norske butikker for noe de ikke kan noe for? Tror ikke de hadde hatt noe imot å slippe toll og moms heller. Anonymous poster hash: 54240...b63
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #10 Skrevet 22. oktober 2014 Absolutt ikke! Støtter norske bedrifter!Anonymous poster hash: c9a21...a17 Hva med varer som ikke blir produsert i Norge? Man MÅ nesten bestille dem fra utlandet. Da skader man ikke norsk næringsliv ved å handle på nett eller importere fysisk. Anonymous poster hash: c362d...980 Bedriftene som importerer varer til Norge gir også arbeidsplasser... Anonymous poster hash: b1965...a25
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #11 Skrevet 22. oktober 2014 De som klager er de store selskapene som Komplett.no og Stormberg.no 200,- grensa har stått slik siden tidlig 70-tallet og det er på tide å høyne den. Øker de den til 500,- vil de norske bedriftene få litt sunn konkurranse og de vil ikke ha like stor mulighet til å flå den vanlige forbruker slik de gjør nå. Jeg handler mye på nett, men sjelden fra norske nettbutikker. Bare frakten er jo helt sinnsyk! Bestiller man f.eks en ulldress til barn for 200,- må man betale ca. 100,- bare i frakt. Hurra for Ebay :-) Skulle dette være helt rettferdi burde man da også fjernet grensa de har på 6000,- som man kan ha med seg inn i lander etter utenladsturer, da. For de som tjener så lite har ikke råd til å reise og handle i utlandet. Anonymous poster hash: fd1a0...51b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #12 Skrevet 22. oktober 2014 Les forøvrig noen av komemntarene under denne artikkelen så ser dere at mange av dere som forsvarer denne grensa tar grundig feil.... http://e24.no/makro-og-politikk/krf-snur-vil-ikke-roere-tollgrensen-for-import/23320180 Anonymous poster hash: fd1a0...51b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #13 Skrevet 22. oktober 2014 Absolutt ikke! Støtter norske bedrifter!Anonymous poster hash: c9a21...a17 Hva med varer som ikke blir produsert i Norge? Man MÅ nesten bestille dem fra utlandet. Da skader man ikke norsk næringsliv ved å handle på nett eller importere fysisk. Anonymous poster hash: c362d...980 Bedriftene som importerer varer til Norge gir også arbeidsplasser... Anonymous poster hash: b1965...a25 Disse varene importeres ikke til Norge av bedrifter, da må man kjøre selv og kjøpe disse varene, og så føre dem over grensa. Eller handle på nett. De blir verken produsert i, eller importert til Norge. Hvem blir skadet hvis tollgrensa på akkurat disse varene fjernes? Anonymous poster hash: c362d...980
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #14 Skrevet 22. oktober 2014 Skjønner du syns det er surt å ikke kunne handle mer tollfritt. I et perspektiv som rekker til min egen nesetipp, syns jeg det er surt også. Men konsekvensene av et slikt frislipp på maxgrensa har store konsekvenser for norsk næringsliv, bedrifter og arbeidsplasser. Prisene er satt utifra hva det koster å produsere (råvarer, lønnsutgifter, husleie, strøm osv osv. "Det er jo bare å ha konkurransedyktige priser" er et argument som faller på sin egen urimelighet i et land med kanskje verdens beste lønninger. Er du kanskje villig til å gå ned i lønn for å bevare arbeidsplassen din, slik at bedriften overlever denne økte konkurransen? Jeg tror svaret er nei! I det store og det hele er norsk næringsliv mye viktigere enn at jeg må betale 300kr ekstra for de joggeskoene.... Som det skjønner, får du ikke noen støtte herifra! Saken er kraftig krisemaksimert, og det er latterlig å se millionbedriftene true med utflagging om dette skjer. De bruker samme regnestykke som musikkbransjen når de skal regne på tap. Man får et inntrykk av at når grensa heves til 500 kroner, så vil SAMTLIGE i norge plutselig handle ALT fra utlandet som koster under 500 kroner. Det er jo latterlig. Det store flertallet handler uansett i Norge, ikke minst pga leveringstid og forbrukerretten vi har. Videre unnlater man konsekvent å nevne at 500 kroner er inkl. frakt. Dvs. at den reelle hevinga er et sted rundt 400 kroner, og i mange tilfeller enda lavere pga høy frakt fra utlandet. Og så ser vi at de som roper høyest er de som er søkkrike og har tjent seg rike på å knuse norske butikker, slik som denne Brandsal. Han er millionær på å selge møkk til folket. Han utnytter kynisk folk når auksjonene hans fremstiller alle kjøp som et kupp. De fleste varene er av elendig kvalitet. Komplett må gjerne flagge ut til Sverige de, synes uansett ikke synd på Stein Erik Hagen, han har fortsatt til salt på maten. Anonymous poster hash: fd1a0...51b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå