Gå til innhold

Store barn på lekeplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helga var jeg på lekeplassen med dattera mi. Dette er en stor lekeplass/park i en stor by i Norge. Lekeplassen var full, og jeg og jenta mi på 1,5 ventet på at hun skulle få skli på sklia. På benken ved siden av sittet to mødre og snakker, dattera til hun ene på rundt 12-13 ligger og slapper av og nekter å flytte seg for små barn som skal skli. Til slutt sier jeg til henne: Nå, er det vår tur, du må flytte deg. Da ser hun stygt på meg, og flytter seg sakte oppå, men etter at dattera mi har rusjet legger hun seg oppå igjen..

Mitt spørsmål er : Hva gjorde den store jenta der på lekeplassen, og hvorfor satt mødrene der og sa ingenting? Blir så sjokkert av enkelte foredre av og til. Tror tydeligvis at verden kun er til for deres barn...

Anonymous poster hash: c6c2b...b38
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke uvanlig at storesøsken er med på lekeplassen, ikke her i alle fall. Ofte blir de overtalt eller betalt av foreldrene for å være med å leke med småsøsken sånn at de voksne får sitte og skravle i fred.

Men at moren ikke reagerte på dette finner jeg ingen forklaring på, annet enn at hun kanskje ikke fikk det med seg, og ikke regnet med å måtte holde øye med et så stort barn?

Anonymous poster hash: df6fb...6b1
Skrevet

Jeg har fire barn, eldste er 13 år, og det hender da rett som det er at de to eldste er med på en lekeplass. Men da leker de jo med de små da, dytter de på huska, leker sisten med dem osv. Har aldri opplevd at de har lagt seg i veien for de små og blitt et irritasjonsmoment, som regel får de skryt fordi de er så flinke med de små og andre mammaer uttrykker misunnelse for våre minste som har eldre søsken som kan leke med de av og til.

Hadde min 13 åring lagt seg i sklia så småbarna ikke fikk sklidd hadde jeg bedt han gå hjem og finne på noe annet....

Anonymous poster hash: 11c90...689
Skrevet

Store barn har like rett til å leke på lekeplass som din. De synes det er gøy. Denne ungen var frekk, men det har ingenting med alder å gjøre. Frekke barn finnes i akke aldre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...