Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #1 Skrevet 22. oktober 2014 Vår minste har atopisk eksem og tåler ikke ull. Hun skal ikke ha ull rett mot huden, og heller ikke ull som mellomlag. Men i vår barnehage virker det som om dette er et stort problem. Det virker som om vårt barn er det eneste som noengang har hatt dette og det stresser dem tydeligvis. Hvordan er det i deres barnehager? Jeg trodde atopisk eksem var såpass vanlig at de fleste var kjent med dette. Anonymous poster hash: 4ebf7...23d
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #2 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg jobber i barnehage og visste faktisk ikke dette før nå i høst, selv om jeg har jobbet flere år i barnehage. Jeg er og så vant til at alle bruker ull, at jeg tenker litt automatisk at barnet fryser hvis det ikke bruker ull. Man må bare snu tankegangen litt. Man hører jo over alt at man skal ha ull og fleece på barna, så det er jo kanskje ikke så rart at de ansatte er litt opphengte i det. Du må bare fortsette å fortelle de hvorfor og ha andre varme alternativer for barnet. Hva bruker dere i stedet for ull? Anonymous poster hash: 9dc45...d56
*Smiley* Skrevet 22. oktober 2014 #3 Skrevet 22. oktober 2014 (endret) Kjøp bambus. Like varmt og godt som ull uten kløe. Har ei med atopisk eksem også. Men barnehagen må jo bare bruke det tøyet du sender med , så får de stresse så mye de vil. Endret 22. oktober 2014 av *Smiley*
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #4 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg jobber i barnehage og visste faktisk ikke dette før nå i høst, selv om jeg har jobbet flere år i barnehage. Jeg er og så vant til at alle bruker ull, at jeg tenker litt automatisk at barnet fryser hvis det ikke bruker ull. Man må bare snu tankegangen litt. Man hører jo over alt at man skal ha ull og fleece på barna, så det er jo kanskje ikke så rart at de ansatte er litt opphengte i det. Du må bare fortsette å fortelle de hvorfor og ha andre varme alternativer for barnet. Hva bruker dere i stedet for ull? Anonymous poster hash: 9dc45...d56 På de kaldeste dagene bruker vi bambus undertøy (mye av de samme egenskapene som ull), men stort sett resten av året bruker hun bomull. Hun har fleece som mellomlag og vi har har både parkdress med og uten flecce hengende. Vi passer på og alltid ha mer enn nok klær liggende. Vi bor på Østland, så sjelden det er sprengkaldt. Anonymous poster hash: 4ebf7...23d
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #5 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg jobber i barnehage og visste faktisk ikke dette før nå i høst, selv om jeg har jobbet flere år i barnehage. Jeg er og så vant til at alle bruker ull, at jeg tenker litt automatisk at barnet fryser hvis det ikke bruker ull. Man må bare snu tankegangen litt. Man hører jo over alt at man skal ha ull og fleece på barna, så det er jo kanskje ikke så rart at de ansatte er litt opphengte i det. Du må bare fortsette å fortelle de hvorfor og ha andre varme alternativer for barnet. Hva bruker dere i stedet for ull? Anonymous poster hash: 9dc45...d56 På de kaldeste dagene bruker vi bambus undertøy (mye av de samme egenskapene som ull), men stort sett resten av året bruker hun bomull. Hun har fleece som mellomlag og vi har har både parkdress med og uten flecce hengende. Vi passer på og alltid ha mer enn nok klær liggende. Vi bor på Østland, så sjelden det er sprengkaldt. Anonymous poster hash: 4ebf7...23d Da burde det ikke være et stort problem, de er nok bare grodd litt fast i ulltankegangen sin. Bare fortsett å fortelle de hvorfor og hva som skjer hvis barnet ditt bruker ull. Har noen barn på min gruppe som bruker bambus og det virker veldig behageligt, jeg har aldri vært borti bambus før. Anonymous poster hash: 9dc45...d56
Superdolly Skrevet 22. oktober 2014 #6 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg har ett barn som ikke tåler ull. Ikke atopisk eksem, barnet bare orker ikke ull. Synes det klør og stikker. Det var et kjempeproblem for dem i barnehagen, og det ble tatt opp på hvert eneste foreldremøte og hver eneste foreldresamtale. Det taklet ikke at mitt barn ikke skulle bruke ullundertøy, ullgensere og ullbukser. Selv om vi hadde gode alternativer, og selv om barnet aldri frøs. De ga seg aldri, maste om dette i tre år selv om jeg hver gang forklarte dem problemet. Jeg var så glad da barnet egynte på skolen og vi slapp dette maset hvor de antydet hvor dårlige foreldre vi var som ikke kledde barnet i ull.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #7 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg har ett barn som ikke tåler ull. Ikke atopisk eksem, barnet bare orker ikke ull. Synes det klør og stikker. Det var et kjempeproblem for dem i barnehagen, og det ble tatt opp på hvert eneste foreldremøte og hver eneste foreldresamtale. Det taklet ikke at mitt barn ikke skulle bruke ullundertøy, ullgensere og ullbukser. Selv om vi hadde gode alternativer, og selv om barnet aldri frøs. De ga seg aldri, maste om dette i tre år selv om jeg hver gang forklarte dem problemet. Jeg var så glad da barnet egynte på skolen og vi slapp dette maset hvor de antydet hvor dårlige foreldre vi var som ikke kledde barnet i ull. Ja det er litt det jeg opplever også. At de liksom ikke vil forstå, de bare maser om ull enda de vet hun ikke tåler det. Jeg føler nesten at de ser på oss foreldre som vanskelige pga dette. Men alt annet i bhg er bra, så jeg får vel bare leve med det. Jeg lurte faktisk på om jeg skulle få legen til å lage et informasjonsskriv om atopisk eksem, men det er kanskje litt voldsomt å komme drassende med. Anonymous poster hash: 4ebf7...23d
*Yuna* Skrevet 22. oktober 2014 #8 Skrevet 22. oktober 2014 Ikke vært noe problem i barnehagen. Har gitt beskjed om at barnet ikke har ull grunnet eksem. Han har ikke fryst, har gode klær ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå