Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du på nieser/nevøer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på julegaver, hvor mye skal dere bruke på dem? Hva er vanlig?

Hva er vanlig for de med god råd, og de med dårlig råd, og de midt imellom?

Anonymous poster hash: f7020...7ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker 300,- til jul og bursdag!! har god økonomi!

Anonymous poster hash: 7d5b7...74f

Skrevet

2-300. Vi har vel litt under middels økonomi.

Anonymous poster hash: 015aa...dd3
Skrevet

200-300 vi har god økonomi.

Anonymous poster hash: a4941...db7

Skrevet

Vi har avtalt. 100 kr på mannens side(veldig mange), 200-300 på min side. Veldig greit rett og slett😄 Jeg tror de fleste er fornøyd med dette! Stor variasjon når det gjelder økonomi mlm søsken.

Skrevet

Har brukt 400-500, men har nå nybygget hus og strammere økonomi. Må klare å presse det ned til ca 250. Synes det er vanskelig å finne skikkelige gaver til den prisen, så i år blir det nok bøker (kommer ikke på noe annet).

Anonymous poster hash: 5027f...d7b

Skrevet

Pleier å bruke mellom 4 og 800,-. Bruker som regel minst på de yngste og mest på de eldste.

Anonymous poster hash: 5f55d...ffc
Skrevet

Legger meg på ca 200 kroner. Kommer litt an på hva jeg finner og hva de trenger. 

Skrevet

Jeg har dårlig råd nå.

Jeg har seks nevøer og nieser. De 3 som enda bor hjemme (9-16 år) får et spill til ca 250 kr i fellesgave.

De tre som er flyttet hjemmefra får en julehilsen med bare en liten tulleting med litt humor i vedheftet. Verdi ca 40 kr pr stk.

Da jeg hadde ok råd gav jeg alle seks presang til ca 150 kr pr nese.

Jeg skulle gjerne gitt dem store fine presanger men det går ikke og da forsøker jeg å finne noe som kan være en litt morsom overraskelse på julekvelden likevell.

Skrevet

ca 300, har middels god økonomi, og 5 tantebarn. Finner jeg noe jeg vet de kommer til å bli superglad for, strekker jeg meg opp mot 400. Men ikke mer enn det.

Handler ofte på tilbud, så reelt får de gaver som er verdt mer. 

Skrevet

De to eldste i 20 årene har fått mellom 500-1000 kr hver tidligere men i år får de bare en liten ting for nå har de blitt voksene. Babyen til niesen min kommer til å få for rundt 1000 kr. 

Har 2 nevøer til som får for mellom 500-1000 kr

Har også en niese (som er min eks svogers datter og lillesøsteren til de to eldste tantebarna mine) som trenger litt ekstra fordi pappaen har dårlig råd. Så hun lager jeg julekalender til som inneholder div klær og andre ting hun trenger + at hun får julegaver for mellom 1000 og 1500 kr.

Skrevet

De to eldste i 20 årene har fått mellom 500-1000 kr hver tidligere men i år får de bare en liten ting for nå har de blitt voksene. Babyen til niesen min kommer til å få for rundt 1000 kr.

Har også en niese (som er min eks svogers datter og lillesøsteren til de to eldste tantebarna mine) som trenger litt ekstra fordi pappaen har dårlig råd. Så hun lager jeg julekalender til som inneholder div klær og andre ting hun trenger + at hun får julegaver for mellom 1000 og 1500 kr.

Du bruker veldig mye penger på julegaver men var det ikke mye drama her tidligere pga du har dårlig råd og brukte mye penger på brudekjole? Mener å huske du sleit med penger?

Anonymous poster hash: dcabd...97e

Skrevet

Alt mellom 150 og 350 avhengig av hva jeg finner og hva som passer.

Har 8 stykker som faller i denne kategorien.

Skrevet

Vi har avtalt å bruke ca 300 kr så vi havner som regel mellom 250 og 350 kr pr unge. 

Vi har ikke særlig god råd, men sparer av feriepenger og skattepenger for å kunne kjøpe julegaver. Har 8 nevøer/nieser.

Anonymous poster hash: f8783...80f
Skrevet

De to eldste i 20 årene har fått mellom 500-1000 kr hver tidligere men i år får de bare en liten ting for nå har de blitt voksene. Babyen til niesen min kommer til å få for rundt 1000 kr.

Du bruker veldig mye penger på julegaver men var det ikke mye drama her tidligere pga du har dårlig råd og brukte mye penger på brudekjole? Mener å huske du sleit med penger?

Anonymous poster hash: dcabd...97e

Tror det var noe med at siden hun får penger fra staten (uføretrygd?), så trodde en del folk her inne at de hadde noe med hva hun brukte "deres" skattepenger på.

Som om det skulle ha noe å si for oss andre om hun bruker pengene på andre eller seg selv (eller brudekjoler og reiser), hun får jo samme sum uansett.

Skrevet

Har kun en niese og en nevø og de får for rundt 500 kr til jul og bursdag.

Anonymous poster hash: c72f5...4bc

Skrevet

Du bruker veldig mye penger på julegaver men var det ikke mye drama her tidligere pga du har dårlig råd og brukte mye penger på brudekjole? Mener å huske du sleit med penger? Anonymous poster hash: dcabd...97e

Det stemmer det. Ha ha ha

Skrevet

Har sånn midt-i-mellom råd/god råd og har fem nieser/nevøer vi kjøper til. Ligger oss på mellom 350,- og 500,-. Kommer litt an på hva de ønsker seg og alder. De minste er lettere å kjøpe litt billigere ting til enn han på 14 år, så blir ofte at han får for litt mer. Ofte jevner det seg ut litt ift bursdags-og julegaver også ;)

Skrevet

2-300. Vi har vel litt under middels økonomi.

Vi får forresten en ny niese rundt juletider, og kommer til å gi mer til henne, sikkert for rundt 1500,-. Har kjøpt inn ting litt og litt helt siden vi fikk vite om at hun skulle komme, ble litt mye fordi det er så gøy å handle inn til en baby igjen. ;)

Men dette blir jo da både julegave og barselgave. Er dette greit når de andre tante-/onkelbarna våre får for 2-300? Ene er 13 år og resten er voksne...

Skrevet

Det hender seg det er tråder her med spørsmål om hva folk tjener. Da tenker jeg alltid at vi må være veldig fattige for folk tjener jo så masse! De sier i allefall det...... Selv føler jeg at vi har passe godt med penger og bruker 500 kr på nieser og nevøer til jul og bursdag.

Anonymous poster hash: 12881...c11
Skrevet

Ikke så mye,mellom 200-300 kr ca.

Kommer ann på hva jeg skal kjøpe.

Anonymous poster hash: dd4dd...acf

Skrevet

500kr blank til de om ønsker (og får) penger.

Til de andre går vi etter behov og ønsker, prøver å holde oss til noenlunde 500kr, men f.eks. året eldste nevø flyttet ut på hybel fikke han mikrobølgeovn av oss, kostet noe mer enn 500kr. Og dersom t som er midt i blinken koster mindre, så be it.

Vi gir også til de som er voksne, unntatt svogerens bonusbarn på 30 som vi aldri ser nå som han er flyttet ut. Vi gir til han om vi feirer Jul med svogeren og han er der. Blir 6 stykker totalt, mellom 10 og 22 år gamle.

Anonymous poster hash: 9d285...edf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...