Gå til innhold

Barselgruppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på helsestasjonen for 5 dager siden på barseltreff og traff 4 andre mødre og deres babyer. Helsesøster sendte ark rundt og kopierte så jeg har telefonnr. til alle som var med. Har ikke hørt noe fra noen, verken per telefon eller facebook. Jeg er veldig gira på å ha en barselgruppe pga jeg har ingen andre venner med baby og jeg vil ikke kjede dem i søvn på babysnakk. Jeg er så usikker på om jeg skal ta kontakt med noen eller om jeg skal se det an om noen av de andre gjør det. Finnes det eventuelt andre måter å danne barselgruppe på?

Anonymous poster hash: 7307f...f77
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så hyggelig med Barselgruppe!

Vi møttes ukentlig hjemme hos hverandre til lunch :)

Send en sms i første omgang og foreslå tur på café. Så tar dere det derfra og avtaler neste møte.

Lykke til!

Skrevet

Ta kontakt med de og invitér de hjem til deg en spesifik dag. F.eks. "Velkommen til meg på tirsdag kl. 13:00". Grunnen til at jeg anbefaler deg å spesifisere dagen er at hvis du sier "hei, kan vi treffes en dag?" blir det fort til at den ene ikke kan den ene dagen og den andre ikke kan den andre dagen og så blir det ikke noe av, men hvis du inviterer til deg en spesifik dag er det større sjans for at det blir prioritert :)

Anonymous poster hash: 8fc0e...02b

Skrevet

Send en mld til alle sammen å inviter til barselstreff, gjerne på cafe... om ikke alle kommer så kan dere som møter kanskje avtale nytt møte å sende mld til alle igjen.

Anonymous poster hash: 8ff24...7ce
Skrevet

Gjør som de andre sier, og ta initiativet til et treff. Det er jo frivillig å bli med på barselgruppe, så de må jo ha blitt med av en grunn. Inviter på cafetut eller trilletur i første omgang.

Anonymous poster hash: 70788...d10

Skrevet

En må ta initiativ første gangen. alle sitter nok egentlig og venter på at noen skal ta kontakt. send mail/sms og lag en avtale. det er veldig hyggelig!

Anonymous poster hash: f0112...17c

• 1 år senere...
Skrevet

Vi fikk også sånn liste med oss hjem fra helsestasjonen. Da var det en av oss som tok på seg å lage en gruppe på Facebook og inviterte alle oss andre inn i den gruppen. Og så ble første treff og videre avtaler gjort på Facebook-gruppen.

Hopp i det og inviter hjem til deg selv på en spesifikk dato! Så kommer nok de andre til å takke ja😊

Anonymous poster hash: aea58...94f

Skrevet

Ser at dette er en eldre tråd, tipser likevel om http://www.barselvenn.no tilfelle noen andre skulle ha behov for barseltreff :)

Det var da voldsomt til reklame på deg! Er det i det hele tatt lov her inne?

Anonymous poster hash: 43f4e...f5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...