Gå til innhold

Gravid og vinterjakker, hvordan løser dere andre gravide dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har masse jakker men ingen av mine gode tykke vinterjakker passer. Foreløpig passer enkelte høstjakker men det er bare spørsmål om tid før glidelåsen svikter 😜. Hva gjør dere andre, kjøper dere et nytt telt av en jakke? Låner dere jakker av andre eller fryser dere ihjel? Får barn i starten av januar.

Anonymous poster hash: c0126...8a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forsøkte å kjøpe gravidjakke, men den var for trang over brystet og det tok evigheter å få en strl større, som aldri kom og masse rot. Man må jo nesten bestille siden man ikke finner gravidvinterjakker i butikken (hvertfall gjorde ikke jeg det). Det tok så lang tid at vips var det bare to uker igjen til termin, da jakka kom (hadde termin i februar), så da sendte jeg den tilbake og brukte heller mannens jakke de to ukene. Gadd ikke betale 2000 kr for en jakke jeg skulle bruke to uker ;)

Anonymous poster hash: f50c3...80a

Skrevet

Fant heller ikke noen gravidjakker som fallt i smak, så jeg endte opp med et par A-formene kåper. Der var det nok plass, fikk i slutten av mars.

Anonymous poster hash: 558dc...5a9

Skrevet

For stor kåpe i A-fasong.

Anonymous poster hash: 44d33...717

Skrevet

Med førstemann brukte jeg en tykk ullgenser som jakke, med en del klær under (gjerne en fleecegenser som er litt vindtett) og varmblodig som jeg blir som gravid så holdt det til de -15`C som var det kaldeste før barnet kom.

Nå har jeg arvet en kåpe som er et par år gammel, og dermed har den geniale gravidformen som var mote da med at den går rett ut over brystet. Ser litt ut som et telt nå når jeg føder hvert øyeblikk, men var fin og kledelig tidligere i høst. :-)

Anonymous poster hash: a8898...3a7

Skrevet

Kjøpte en vinterjakke fra hm i strl xl eller xxl... fødte i februar... da var jakka spjæla foran i glidelåsen, men brukte knappene 

Anonymous poster hash: 8e93e...609
Skrevet

Har termin før jul,og håper å klare meg med strikkejakker/kåper og store skjerf. Jeg har ikke tenkt til å invistere i noe gravidkåpe som blir brukt i 2 uker.

Anonymous poster hash: 85ab1...8ff

Skrevet

Åpen jakke, stort skjerf, og div strikkejakker under ved behov. Uansett ikke det helt store problemet i og med at termostaten er fullstendig nepe, så jeg kan like gjerne dra til byen i singlett. 

Skrevet

Brukte tykke strikkejakker og skjerf når jeg skulle se litt fin ut. Mannens jakke til tur og sånt :)

Anonymous poster hash: ea474...e4e

Skrevet

Kjøpte en stor jakke på 50% som jeg senere solgte :-)

Anonymous poster hash: 67d80...b6c

Skrevet

Har kjøpt ei rimelig jakke på hm, satser på at det holder; bruker bare tynne skalljalker uansett.

Skrevet

Mannens allværsjakke med en tykk ullgenser eller strikkejakke under fungerte fint her.

Herremodellene er gjerne romsligere rundt magen enn damemodellene, så selv om mannen ikke er spesielt stor (str M i herremodell) fikk jeg den igjen helt til jeg fødte i januar.

Anonymous poster hash: bdc5d...05e
Skrevet

Brukte den vanlige vinterjakken min? Fødte i mars

Anonymous poster hash: 58ebf...90f

Skrevet

Jeg har kjøpt meg en parkas med fake pels på nettbutikken NewLook, veldig fin og betalte bare 14 pund :)

Skrevet

Jeg hadde en stor, uforet, allversjakke og så tok jeg bare flere gensere og et sjal under om det var kaldt. Det er enklere å holde garderoben ok ved å variere antall lag enn om du må ha en jakke til hver temperatur og til hver bruk.

Anonymous poster hash: 49cbb...3db
Skrevet

Jeg kjøpte en ALT for stor jakke til 1800kr som jeg ikke kan bruke lenger, og som jeg ikke får solgt.

Anonymous poster hash: d7beb...a2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...