Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #1 Skrevet 21. oktober 2014 Har en datter med spesielle behov. Og jeg vet at folk prøver bare å vise at de bryr seg, men folk spør veldig ofte hvordan det går og om det er noe nytt. Og sparer ikke på hva de har hørt før, når jeg treffer de i butikken osv. Spesielt frustrerende er det med de som jobber i barnehagen som går i utfordringene i detalj i hentesituasjoner. Foran andre foreldre og ansatte. Vi har en beskjed bok som jeg ser i hver dag. Hvorfor ikke bruke den liksom? Også er jeg lei av at sykdommen hennes er alt de ser når de treffer oss og har lyst til å minne alle på at vi er mer enn utfordringene. Men vil ikke være uhøflig og si at det vil jeg ikke snakke om nå. Anonymous poster hash: a889f...b7e
Mariogspiren Skrevet 21. oktober 2014 #2 Skrevet 21. oktober 2014 Hvorfor kan du ikke si det? Du kan jo si det på en hyggelig måte som: men nå snakker vi om noe hyggeligere enn sykdom og begrensninger, har det skjedd noe nytt i livet ditt i det siste? evt bare vri samtalen over på noe annet?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #3 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg tenker at det er din fulle rett å si at du ikke vil snakke om det! Det er ditt barn, og du bestemmer hva du vil dele og ikke! Hva med å vri samtalen over på det som faktisk er bra? Hva hun klarer fremfor hva hun ikke klarer? Jeg kunne godt vært den som hadde "gått i fellen" med å prøve å være hyggelig med å spørre hvordan det går, men tror ikke jeg hadde gått så spesifikt inn på ulike problemer, det synes jeg er rart at noen tillater seg å gjøre! Det med barnehagen ville jeg tatt opp, for det er ikke riktig av de ansatte å snakke om dette i hentesituasjoner når dere har blitt enige om å bruke beskjedbok! Anonymous poster hash: 131ed...f86
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #4 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg føler med dere! Har selv fått en kronisk sykdom og opplever det samme du beskriver her, i tilllegg til mistroen om jeg virkelig er syk... Folk vet ikke bedre, dessverre Anonymous poster hash: c1281...03d
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #5 Skrevet 22. oktober 2014 jeg er en ganske åpen person, men syns at folk rundt meg kan bruke litt skjønn. God ide og prøve å vende samtalen over på noe annet. Anonymous poster hash: a889f...b7e
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #6 Skrevet 22. oktober 2014 Galt er det om man bryr seg og galt er det hvis man ikke bryr seg. Anonymous poster hash: 483fc...5dd
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #7 Skrevet 22. oktober 2014 Kjenner til den, jeg snakker bevisst ikke om noe. Og spør folk sier jeg bare jo her er alt topp. Folk trenger ikke vite alt. Og angånde barnehagen. Ta en prat med de. Anonymous poster hash: 6b3c8...acb
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #8 Skrevet 22. oktober 2014 O Kjenner til den, jeg snakker bevisst ikke om noe. Og spør folk sier jeg bare jo her er alt topp.Folk trenger ikke vite alt. Og angånde barnehagen. Ta en prat med de.Anonymous poster hash: 6b3c8...acb Om du ikke vil dele informasjonen kan du heller ikke forvente at noen tar hensyn. Anonymous poster hash: 483fc...5dd
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #9 Skrevet 22. oktober 2014 Dette må du ta tak i. Har selv ei venninne med diverse utfordringer, og hun sliter enormt med psyken fordi hun tidlig kunne merke at hver gang folk snakket om henne var det som om hun var en belastning og til bry. Helt opp til ungdomsskolen snakket folk "over hodet" på henne, selv om folk bare prøvde å hjelpe er dette er enorm belastning for henne idag. Anonymous poster hash: 6736f...fbd
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #10 Skrevet 22. oktober 2014 Litt på siden, men: allemannseie skrives i ett ord, sånn i tilfelle du ikke visste det Anonymous poster hash: f6e15...438
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #11 Skrevet 22. oktober 2014 O Kjenner til den, jeg snakker bevisst ikke om noe. Og spør folk sier jeg bare jo her er alt topp. Folk trenger ikke vite alt. Og angånde barnehagen. Ta en prat med de. Anonymous poster hash: 6b3c8...acb Om du ikke vil dele informasjonen kan du heller ikke forvente at noen tar hensyn. Anonymous poster hash: 483fc...5dd Det kan hun vel. Jeg har f.eks. en kollega som sitter i rullestol. Jeg kjenner ikke til diagnosen hennes, spør heller ikke fra dag til dag om helseutfordringene hennes. Jeg klarer likevel å ta hensyn, kaller henne f.eks. ikke inn til møte i rom hun vil ha problemer med å komme seg til. Samme med ungenes skolevenner, f.eks. har datteren min en funksjonshemmet gutt i klassen, man kan snakke om tekniske hjelpemidler han har i klasserommet, men kan også snakke om den nye, tøffe genseren hans. Anonymous poster hash: 47dbb...191
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #12 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg trenger da ikke dele, som sagt over. Alle vet men trenger da ikke legge ut om hvordan hun spiser, om de har kommet lengre med mer utredning osv osv. de som trenger vite de vet. Folk er alt for nysgjerrige Anonymous poster hash: 6b3c8...acb
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #13 Skrevet 22. oktober 2014 Litt på siden, men: allemannseie skrives i ett ord, sånn i tilfelle du ikke visste det Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: Er det mulig???? Er du vel bevart? Anonymous poster hash: a2f71...97a
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #14 Skrevet 22. oktober 2014 Galt er det om man bryr seg og galt er det hvis man ikke bryr seg. Anonymous poster hash: 483fc...5dd Signerer denne. Blir galt uansett... Anonymous poster hash: c0b06...d8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå