Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #1 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg skrev nettopp et innlegg her inne om tidsklemma og at jeg sliter litt med hverdagen vår nå. Har over noen måneder nå gått med mye stress og høy arbeidsbelastning. Nå ble jeg forkjølet og har vært hjemme fra jobb et par dager. Selv om forkjølelsen nå føles bedre føles jeg helt gåen i både kropp og sinn. Kan det være dette bare skyldes stress? Gråter lett og fikk plutselig akutte ryggsmerter.. Aldri slitt med ryggen før. Sliten og ofte kvalm. Kanskje bare forkjølelsen sitter litt i kroppen enda? Vurderer å ta en tur til lege men vil overhode ikke bli sykemeldt og det er det jeg frykter hvis jeg sier hvordan jeg har hatt det siste tiden og har det nå... Derfor lurer jeg på om noen har gode råd til nedstressende øvelser eller lignende? Noe som har hjulpet dere i lignende situasjon? Vet at trening hjelper meg godt både fysisk og psykisk så skal prøve å få tid til det i hverdagen igjen så fort jeg føler meg bedre nå. Kostholdet har jo også mye å si men jeg sliter med at jeg spiser mye usunn mat og godis når jeg har det tungt noe jeg gjør nå :/ uff ble litt mye dette men håper noen har noen råd til meg annet enn legetime.. Anonymous poster hash: 7bf03...d01
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #2 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg har vært veldig stressa d siste året. Hjertebank og høy puls selv om jeg har fri. Det som har hjulpet meg er å kutte ned på programmet og si nei til ting. Med 3 barn, full stressende jobb, hus, hage osv så rekker man bare ikke alt. Jeg har tatt det med ro i helgene for å hente meg inn igjen. Ikke hatt for mye sosialt på programmet eller for mange oppussingsprosjekt. Pluss har engasjert vaskehjelp. Anonymous poster hash: 336ca...5b1
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #3 Skrevet 21. oktober 2014 Takk for svar. Har du blitt mer sosial igjen etter du ble bedre eller holder du det enda på et minimum? Har nemlig trukket meg unna nesten alt av sosiale settinger selv og har lite kontakt med noen andre enn familie og jobb. Orker bare ikke møte andre og late som jeg har det bra eller møte andre og si hvordan det egentlig er... men til meg henger det litt over meg at jeg "burde"ta kontakt med venner osv. Varslet du dem om at det ble mindre enn periode eller ble det bare slik av seg selv? HI Anonymous poster hash: 7bf03...d01
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #4 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg er i litt samme situasjon. Har blitt flinkere ril å si nei (men ikke flink nok!). Jeg prøver også å sette meg ned i blant og ha fokus på å puste ordentlig. Jeg er fortsatt urolig i kroppen og har hjertebank og høy puls, men det er bedre enn det var. Jeg følger med og håper du får noen gode råd! Anonymous poster hash: 7e083...f62
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #5 Skrevet 21. oktober 2014 Takk for svar. Har du blitt mer sosial igjen etter du ble bedre eller holder du det enda på et minimum? Har nemlig trukket meg unna nesten alt av sosiale settinger selv og har lite kontakt med noen andre enn familie og jobb. Orker bare ikke møte andre og late som jeg har det bra eller møte andre og si hvordan det egentlig er... men til meg henger det litt over meg at jeg "burde"ta kontakt med venner osv. Varslet du dem om at det ble mindre enn periode eller ble det bare slik av seg selv? HI Anonymous poster hash: 7bf03...d01 Jeg er mer sosial igjen nå, men jeg er selektiv på hva jeg bruker tiden på. Stiller ikke opp for å være høflig på ting som er energikrevende, men prioriterer hyggelige ting med nærmeste venner som gir energi. For min del trengtes det en " opprydning " i forhold til prioritering av tid. Gikk også til legen og fikk full sjekk av vitaminer ol, hadde en mangel der som påvirket energien Anonymous poster hash: 336ca...5b1
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #6 Skrevet 22. oktober 2014 Oi nå kom jeg på at sist jeg var hos lege hadde jeg D-vitaminmangel. Men har glemt å ta tilskudd etter sommeren. Skulle kanskje sjekket om jeg fortsatt har mangel. Lurer på å prøve meditasjon eller finne en avslappende hobby... men når få tid? Anonymous poster hash: 7bf03...d01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå