Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #1 Skrevet 21. oktober 2014 Har en sønn født april -11. Han er nå 3.5 år. I det siste har vi innført doavtaler, etter hvert måltid skal han sitte på do. Men det kommer ingenting. Vi roser han når han sitter på do, blir det feil å gjøre det? Er det noen vits i å ha slike doavtaler før han viser at han er klar? Hvordan blir de klar? Storesøster slutta på ei ukes trening både dag og natt, hun var akkurat blitt 2.5 år. Det er litt stressende nå når han nærmer seg 4 år. Trenger sårt litt tips. Anonymous poster hash: a5de7...417
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #2 Skrevet 21. oktober 2014 Kan han ikke heller gå på do når han må på do?? Avtal å ta vekk bleia fra neste lørdag eller noe og så sier han fra når han må på do? Han vet vel når han må? Han er stor... Anonymous poster hash: 22baa...5df
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #3 Skrevet 21. oktober 2014 Så lenge han synes det er greit så hadde jeg fortsatt.. Plutselig så skjønner han det.. Barn er forskjellige, gutten her tok det med en gang, få uhell. Jenta har vi måttet "jobbe" litt mer med :-) jeg har oppmuntret, men ikke pressa :-) Anonymous poster hash: 624ec...46c
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #4 Skrevet 21. oktober 2014 Ikke stress med det, er mitt råd. Alle barn slutter med bleie før eller senere. Min har akkurat sluttet, og han er eldre enn din. En dag ville han ikke ha bleie mer, og da tok vi den av. Og ingen uhell så langt. En måned siden bleieslutt. Nattbleia var tørr en ukes tid, og da tok vi den også. Et uhell så langt, men tisselaken reddet madrassen. Lykke til. Gutter er ofte tregere enn jenter. Jentene i bhg var tørre halvannet til to år før min gutt. Anonymous poster hash: 324e0...edb
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #5 Skrevet 21. oktober 2014 Takk for svar:) Prøvde i sommer å la han gå litt uten bleie og det var mye uhell og nesten ingenting kom på do. Så vi satte på bleie igjen. Skal oppmuntre han til å sitte på do og så håper vi det kommer etter hvert. Noen som har positiv erfaring med belønningssystem? HI Anonymous poster hash: a5de7...417
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #6 Skrevet 21. oktober 2014 Jeg gjorde som du, tok av bleie og ble det uhell så var det bare å skifte å prøve videre, til slutt skjønte mine at det ikke var noe behagelig å tisse på seg og trolig lei av å bytte klær så de fant ut at det var bedre å gå på do Anonymous poster hash: e5820...f4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå